Regntung fredag


Fredagsstädat och redo för helg! Det fattas bara en bukett med snittblommor,
men jag förmådde inte att gå svängen om Magnolia i detta busväder så det
får bli tygrosor som får pryda elipsbordet denna kväll. Kan ju alltid köpa mig en 
bukett imorgon om vädret tillåter!  UPDATE: Ramarna på bilden kommer från
 
Bolagret för er som undrade =)

Fredag 12 juni och här sitter jag inne i lägenheten med tända lampor(!) och lyssnar på regnet som smattrar på taket. Det kunde varit en ljuvlig sommarkväll där man kunde ha suttit i sofforna ute på balkongen med grillen tänd och något svalkande i glasen, men så är det alltså inte. Faktiskt lite deprimerande att juni håller på att regna bort i snabb takt! 

Min dag har vart bra hittills. Jag velade imorse om jag skulle eller inte skulle, men det slutade med valet att jag inte skulle och så sitter jag då här allena denna fredagskväll. Förutom att jag arbetat i vanlig ordning, har vi också haft avtackningscermoni för en kollega som går i pension idag. Han hade trotjänat företaget i 45 år, galet länge! Det bjöds på bubbel i glasen och efter en påfyllning kände jag mig lite lätt rund under fötterna, men då var det dags att avrunda tillställningen såklart(!) så det ser ut att bli det enda lilla rus jag får denna fredag trots att jag f r o m nu har en veckas semester. Jag vet dock inte än hur jag egentligen ska göra med min ledighet. Så jag känner mig för under helgen och bestämmer mig först på söndag om jag ska vara ledig eller inte. 

Sitter nu och funderar på vad jag ska svänga ihop för gott till middag ikväll, svårt när man inte kan säga att man är sugen på något speciellt. Det återstår helt enkelt att se vad det blir.

Önskar er en riktigt bra helg trots regn och rusk!

Sköt om er och stor kram  

Kommentarer
Postat av: Susanne

Kanske inte det roligaste vädret att ha semester i, men vi får hoppas att det blir bättre. Man kunde se lite sol på söndag enligt väderkartan.



Trevlig helg

2009-06-12 @ 17:42:40
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

ja det känns som höst nu därför får jag inte in att min semester börjar på torsdag, som tur är åker vi ju bort en skoj är det inte med grått trist väder här hemma. Tråkigt du som tänkte ha semester nu, men det kanske blir bättre annars får du spara veckan. Nu sover söta nicke nyfiken, han har varit uppe och ätit mat. Glad att han mår bättre nu!



KRAMISAR



ps jag äskar era soffor.. vi har ännu inte köpt några för känner att lika bra att vänta tills vi flyttar. men hittar vi inget snart så får vi nog köpa ändå för vår soffa är katastrof skick... ej skoj alls, skäms!



kramisar till dig godingen!

2009-06-12 @ 17:44:48
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Helén

Den går verkligen superfort, tiden. Regn och rusk är inte roligt i dessa mängder, även om en fredag inne känns helt ok. Ingenting slår väl i och för sig en solig fredagkväll med champagne i glasen. Hoppas du får en trevlig kväll. Kram

2009-06-12 @ 18:23:25
URL: http://utopiahelen.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise

Skönt med en mysig hemmakväll i detta regnrusk - nästan höstlikt. Kunde suttit ute och sippat rosé istället på nån utekrog!



Ja ja till sist får vi nog sommar om än en kort en.



Ha en mysig kväll.



Kramar

2009-06-12 @ 18:28:08
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Cicci

Det är verkligen häftigt med personer som har jobbat så länge på samma arbetsplats! Vi tackade för någon månad sedan av en som hade jobbat i 40 år. Undrar om man själv kommer stanna lika länge...

Många kramar

2009-06-12 @ 19:06:54
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Johanna Persson

Hej! Gud vilka FINA tavelramar du har! Får man fråga var du köpt dom? Ha en underbar fredagskväll! kramkram

2009-06-12 @ 20:00:48
Postat av: Elisabeth

Deilig med ren og ryddig leilighet før helgen. Må si at dere har det veldig fint - liker stilen deres : ) God helg!

