Avkopplande eftermiddag








Vilken härlig eftermiddag jag haft! Traskade hemåt från arbetet ut med kajen på Södersidan för en gång skull och tog båten MS Emelie över till Sjöstaden och slog mig sedan ner på en av bryggorna som konstigt nog var ledig denna soliga eftermiddag. Jag satt sedan där ute ensam i vattnet i nästan två timmar och lyssnade på musik från Iphonen och studerade det livliga båtlivet. Jag har sett allt från kajaker, segelbåtar, seeightseeingbåtar till riktigt stora fraktfartyg. Jag har även nyfiket följt fågellivet och bland annat konstaterat att svanparet inte fått mindre än sju(!) ungar i år, hur gulligt som helst. Förra året blev det bara en liten söt rackare, så i år får mamma och pappa svan helt klart många fler att se efter ;-) 

Jag har sammanfattningsvis haft en väldigt avkopplande och rofylld eftermiddag. Imorgonbitti ska jag försöka att komma ihåg att ta med mig en bok i väskan, så kanske jag kan göra en repris av denna eftermiddag och sätta mig ute på bryggorna och fördriva tiden med läsning i solskenet. Vem vet kanske kan köpa med mig något att äta till och med, mysigare än så kan det knappast bli så det tåls att tänkas på =)

Hoppas att er dag varit lika bra som min. Nu vankas det kvällsmat här, så på återseende!

Kram på er! 

Kommentarer
Postat av: AnnaG

Vilken underbar eftermiddag, en repris på det i morgon med en god bok och lite mumsigt att äta låter helt fantastiskt.. Endast ett glas rosé som fattas.. ;-)

Och du är lika strålande vacker som alltid!



Stoor kram från västra sidan av stan =)

2009-06-22 @ 19:41:19
Postat av: Emelie

Vad h'rligt det ser ut!!! Ha en bra kv'll raring!

Kram

2009-06-22 @ 20:24:30
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

AnnaG

Jag min eftermiddag har varit väldigt skön måste jag säga och ett glas rosé hade absolut funkat ;-) Tack snälla för komplimangen raring!



Stor kramis!



Emelie:

Dte VAR härligt ;-) Det samma! Kram kram

2009-06-22 @ 20:34:43
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Mira

Underbara bilder och en underbart vacker kvinna!



Kram

2009-06-22 @ 21:00:02
URL: http://mirizen.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilken mysig eftermiddag, så imorgon får du köra en repris=)



Själv hoppas jag på att piggna till då jag känner mig rätt risig i halsen ikväll:( Går nog över med lite sömn...



Sov så gott

2009-06-22 @ 21:52:31
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Perfekt sätt att ta tllvara på de fina dagarna trots att du måste jobba! Ta med bok i morgon och köp med dig ett gäng jordgubbar!



Sött med svanfamiljen. De är ju fantastiska som bara har en partner livet ut och om den dör så förblir man den trogen och lever ensam resten av sitt liv!



Ha en lika skön dag i sommarstockholm i morgon!



Kram

2009-06-22 @ 21:59:26
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Vilken mysig dag du verkar ha haft! O gulligt med svanungarna, ja alla slags djurungar e ju bara för härligt! :)



Ha det gott! Kram Jennica

2009-06-23 @ 02:58:36
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Zandra

Vilken helt underbart avslut på en annars ganska trist Måndag. haha ;-)

Ser så himlans nice ut att jag såklart blir lite avvis på den där utsikten. Härligt ställe att kunna samla tankarna på.

Hoppas du får en bra tisdag!!!

KRAMAR

2009-06-23 @ 07:24:56
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Det såg härligt ut! :) Här hemma tog vi en långpromenad på kvällen -helt underbart i det här vädret! :)



Vet du vad vi gjorde mer igår? Hittade äntligen grillen! :) På sista affären som fanns att välja på här på hemmaplan. Köpte den direkt och ska inviga till helgen! Jösses vad lättskött den verkar. :) Brukar ni hälla vatten i botten när ni använder eran eller grillar ni bara som vanligt?



Massor kramar från Rebecca!

2009-06-23 @ 08:11:18
Postat av: Therese

Låter verkligen supermysigt, avkopplande och helt perfekt. Ibland kan det vara så skönt att vara lite ensam tycker jag, speciellt om allt annat runt omkring klaffar (eller inte). Något gott att tugga på och en bra bok har du så rätt i, skulle nog itne vara fel alls. Ha en bra dag fina Anna!

2009-06-23 @ 08:19:40
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Vad kul att ni hittade grillen, hoppas ni blir lika nöjda som jag! Jag brukar inet hälla vatten i utan jag kör på som vanligt. Det som är bra med den också är att man kan plocka av alla delar och diska, perfekt. Lycka till med grillningen till helgen ;-) Ha en fin dag! kraaam



Therese:

Åh tack det samma i solskenet! Kram

2009-06-23 @ 08:34:27
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilken underbar gårdag,

bilderna talar sitt tydliga språk.



Kraaam

2009-06-23 @ 13:45:40
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh låter helt underbart! Själv sitter jag som i ett växthus i den receptionen jag jobbar i. Men jag får i alla fall se solen... (inglasat här).

Härliga bilder!

2009-06-23 @ 14:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0