Heta sommardagar


Svalkande isvatten i ärvda glas från Orrefors med egenodlad
mynta som smaksättare. Marimekkoskålen fick agera "ishink".  


"Skönhetsbibeln" av Karina Ericsson Wärn plöjde jag
igenom under gårdagseftermiddagen. Mycket man känner
till redan, men ändå kul läsning med endel nya & bra tips.

Vi utnyttar vår lilla balkong allt för lite kom jag underfund
med igår. De enkla trämöblerna från IKEA passar perfekt 
på den 3-4 kvadratmeter stora platsen. Kudde och filt från
H&M Home.

Bygget ni ser med små fönster är en gemensamhetsterass
med med slående utsikt över Sjöstaden & Södermalm.  
  

Måndag och jag är boostad till max med energi som lätt kommer att räcka veckan ut känns det som nu i alla fall. Helgen har varit grymt bra på alla sätt och vis och jag har fått mig en dos av lite av varje vilket resulterar i ett glatt och harmoniskt humör.


Promenixen till jobbet denna morgon var oerhört varm trots att det var relativt tidigt på morgonen så jag vågar sätta en slant på att det blir varmare än varmast ute idag. Helst hade man ju velat ligga vid vattnet eller rättare sagt i vattnet även om jag är en badkruka och egentligen inte är direkt road av strand och badliv, men vid sådana här tillfällen mitt på sommaren när solen fullkomligt steker ute så kan jag glida ner i vattenbrynet likt en liten säl och bara ligga där och flyta ;-)


Igår när maken kom hem tog vi en sväng med bilen och stannade och drack varsin cappucino. Makens första ever, han dricker inte kaffe egentligen, men igår så sippade han i sig en och annan klunk och erkände att det var okej smak om än en aning bittert som ha sa. Senare på kvällen tog vi en promenad i Sjöstaden och satte oss sedan på vår lokala pizzeria och åt varsin pizza. Jag har inte ätit pizza på månader, så det var riktigt gott. Jag valde en med bland annat parmaskinka och färska tomater på. Extra mysigt att sitta ute i kvällssolen och äta. Ikväll blir det grillning (igen!) köttet ligger i marinad i detta nu och suger åt sig av alla smaker så jag får klura på vad för tillbehör vi ska ha under dagen. Sommaren är ljuvlig!


Önskar er en härlig dag och glöm inte solkrämen på om ni ska vara ute i solen. Mycket lätt att bränna sig nu och det är verkligen inte nyttigt. Så kleta på er =)


Stor kram


Kommentarer
Postat av: sofia

Så läckert glaset med isvatten ser ut! Jättesnygga glas och lite extra lyx där med myntan :D

2009-06-29 @ 10:23:10
Postat av: Philia

Vad det så skönt ut på er citybalkong! Smart att ha isen i en marimekkoskål - det ska jag härma!

Jätteinspirerande blogg du har :)



Soliga hälsningar från Deauville!



/Philia

2009-06-29 @ 10:49:45
URL: http://houseofphilia.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Tack så mycket fina du :-)

Njuter i fulla drag på altanen drickandes iste & fullkomligt nedkletad i sololja...hihi



Härlig er lilla altan ser ut, visst var skönhetsbibeln trevlig läsning :-) Men jag håller med om att det var mycket man redan känner till, men vad gör det när boken är så härligt tjejig ;-) Storgillar bilderna i den.



ha en skön start på veckan

kramar

2009-06-29 @ 13:16:25
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack snälla rara :) Jag är inte lite avis på ditt solande på balkongen. Njut åt mig med och ha det så underbart söta.



Kraamar i massor

2009-06-29 @ 14:53:53
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det var en mycket fin "ishink" må jag säga! ;o)

2009-06-29 @ 14:56:13
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka härliga bilder

2009-06-29 @ 18:08:51
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Ni bor så himla fint, tänk om vi kunde hitta något liknande nere i Ängelholm/ Höganäs och som inte kostar skjortan, då skulle jag kunna flytta imorgon.



Ha en skön kväll med grillning och kanske en bra bok i solstolen.



kramen från mig

2009-06-29 @ 18:33:18
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad roligt att få se några bilder från den andra balkongen, nu tror jag mig veta ganska väl vart ni bor ;-)



Låter som att ni har lika underbart väder i Sjöstaden som vi har här på Skaftö, börjar det bli ödsligt på gatorna eller är det fortfarande som vanligt? Under de riktiga högsommarveckorna är det ju verkligen öde i Stockholm. Speciellt nere vid Stureplan, det nästan ekar där då alla "stekare" är i Visby/Båstad/Troppan ;-)



Hoppas att du får en underbar sommarkväll, stor kram!

2009-06-29 @ 19:20:29
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0