Vinterpromenad 28 december


Härligt promenadståk utmed vattnet. Vi gick förbi Tantolunden över
Liljeholmsbron till Årstasidan och så tillbaka till Sjöstaden igen

Då jag inga bilder knäppte på varken mig eller Caroline
smyger jag in en promenadbild från annandagen.

Solen behagade t o m kika fram en stund här idag. 
Superfina vintriga vyer och både jag och Caroline fick
såklart snabbt fram med våra kameror - haha!

Söta ankor som trodde att vi hade bröd med oss, men
vi hade inget tyvärr så de traskade vidare till de andra
spatserande människorna.


Gillar verkligen min pälskrage & mössa från H&M.
Varma och mysiga att ha på sig kyliga dagar! 

Tillbaka inne efter en superskön LÅNG promenad tillsammans med rara Caroline. Så glad att jag har träffat henne, vi är så lika i mångt och mycket och har verkligen skoj på ett enkelt vis ihop! Vi traskade på i rask takt i över två timmar, underbart skönt efter allt julfirande. Båda var ganska möra i benen när vi skiljdes åt på bron återigen här hemma i Sjöstaden. Nu känner jag mig helt slut och har hamnat i soffan, dock med ett gott samvete. Droppar från balkongerna utanför och det känns lite som vår i luften denna måndag den 28 december. Till och med solen behagade att kika fram en stund under vår sköna promnad. 

Nu ska jag ta mig något att äta och sedan ska jag sätta mig och gå igenom en massa tidningar som jag envisas med att spara på hög. Ska gå igenom och klippa ut det som jag kan tänkas ha använding för så får det hamna i min inspirationspärm, resten åker till pappersåtervinnig.

Ikväll ska jag svänga ihop en god pasta med saffran är tanken så att jag och maken kan mysa när han kommer hem från sin arbetsdag. Han har återfått sin aptit nu, så blir extra kul att laga mat då.

Ha en fortsatt bra dag och ta hand om er! Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Vilka fina kort & älskar din pälsmössa är själv ute efter en sån & va i valet & kvalet om jag skulle ha en sån färg som du har eller svart men ser ju nu att blondiner är fina i den brun/beige nyansen..



Lät mysigt att vara ute på lång promenad med en vän & bara prata om allt, skönt att vara ledig. själv sitter ja på jobbet!

Kram

2009-12-28 @ 15:23:02
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Loa

Nä pälsmössa är för tanter tycker jag!

2009-12-28 @ 15:46:13
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jenny:

Kan verkligen rekommndera mössan, den är supervarm och skön. Perfekt när det blåser ute. Hoppas det går bra på jobbet trots att du inte får vara ledig. Kramis



2009-12-28 @ 16:02:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sue

Underbara bilder på ett vitt landskap! Det är så fint ute nu och speciellt när kylan ska dra in igen och låta det vita ligga kvar!!!



Du är fantastiskt vacker Anna i din päls! Söt som socker!



Ha en fin kväll vännen!



Puss!

2009-12-28 @ 16:12:09
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vilka härliga kort du fick till idag & du ser ju ut som en riktig isprinsessa på de andra två korten :-)



Ser fram emot nästa träff, den svåra frågan är dock vin eller inte vin ;-)



Hoppas att ni får en skön kväll, själv är jag fortfarande lite upprymd över min tripp till favoritaffären för en stund sedan och över innehållet i påsen som fick följa med hem... Shoppinglycka är sann lycka, eller hur ;-)



Kramar!!!

2009-12-28 @ 18:06:36
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Gott med tacos, om du vill göra egen tacokryddmix hittar du ett recept här http://matplatsen.org/?s=tacokrydda det är från en av mina favoritmatbloggar.



Har tagit bilder på min nya godbit så det kommer på bloggen under kvällen, jag är SÅ nöjd! Tjohoo :-)



Nästa gång får vi börja med en latte på Spoon, därefter gå en långpromenad på Söder och avrunda det hela med några glas på något trevligt ställe (finns ju många att välja bland runt Katarina Bangata & Bondegatan), vad tror du om det?



Kram igen!!!

2009-12-28 @ 18:30:46
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Nu ligger äntligen min lilla älskling till allmän beskådan på bloggen :-)



Innan den 7:e bör vi få till kaffe-prommis-vin, tycker jag! Kanske på måndagen den 5:e?



Nu skall här lagas middag, kram & hoppas att tacosen blev/blir goda!!!

2009-12-28 @ 19:37:15
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vilka superfina bilder på dig! Hur har du fått bakgrunden så "avlägsen och kritvit"? Du klär otroligt bra i din pälsmössa och ser ut som en tsarinna. (heter det så?)



Skönt med promis, tyvärr ska det bli sämre väder och kallare nu. Tyckte om när det droppade från taken idag.



Ha det så bra i veckan och vad skönt att maken mår bra igen.



Kramar



2009-12-28 @ 19:41:53
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna

Vet du nånstans runt Sickla/Nacka Forum där dom säljer Kusmi-te? Och var det gott det du hade? Du skickade efter ditt, va? Kraaam

2009-12-28 @ 20:20:29
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Tyvärr vet jag inte om det finns runt Sickla/Nacka Forum. Jag beställde teet från Bluebox, tycker det är gott men vet inte om jag tycker det är såååå mycket godare än andra lösvikts teer. Så lite hypat och överskattat skulle jag säga helt ärligt, men burkarna är superfina och roligare än andra teers i alla fall ;-) Kraaam kraaam

2009-12-28 @ 21:18:11
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jayde

Hejsan! Tänkte lämna lite spår här på din blogg, jag brukar kika in hit:) Du verkar ha en otrolig god personlighet och dessutom är du jätte vacker:)Gillar din klädstill hihi.

Julehälsningar från malmö

2009-12-28 @ 22:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0