Vårtecken sökes


Fredagens tulpanbukett. Det enda våriga just nu i Sjöstaden...

Hej kära tisdag! Fortfarande minusgrader ute och ett ganska tjockt lager med snö ligger kvar på marken. Igår kände jag mig positiv till snön som fallit för att alla barn skulle få lite vintrigt sportlov, men nu imorse när jag slirade fram i snön i mina svarta stövlar med mjuka och varma insidor, kände jag mig plötsligt inte lika glad för deras skull. Känner att jag skiter i om de har snö eller inte på sitt lov, för idag känner jag mig ego och vill ha VÅR!!! 

Jag vill har varma solstrålar mot kinderna och skira små knoppar på träd och buskar, men just nu känns min önskan långt borta. Snacka om bakslag, mars står för dörren alldeles strax, men det känns inte så... Nå ja, jag hörde av en man på jobbet att det ska bli mildare i slutet av veckan, nu är inte han någon meteorolog så ni får ta det vädertipset med en nypa salt, men jag håller tummarna för att han har rätt i alla fall!  

Nu ska jag strax kila och ha individuella samtal med några handläggare.

Ha en riktigt skön tisdag!

Många kramar

Kommentarer
Postat av: jessi

jag drömmer också om våren... längtar så mycket! Hörde precis på vädret attflera ställen i Europa har vår, och 20 grader... (avundsjuk till max)



ha det så gott!

2009-02-24 @ 07:49:24
URL: http://) www.lyckoljus.blogg
Postat av: Josefin

Jag känner detsamma. LÄngtar till värme och till vårkläder.



Hoppas du får en bra dag!

kram

2009-02-24 @ 08:53:42
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Anna

Känner som du, även om det är väldigt vackert ute just nu med minus, snö och sol...

Men tråkvintern får gärna försvinna!



Hoppas du får en fin dag!

kramar

2009-02-24 @ 09:49:18
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Jag skymtar en blå himmel och solen försöker ta sig fram över Stockholm just nu!! Hopp finns Anna!

Ha, ha ha en jättefin tisdag.

Kramar

2009-02-24 @ 10:36:47
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Så vårfint med tulpaner;) Vi har vår..här idag nästan all snö är borta & det är plusgrader så hoppas det kommer till er också i slutet på veckan;) Stor kram till sötaste!

2009-02-24 @ 10:44:09
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Hahaa! Jag skiter också i om det är sportlov eller inte... Vill ha vår nu, tack! Såå trött på snön.

Vi får hoppas på att din kollega har rätt angående vädret!



Hoppas du får en härlig tisdag på jobbet. Kram!

2009-02-24 @ 10:59:00
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Maria

När det väl är vår så deppar folk över att det regnar eller är för kallt istället.. Ta på varmare kläder så njuter ni alla av vintern på ett mindre olidligt sätt. Jag älskar ljuset som kommer med snön, och nu skiner ju solen lite dessutom, det brukar ju alla värmeentusiaster spira av? Ha en fin dag trots vårlängtan Anna ;)

2009-02-24 @ 11:22:20
Postat av: Maria

Underbart våriga tulpaner du har på bordet! Det gör att man får extra mycket längtan =) Men solen skiner ju faktiskt över vårt vackra vinter-stockholm! Härligt. Jag ska alldeles strax ta en lunchpromenad med min hund å busa i snön, för det älskar hon! Och vet du vad, jag fick igenom min vilja med spisen - så här lagom till "våren" ;) Ha en jättehärlig dag! Kram

2009-02-24 @ 11:49:06
Postat av: jessi

Gott gott gott!



Testar skicka lite meddelanden nu när jag har ändrat min blogglänk, har ju haft helt fel! Tur att Anna (anso) meddelade mig! Men nu tror jag att det fungerar rätt!



kramar



ps: är på så bra humör, har nyss varit på mitt nya jobb där jag ska börja om 2 veckor! Jättekul!

2009-02-24 @ 14:16:31
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0