Sportlovsvecka


Lördagskvällens tilltugg då pinglorna anlände. Två varianter
av Crostini. En med tapenade & en med mozzarella & 
tomat. Det rektagulära fatet kommer från Åhléns.


Tänd spis & levande ljus skänker extra hemtrevlig känsla..

Enkel dukning i svart och vitt...

Redan måndag eftermiddag och det snöar stilla utanför fönstren. Känns ungefär som dagarna före jul om man tittar ut. Det positiva är att det blir extra ljust av snön, plus att det är sportlovsvecka här och det är ju skoj för alla barn att det kan vara lite vinterväder här nere för en gång skull nu när de ändå är lediga. Så jag är ganska positiv till snön som fallit ändå trots att jag själv inte ska ut och åka varken pulka, skidor eller rulla snögubbar (det kanske inte barn gör nu för tiden..?). 


Jag har fått flera frågor om maten jag serverade i helgen och naturligtvis ska jag dela med mig av recepten. Måste bara gå igenom dem först och leta fram några bra bilder på rätterna i närbilder som jag har hemma.


Imorgon tisdag är jag fullbokad från tidig morgon till sen eftermiddag. Mötet jag skulle ha hållit imorse blev nämligen flyttat till imorgon, så eftersom jag gjorde klart förberedelserna i helgen som gick har jag en rätt så soft eftermiddag här nu vilken är toppen.

Hoppas att er vecka har börjat bra?!

återseende!

Kraaam

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så fint ni bor! Jag frågade i ett tidigare inlägg om er spis. Ger den lite värme också? Tack för en härlig blogg! Det är bra att du inte tar åt dig av den otrevliga kommentaren. Jag läste den och hajade till extra, undrade vem som skriver något sådant?! Hela din blogg lyser av värme, positiv energi, sprudlande glädje. Kanske den sk. "svenska avundsjukan" spelade denne person ett spratt och därav skrev en elak kommentar...? Men du är otroligt söt/vacker, du har ett bra jobb, ett vackert hem, du är gift - du har allt som en del bara drömmer om och tyvärr kan det skapa avundsjuka. stå på dig! =)

2009-02-23 @ 14:52:47
Postat av: Christin

Kaotisk som vanligt får säga med ännu en veckostart. Måndagar verkar vara den dag som alla är som mest hispiga tror jag :) Mums, väntar med spänning på recepten.

2009-02-23 @ 15:38:38
URL: http://stinslillavarld.blogg.se/
Postat av: Zandra

Nä min veckostart har varit bra!

Vart ju väckt i natt av ett sms =bebisankomst! Så den här måndagen har hitills varit fullt ös på, snart hemgång, allti lika skönt :-)

ha en mysig kväll gumms och välkommen tillbaka till bloggvärlden!*fniss*

2009-02-23 @ 15:45:38
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Anonym:

Sorry - Har helt glömt bort att svara på din fråga, men jag minns den nu när du säger det! Man ska aldrig skjuta uppnågot till morgondagen då glömmer (åtminstone gör jag det) man ofta!



Men spisen ger ingen större värme, klart att det i och runt elden är varmt, men det är ingen extra värmekälla.



Trevlig kväll!



Christin:

Trevlig kväll och ska föröska få ut recepten så fort som möjlgt ;-)

2009-02-23 @ 16:05:32
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Zandra:

Har bebisen kommit nu, vad spännande. Vad blev det? Tjej eller kille? Ha en mysig kväll du också =) Kramis

2009-02-23 @ 16:06:53
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Hallåj Anna! Vilka vackra bilder! Både maten & erat supervackra hem. Låter bra att du ska bjuda på recepten, brukar ju gilla dina recept, och tycker att lördagens middag lät supergod!



Angående den där "E".. Vet inte vad jag ska säga, egentligen behöver jag väl inte ens säga något. Det bästa vore om man bara ignorerade det helt.. Men det är svårt att göra det, när folk beter sig så som dem gör. Omoget och helt onödigt. Jag står på din sida i alla fall!



Hoppas du har en härlig måndag. Stor kram!

2009-02-23 @ 16:15:39
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: jessi

Det ser alltid så stämningsfullt ut hos er... fint!



här har veckan börjat bra med studier, trött efter lite oscarsgala i natt & nu så ska jag planera sommar resan.



ha det så gott!



lys som du brukar likt en stjärna!



2009-02-23 @ 16:19:26
URL: http://) www.lyckoljus.blogg
Postat av: Caroline

Det var storsint av dig att vara glad för snön för alla lediga skolbarns skull, själv svär jag för mig själv här hemma över all snö och önskar att våren kunde komma NU :-)

2009-02-23 @ 16:25:03
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack för ditt svara ang spisen! Mitt namn verkade falla bort, det var inte meningen att vara anonym. Spisen är som sagt jättefin och jag får försöka introducera den för min Kärlek... Vi får väl se om jag lyckas ;)

2009-02-23 @ 16:26:28
Postat av: Emelie

Ser gott och mysigt ut! Lägg gärna ut recepten, är väldigt nyfiken på huvudrätten =)

2009-02-23 @ 17:23:52
URL: http://emeliese.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken god mat, du kan det där ;-)



ha en härlig kväll

kramis

2009-02-23 @ 17:52:59
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Visst är snön härlig för barnen och det blev ljusare men jag vill ha vår... önskar jag var lika ödmjuk där i mina tankar ha, ha.

Har nu målat en byrå vit efter inspiration av dig och dina sovrumsmöbler. Undrar hur många lager du målade innan du blev nöjd?



Ha en skön kväll och lycka till med redovisningen i morgon! Kram =)

2009-02-23 @ 18:08:55
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jennyk

kan inte jag få komma hem till dig och äta? du gör alltid så god mat ;)

2009-02-23 @ 18:36:06
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: fanny

hej anna :) va roligt att du är tillbaka på bloggen! älskar din blogg. hoppas du får en mysig kväll. puss&kram fina!

2009-02-23 @ 20:21:54
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Miia - There´s no place like home

Tack snälla =) Hoppas din måndag var bra! Kram



Jessi:

Tack . hoppas du haft en bra dag och inte vart allt för trött efter Oscars´s galan ;-) Kraam



Caroline:

Jag hoppas och längtar oxå efter våren, men tycker barnen kan få sitt just denna vecka, men nästa vecka får det vara nog med kyla, snö och halka ;-) Kraaam



Maria:

Lycka till med övertalningen ;-) Kraaam



Emelie:

Det var gott faktiskt och recepten kommer ;-)



Anna:

En härlig väll till dig också! Kram



Ann-Louise

Jag håller med dig, jag vill också ha vår, men tänkte var mogen och schysst idag och tänka på barnen, haha! Nästa evcka så hoppas jag på minst 10 plusgrader, vårtecken och en massa sol =)



Jag målade mina möbler 4-5 gånger i tunna lager. Lycka till med ditt måleriprojekt =)



Kraaam



jennyk

Klart du kan, jag älskar och laga mat och bjuda, så då passar ju vi bra ihop ;-) Kram





fanny:

Tack sötnos! Hoppas att du har en mysig måndagskväll! Kraaaam







2009-02-23 @ 21:03:46
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0