Det perfekta pälsvädret



Idag är det perfekt väder för att bära fuskpälsen från
H&M Trend! Bilden är dock inte tagen imorse, men jag 
är i alla fall minst lika rödögd idag kan jag meddela ;-)

Har konstaterat att min kropp inte är van vid att kliva upp i ottan numera. De senaste dagarna har det sovits mycket och länge som bekant för den som läst mina senaste inlägg, och nu känner mig mest som jag vore överkörd av tåget här vid skrivbordet på jobbet. Hade en gnutta energi precis när jag kom hit strax efter klockan åtta imorse och fick då också lite gjort, men sedan kom den sedvanliga fikastunden och all kraft fullkomligt rann ur mig och nu sitter jag här tröttare än tröttast och försöker få de saker jag måste få gjorda denna vecka ordnade. Men jag bara längtar hem, hem till värmen under duntäcket och jag vill bara sluta mina just nu röda och svidande ögon. Måtte arbetsdagen gå SNABBT!


Jag brukar ju dock försöka att se positivt på saker för det mesta i alla fall och jag har trots att tröttheten tagit mig i sin besittning, funnit några positiva saker med denna annars så trötta onsdag 1). Man kan glädja sig åt det vackra vädret, strålande sol, hög luft och vitt på marken, precis så som jag föreställer mig januarimånad när den är som allra, allra bäst 2). Jag får användning för min fina fuskpäls då den är alldeles perfekt i detta lite kyliga vinterlandskap. Så den åkte på imorse och lika så mina sköna varmfodrade mockastövlar. De är dock inte lika piffiga som pälsen, men det måste ju som min käre far brukar påpeka - "Det måste ju vara lite praktiskt också!!!"  Så även om jag egentligen ogillar att allt ska vara så himla praktiskt jämt, så väl i inredning som på kläder och skor så klingade ändå pappas kloka ord i mitt huvud imorse när jag valde mellan de praktiska, varma stövlarna eller de lite snyggare stövlarna utan foder. Det praktiska vann alltså denna gång. Hoppas bara inte det betyder att jag plötsligt börjat tänka praktiskt i allt, för då är det illa.. att se allt praktiskt är till för kloka pappor tycker jag ;-)


Nu önskar jag er en härlig sjunde januari!


Kram!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Halloj!



Själv har jag gjort tvärtom; gått och lagt mig senare men ändå gått upp i hyffsad tid, för annars "försvinner ju hela dagen" brukar jag tänka... ;) Summan av kardemumman blev att ögonen höll på att slå igen på mig redan vid 20-tiden igår och jag kröp till kojs tidigt. Följaktligen är jag riktigt äckelpigg idag, fniss! Kanske kan jag överföra lite pigghet till dig! ;)



Kram!

Ps. Pälsen ser jättemysig ut! :) Och visst kan man förena det praktiska och snygga. BARA praktiskt är för kloka pappor- ja. :)

2009-01-07 @ 11:56:34
Postat av: Zandra

Hahaha ja Pappor dem är allt bra att ha ;-D Min kära paps är precis likadan!



Ja här går det oxå segare än segast... Men klockan går ju framåt iaf. O jag min toka har ju tänkt entra gymmet i eftermiddag... den du! helt galet! haha Ja vi får se hur de blir när de vankas hemgång.. hihihi

Ha en fortsatt bra dag! KRAM

2009-01-07 @ 12:21:11
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: jackie

Vilken fin blogg du har! Titta gärna förbi våran, en av sveriges pouläraste bloggar! http://www.pixation.se/blog

2009-01-07 @ 12:59:20
URL: http://www.pixation.se/blog
Postat av: Emelie

jajemän- pappa har rätt han! ;-)

Du är supersnygg i pälsen också! me like!

Åh vad jag längtar efter att få träffa er hela högen nu! Kunde inte somna igår för att jag låg och tänkte på bloggträffen- som att vara nykär eller nåt! hahaha! Ha en bra dag stumpan! Kram

2009-01-07 @ 14:13:35
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Rebecca:

Du är smart du som åtminstone tog tillvara på dina lediga dagar en annan trynade som en lite grist till tolv på dagarna ;-) Stor kram



Zandra:

Ja pappor är kloka och väldigt bra att ha, håller med dig ;-) Lycka till på träningen, jag är piggare nu så jag kanske borde ta efter dig, eller inte kanske.. haha! Kramis



Jackie:

Tack och välkommen åter =)



Emelie:

Ja pappsen kan han ;-)



Tack, den är urmjuk och mysig att ha på sig, perfekt för kalla dagar! Här har du en till som längtar efter vår lilla träff, ska bli sååå skoj, haha - så kul att du inte kunde somna och jämförde vår date med att vara nykär, jäklar vad härligt, haha! Ha en bra dag du också, Bamsekram!

2009-01-07 @ 14:44:04
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Å den ser skön ut:) hur går det med iphonen? I love mine:)

Kram

2009-01-07 @ 16:36:50
URL: http://fruinredning.blogg.se/
Postat av: Helén

Jag hade också min likadana jacka på mig idag och så skönt det var, trots blåst i Malmö. Paris var underbart förresten, vi var där i mellandagarna. Underbart verkligen. Kram

2009-01-07 @ 18:05:20
URL: http://utopiahelen.blogspot.com
Postat av: Anna

Ohhh din stackare, vår vardag börjar imorgon. Jag med en stor tenta dessutom, usch och fy, magont ;) Kram på dig tjejen. P.S snygg e du i pälsen, fick inte tag på ngn :-(

2009-01-07 @ 18:13:40
URL: http://alovesand.blogspot.com/
Postat av: Anna

Haha det där låter PRECIS som min pappa! Allt ska vara praktiskt och det har gjort mig liiite tokig genom åren! Nu brukar jag mest reta honom för allt det praktiska :P

2009-01-07 @ 22:33:03
URL: http://annamyren.blogg.se/
Postat av: Jenny

En jätte snygg päls (fusk) du passa jätte bra i den! Önskar dig en toppen dag! Kramar!

2009-01-08 @ 09:39:02
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Kristina- Fru Inredning:

Jag har inte riktigt satt mig in i I-Phonen ännu då jag måste portera mitt gamla nummer och skaffa nytt abonnemang, men den verkar verkligen toppen! Fantastiskt att man kan blogga ifrån den smidigt och enkelt =) Kram



Helén:

Visst är Paris härligt, vill åka dit jag också snart igen! Kram



Anna:

Tack. Lycka till med tentan vännen, komme rgå galant tror jag! Kramar



Anna:

Hahah - pappor har en tendens att vara för det praktiska, de flesta verkar det som i alla fall, haha ;-)



Jenny:

Tack, den är urmysig! Önskar dig det sama! Kramar

2009-01-08 @ 10:52:56
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0