Min egna oas


Här är min lilla oas där jag kommer att tillbringa mycket
av tiden när jag är hemma i sommar. Den gamla och
numera ommålade svarta vilstolen i rotting är perfekt för
bokläsning eller bara att sitta och filosofera i.

"Tidningskorgen" i propenplast jag har ute på balkongen
är egentligen en diskbalja från IKEA vid namn Boholmen
men passar perfekt som tidningskorg.
 

Måndag igen - så snabbt gick de fyra dagarna jag varit ledig och nu är man tillbaka på jobbet igen som om inget hade hänt. Fast jag har så klart en massa trevliga minnen från resan så det var verkligen inte förgäves. Jag har fått frågan om jag kan rekommendera Budapest och det kan jag absolut göra. Det är en jättefin stad med massa gamla fina byggnader, de männsiskor vi mötte var trevliga och dessutom är det billigare än Sverige. Det är ju bara några timmar bort så åk dit vettja, jag kommer säkert att besöka staden fler gånger.

Förövrigt verkar det som att ni tyvärr får stå ut ett tag till med mitt ältande omkring ögonen. Jag kände nämligen igår kväll att mitt hittills "friska" öga inte var sitt vanliga jag längre och eftersom jag redan gått igenom utvecklingsförloppet en gång tidigare vet jag ju hur det känns. Vaknade mycket riktigt med ytterligare ett blodsprängt öga, än så länge är det bara irriterat och rött, men jag vet hur det kommer att se ut om 2-3 dagar. Då kommer ögat att "hänga", rinna och jag kommer stundtals även ha svårt att se, så nu förlängdes plötsligt "helvetet" med minst tio dagar framåt. Detta sätter sig verkligen på mitt psyke, men jag SKA försöka låta bli att traggla om det här på bloggen ;-)

Nu ska jag ta tag i denna måndag som ser ren ut åtminstone i kalenderna. Hade en hel del mail att gå igenom nu är jag kom, så det blir dagens första att göra. Önskar er en underbar måndag i det fullkomligt strålande sommarvädret.

Kram och på återseende.

Kommentarer
Postat av: Tjugonågonting

Fy, nu är det faktiskt riktigt synd om dig. Har själv haft problem med ögonen förr och vet hur det känns.



Hoppas det går snabbt, tänk positivt och att du efter detta har en hel härlig sommar framför dig! :-)

2009-06-01 @ 09:50:01
URL: http://tjugonagonting.blogspot.com
Postat av: Zandra

Usch, din stakare jag lider verkligen med dej!!

Hoppas iaf att du får en toppen vecka!!

KRAMAR

2009-06-01 @ 10:15:35
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hallå Anna!



Förstår att det sätter sig på psyket, där med ögat, särskilt när det är så långdraget. :( Måste bli jobbigt att sitta och titta på datorn hela dagen på jobbet, eller funkar det?



Kram på dig!

2009-06-01 @ 10:59:33
Postat av: Zandra Svägerska

Fy det låter inte bra med dina fina ögon pärlan, finns det inga ögondroppar som kan hjälpa dig? jag lider med dig! Grattis på er bröllopsdag som var igår! Trots din smärta i ögonen verkar ni ändå ha haft en underbar helg i Budapest.

Hälsa maken din, va rädda om er, kramizar.

2009-06-01 @ 11:47:43
Postat av: Cissi

Nä nu tycker jag verkligen synd om dig, hade väl räckt med det ögat som var, vilken skit!!! Största kramen till dig

2009-06-01 @ 12:29:35
Postat av: Minnas underbara värld

Vad mysigt och fint det ser ut i din lilla oas :)



Krya på dig fårn det DUMMA viruset!



Massa krmaar från Minna

2009-06-01 @ 13:24:21
Postat av: Emelie

Jag blev så nyfiken på vilstolen du målat om till svart. Har en sådan hemma som jag nu blev väldigt sugen på att måla. Du är bra fiffig du som målar om och donar. Blir ju som helt nya möbler. Gillar att man inet bara slänger, bra för miljön också :)



Tråkigt att du nu fått virus i öga nr II också, hoppas det blir lindigare och går över snabbt!



Kram

E

2009-06-01 @ 13:45:05
URL: http://e.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Tråkigt att dina ögon inte mår så bra fortfarande. Jag hoppas verkligen att du blir bättre snart! Du får försöka njuta av den underbara sommarvärmen och pyssla om dina ögon så gott det går =) Hoppas du har en fin dag! Kram

2009-06-01 @ 15:17:15
Postat av: Therese

Härligt att er resa vart lyckad - även med rinnande ögon.. stackars Anna

Ser framemot helgen när vi ses - ska vi grymt kul med en helkväll tillsammans!! Ta hand om dig och håller mina tummar för att det INTE behöver bli 10 dagar med ett jä...a skit öga!!!!

