Under läkningsprocess


Frunchmys denna lördag med inredningsläsning och
lugn och ro.


Äggröra med bacon, juice, te samt en bit bröd.

Redan eftermiddag denna lördag. Vaknade vid elva tiden efter en välbehövlig sovmorgon, då hade maken varit uppe och igång ett bra tag. Det är växlande molninghet med en del solglimtar denna dag, dock ingen värme att prata om.

Mitt öga är långt ifrån bra för er snälla som undrat, men det går åt rätt håll om än i mycket maklig och långsam takt. Tyvärr resulterar det i sin tur att humöret åker berg och dalbana vilket jag är ganska ovan vid. Jag brukar vara en väldigt stabil person, men nu är det som sagt upp och ner i en salig röra, men jag överlever och snart är jag förhoppningsvis med i "matchen" igen! Det blir dock inget trettioårs firande för min del ikväll, känner mig osocial, ful, hängig och jag måste helt enkelt låta hälsan och min läkningsprocess gå före festligheter även om jag gärna skulle vilja träffa tjejerna då det är ett tag sedan nu. Men partystass, smink och bubblande drinkar passar inte ihop med den Anna jag är just nu, tyvärr! Men jag hoppas att jag och girlsen kan ta en helg framöver i sommar och umgås istället!

Min dag har och kommer med andra ord att fortsätta tillbringas här hemma inom dessa åttiosex kvadrat meter. Behöver jag frisk luft får det bli genom att besöka balkongerna. Ska strax städa av här hemma, ingen större storstädning men jag får ta en sväng om med dammsugaren och sedan torka av golven. Sedan ska jag försöka läsa vidare ur boken "Flickan som lekte med elden" som jag inte har kunnat läsa i sedan i söndags eftersom min syn inte varit den bästa under hela den gångna veckan, men jag tror att det nog kan fungera rätt bra igen, så håll tummarna! 

Vad ska ni göra denna lördag, blir det party eller hemmamys?

Sköt om er så hörs vi kanske lite senare!

Massa kramar

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hei =) Håper du snart blir kvitt infeksjonen i øyet, kjedelige greier. Her er det foreløpig en rolig lørdag, har vasket leiligheten og vært ute og handlet inn litt nødvendigheter. Enten blir det film og sofakos eller så får jeg høre om noen vil gå ut og drikke litt vin med meg. Er alltid litt å pusle med i hjemmet, så kjeldelig blir det ikke. Håper du får en fin lørdag selvom det ikke blir 30-års feiring. Klem Elisabeth : )

2009-06-06 @ 15:44:45
Postat av: Elisabeth

Glemte å si grattis med nasjonaldagen : )

2009-06-06 @ 15:45:57
Postat av: Elin

Önskar dig en riktigt trevlig nationaldag i sjöstaden! Hoppas på att ögat läker så du snart är ditt positiva själv igen!

Massor av Kramar!

2009-06-06 @ 17:07:06
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: trollpackan

Här har det redan varit pilates på morgonen, "meckade" ihop en lasagne efter det, åkte till golfbanan och tränade slag i en och en halvtimme, hem och gräddade lasagnen, ätit ihop med Makengott och druckit ett par glas vin.

Nu blir det nog hundpromenad och sedan TV.

Lugn lördag kan man säga;)

2009-06-06 @ 17:37:34
URL: http://www.trollpackan.se
Postat av: Anonym

Gud, det var exakt på pricken likadan frukost som intogs här hemma i morse. Supergott och håller en mätt en längre stund. Perfekt en lördag för att strosa på stan. Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll.

2009-06-06 @ 17:58:42
Postat av: Helén

Gud, det var exakt på pricken likadan frukost som intogs här hemma i morse. Supergott och håller en mätt en längre stund. Perfekt en lördag för att strosa på stan. Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll.

2009-06-06 @ 17:59:05
URL: http://utopiahelen.blogspot.com
Postat av: Cissi

Smarrig brunch du svängt ihop, jag älskar äggröra! Hoppas du får en bra kväll trots ögat!



Jag har mest haft en lugn dag, fixat och donat hemma bara =)



Massa kramar från Cissi

2009-06-06 @ 18:41:10
Postat av: Hannah D

Jag förstår precis vad du menar. När ögonen inte är med så är det vansinnigt trist att försöka. Häng hemma, flytta på vaser, ändra om förvaringen, ja möblera om helt enkelt = det är vad jag brukar göra när jag är sjuk!



PUSS!

2009-06-06 @ 19:21:22
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Åh, stackare, krya på dig! Även om hemmamys inte är fy skam är det ju aldrig kul att vara sjuk!



Kramar i massor

2009-06-06 @ 21:58:36
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: sofia

Krya på dig :)



Lugn hemmakväll här, vi läser samma bok du och jag, visst är den spännande? Jag har dock varit så stressad nu ett par veckor så läsning har inte hunnits med. Igår fick jag bläddra tillbaka för att minnas vad jag läst..

2009-06-07 @ 10:20:54
Postat av: Sue

Hoppas verkligen att du blir fri skiten snart snäckan! Synd om dig!



Vet du, jag vet ingen annan än du som till och med fotar och lägger upp sin frukost snyggt!



KRAAAM

2009-06-07 @ 10:44:38
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Minnas underbara värld

Hoppas ögat blir bättre och bättre och att du har en skön söndag i solskenet här i stan!!! Kram Minna

2009-06-07 @ 12:44:37
Postat av: Therese

Självklart tar vi det en annan gång - viktigast är att du mår bra och att ögonen får läka i lugn och ro!! Får försöka pyssla ihop nåt i sommar - en grillafton med utgång hemma hos mig hade vart hur mysigt som helst.. Kramar

2009-06-07 @ 14:34:25
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Therese:

Åhhh ja en grillkväll med utgång låter verkligen toppen, kan vi inte försöka få till det!!! Ha en skön söndag! Massa kramar

2009-06-07 @ 14:48:42
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Izabella

Hej hur gör du din äggröra? Ser jättegod ut!

2009-06-08 @ 00:37:35
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Izabella:

Jag tar två ägg rör ihop dem i en skål, tillsätter lite vatten, salt och ev lite mald vitpeppar sedan häller i "smeten" i en stekpanna som jag värmt före och så rör hela tiden. Jag har lågvärme på plattan, annars går det för fort att äggsmeten stelnar, så rör jag bara vips så är det en äggröra ;-) Hoppas du hängde med ;-)

2009-06-08 @ 09:08:11
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0