2009-06-12 @ 20:16:16
Postat av: Miia - There´s no place like home

Ja, usch vilket deprimerande väder det är... Förstår om det inte lockar med en semestervecka när vädret är så dåligt nu. Fast samtidigt kan det ju vara skönt att bara vara ledig. Du får helt enkelt klura på det i helgen!



Hoppas du har en mysig kväll raring, kramar

2009-06-12 @ 21:20:22
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Här har det varit ett riktigt busväder. Tänker på alla studenterna idag , så här dåligt har det inte varit på 10 år! Men, om några dagar åker vi iväg!



Puss till dig

2009-06-12 @ 21:26:06
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Tess

Hejsan! Har läst din blogg ett tag och tycker det är jätteroligt. Har aldrig kommenterat, men gör det nu. Ni har SÅ himla fint hemma. Har fått en massa tips och idéer efter ha läst din blogg.

Tack för en superblogg och ha en trevlig helg!

Tess

2009-06-12 @ 22:21:34
Postat av: Madelene(Landvetter)

Hej du söta.

Läser din blogg varje dag men skriver inte varje dag.Jag älskar att gå in och läsa här du ger mig insperation. Igår gick min älskade lilla flicka ut på sin första skolavslutning och dom var så finna. Idag firar jag min 36års dag med regn det har alltid varit finnt väder på min födelsedag men ej i dag. Men vi har ätit gott och drukit gott och en massa levande ljus. Så min dag har varit supper. Hoppas din fredag har varit bra.Bamse kram på dig.

Kramiz Maddis

2009-06-12 @ 22:22:58
Postat av: Cissi

Ni har SÅ fint tycker jag, älskar din blogg! Vi får hoppas att vädret blir bättre redan imorgon önsketänkande Stor kram

2009-06-12 @ 23:49:37
Postat av: ferdia

Hoppas din fredagkväll vart bra trots ensamhet och regn! Här har dte vart lugnt, man får inte så stor lust att göra saker när det regnar och blåser tyvärr! Hoppas du får en bra helg!



Tack för bra blogg, gillar verkigen sättet du skriver på och sedan har ni skitfint hemma hos er.



Krammar fina du

2009-06-12 @ 23:51:21
URL: http://ferida.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Shit vad fint ni har och snyggt med de grå sofforna till allt det andra vita!!! Vart kommer ramarna ifrån om man får fråga?

2009-06-12 @ 23:59:15
URL: http://blogg.se
Postat av: sofia

Ha en trevlig helg och hoppas det blir semster för dig!



Åker iväg på en shoppingresa till London imorgon så jag hoppas också på bra semsterväder!

2009-06-13 @ 07:14:44
Postat av: Rebecca

Ja, visst blir man smått deprimerad över detta regnande. Bara det hinner vara fint och varmt väder också en längre period innan sommaren är över, så är jag nöjd. Men man blir ju lite orolig när det håller på så här... Vi har ju liksom bara tre sommarmånader att spela på. ( Helst vill jag ju ha sol och stekhett hela tiden, men det begriper jag ju att jag aldrig kommer få! ;) )



2009-06-13 @ 07:30:12
Postat av: Minnas underbara värld

Ja det är verkligen trist med detta grå väder, men det måste väl bli ändring tycker man. Ni har så jäkla snyggt hemma hos er, ett riktigt drömboende (:



Ha en fin lördag, stor kram Minna

2009-06-13 @ 10:09:45
Postat av: Therese

Ja vart är sommaren, så typiskt Sverige, hrmf. Trist, men men.

Det där med att inte vara sugen på nåt särskilt har jag också känt av en tid nu och det går mig så frustrerad. Noll mat-inspiration tyvärr. Kanske det dåliga vädret det också som tar bort allt sug, skyller på det:)

2009-06-13 @ 13:35:36
URL: http://likie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0