2009-06-01 @ 15:41:23
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Ebba

Urch vilken otur du verkar ha och att det inte bara ger med sig, måste verkligen vara ett aggressivt virus ni drabbats av. Hoppas det försvinner snabbare är första ögat.



Ser förövrigt fint ut i din lilla oas, gillar tidningskorgen. Ska jag kika efter nästa ggn jag är på IKEA och kul att du målat om även vilstolen. Hoppas man kan få se en närmare bild på den snart?



Ha en fin eftermiddag och försök koppla bort ögonen, vet att det är svårt.



Kramar

2009-06-01 @ 16:19:26
Postat av: Livet hemma hos Linda

Vilken härlig plats du har där på balkongen! Perfekt att lata sig i under de soliga dagarna:)



Låter inget vidare med ögat där. Hoppas det snart blir bättre. /Kram

2009-06-01 @ 16:32:40
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: sofia

Din stackare! Hoppas det går över SNART.



Kram!

2009-06-01 @ 16:45:14
Postat av: Annas inspiration

NÄÄÄ inte andra ögat med!

Grattis i efterskott på bröllopsdagen.



Så FINT ni har det på balkongen! Kul att se vilstolen i svart. Jag har gått och planerat ett tag att jag ska spraya om vår svart så det var kul att se hur fin stolen kommer bli :-)maken bara suckar åt alla projekt hihi..



ha en mysig kväll trots onda ögon

Kram Anna

2009-06-01 @ 18:11:27
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Lilian

Stackare men ni har fint på er ballong i alla fall ;-) Krya på ögonen! Stor Kram Lilian

2009-06-01 @ 18:28:07
Postat av: jessi

Jättefint på balkongen, jag kan förstå att du trivs där!



ååh vad jag hoppas att ögonen blir bra snart men om det blir jättejobbigt o du har svårt att se får du vara hemma från jobbet och vila.





Hoppas det orndar sig, tänker på dig!

2009-06-01 @ 18:37:31
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: ferdia

Vad snyggt ni har det på balkongen även där inte era fina soffor står. Snyggt med svart vilstol. Balkongen verkar vara stor, jag är avis :) Ha en fin kväll och sköt om ögonen. kram

2009-06-01 @ 18:57:59
URL: http://ferida.blogg.se/
Postat av: Emma

Ville bara säga att jag förstår att du gnäller om ögonen! Det är verkligen jättejobbigt! Jag hade ögoninflammation i fyra veckor och jag höll på att bli galen. Till slut fick jag en salva som hjälpte. Men det är ju ännu mer frustrerande när det som för er är ett virus det beror på.



Kramar!

2009-06-01 @ 19:42:57
Postat av: Ann-Louise

Ser verkligen fint ut på er balkong!! Förstår att du trivs där!



Stackare med ögonen. Har du fått salva/droppar för det? (Mammakänslor kommer fram ;)



Ha en bra kväll.



Kramar till dig!

2009-06-01 @ 20:08:17
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Den balkongen skulle jeg ønske jeg hadde, så urolig koselig det ser ut. Må være deilig å komme hjem fra jobb og bare gå ut dit og slappe av. Missunnelig..... Ha en fin kveld. : )

2009-06-01 @ 20:36:54
Postat av: Sue

Nämen usch stackare!!! Snacka om otur hjärtat!! Tycker synd om dig!!!!



Sååååå fint du har det på din oas...mitt bland allt svart! Passar så bra med din stilrena stil!!! Du är så duktig!!!



Hoppas att ögat ger med sig snart!!! SKIT oxå!



PUSS o KRAM!

2009-06-01 @ 21:46:14
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Starmama ♥

Diskbaljan är hur nice & stilren som helst! Krya på dig nu, tänk att dina ögon snart är friska igen!



KRAMIS!

2009-06-01 @ 21:51:00
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad fint du har gjort! Stylish och Mys pysigt på hög nivå!



Tycker så synd om dig med ditt öga.. fy sjutton! Hoppas att det går över snart massor med kramar!

2009-06-01 @ 21:55:21
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Ana

Usch! Vad tråkigt...inget kul alls...Härligt att ni hade det bra på er weekend! Ha en bra dag och krya på dig...Kramis (Din balkong är förövrigt som en dröm)

2009-06-02 @ 13:24:00
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

TILL ALLA



TACK FÖR ERA OMTÄNKSAMMA KOMMENTARER DE VÄRMER I ALL BEDRÖVELSE!!!

2009-06-02 @ 22:08:56
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0