Dagens mission: Julklappsbyte


En bukett med färska vita tulpaner fick följa med mig hem från favoriten
"Magnolia" efter gårdagens promenad. Pryder nu sideboardet här hemma
i vita vasen från Alvar Alto.

Börjar med att tacka för alla era kommentarer i förra inlägget. Än en gång förstår jag varför jag håller på med detta bloggande :-)

Redan inne på min andra semesterdag under dessa mellandagar, tiden rusar förbi likt alla andra dagar oavsett arbete eller ledighet det är bara att konstatera än en gång. Skulle vilja stoppa tiden emellanåt och bara njuta av stunden, men alla vet att det inte går så är det lika bra att åtminstone försöka att ta vara på dagarna så gott det går. Har hittills inte förmått göra mycket av denna tisdag dock, sov länge och har hittills bara ätit frukost. Mina kollegor som arbetar är nu på lunch och här glider jag omkring i min sköna svarta morgonrock fortfarande. Vissa har det bra känner jag :-)

Dagens mission är att åka till stan och byta en julklapp, storhandla och fylla på kyl och frys inför nyårshelgen samt kanske spana lite på rea om jag orkar, får se hur mycket folk det är på NK. Förmår jag ska jag senare ta mig en promenad, dock känder jag ingen direkt stress över detta då min och Carolines två timmars långpromenaden igår var riktigt mastig.

Nej påtal om att ta tillvara på tiden så borde jag nog fixa till mig nu och sedan bege mig ut några timmar. Hoppas ni får en riktigt bra dag! På återseende!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

NK:s rea har ju inte börjat än så där är det nog lugnt.

Ha en bra dag!

2009-12-29 @ 12:25:38
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Grattis på 2-årsdagen!! Vi är så glada för att du bloggar och som du vet var det din blogg och du som inspirerade mig att börja! Undrar hur jag fick tiden att gå innan ha, ha!! jo just jag läste andras bara!



Kallt idag och ljust! Skönt med en tur på stan och kolla lite. Tror jag åker in i morgon en sväng och kollar lite rea.



Ha en bra tisdag och ta vara på dagen nu. Jag själv har sovit bort halva dan...



Kramis

2009-12-29 @ 12:26:59
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ann-Louise:

Ja man undrar vad man gjorde med den tiden man nu lägger på bloggandet förut :-) Hoppa sdu får en härlig tisdag, kraaamar



Anna:

Vad bra då är det lugnt när jag ska byta julklappen med andra ord! Kram

2009-12-29 @ 12:29:03
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ida

Ni har så fint hemma hos er! På tal om tiden: Vart tog den vägen? Dags att sätta fart här med.

2009-12-29 @ 12:58:28
URL: http://frutrostek.blogg.se/
Postat av: Malin S

Vi var i Gbg på annandagen just för julklappsbyte. Vi kikade lite på rean men tröttnade snabbt på röran. NK var enda stället med space så det blev shopping där istället. Tvärtemot reashopping men tusen gånger bättre =) Ha en mysig dag! Jo, grattis till bloggen på tvåårsdagen! Jag har varit med från första inlägget vilket känns jättekul. Jag är glad att du bloggar och att jag fått träffa dig live. Jag älskar din blogg! Som du säkert vet =) kramis.

2009-12-29 @ 14:03:33
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej och god fortsättning!

Hoppas ni haft en härlig jul!?

Rea ja, usch, jag va nere en sväng nu, folk överallt, hur orkar man!? Haha

Ha en bra dag och njut av ledigheten!

Kramar Annapanna

2009-12-29 @ 14:38:37
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: EVA ERICSSON

HEJ!

HALKADE OCKSÅ IN PÅ DIN BLOGG FÖR ETT TAG SEN OCH TYCKER DEN ÄR INSPIRERANDE.

SEDAN HAR VI UNGEFÄR SAMMA SMAK.ÄLSKAR MYCKET VIT.

GRATTIS PÅ 2-ÅRS DAGEN OCH HOPPAS ATT DU FORTSÄTTER.

EVA



2009-12-29 @ 14:43:48
Postat av: jessi

Hej!



Jag var inne på Carolines blogg o såg hennes nya väska o bilden från er promenad. Jag förstår att ni passar ihop, vad härligt att ni bor så nära! Jag vill bo nära A-L men är glad att inte tar så lång tid till Sthlm härifrån! Tänk att bloggen kan ge så mycket, helt underbart!



Kram!

2009-12-29 @ 14:49:54
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Zandra

Låter som du har de bra på din ledighet! Precis som sej bör!!

Här jobbas de lite på halvfart om ens det hihi. lagom skönt :-)

Njut vidare! Och jag är så glad att jag för två år sen hittade hit vetú!!!

KRAMAR Anna-Panna!

2009-12-29 @ 15:46:11
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Lycklig mormor

Tack snälla du för alla inlägg!!! man bli glad av dina bilder kramar:-)

2009-12-29 @ 16:02:30
Postat av: Anna

Kan du inte visa lite vad du och maken fått i julklapp? Kraaam

2009-12-29 @ 17:08:48
Postat av: lOUISE

2009-12-29 @ 20:18:25
Postat av: Louise

Grattis till dina 2 år som bloggerska! Väldigt inspirerande läsning och det är alltid lika trevligt att kika in och se vad du haft för dig.



Vad fick en tjej som du i julklapp? Vore lite skoj att se :-)



Är alltid kul med lite shoppinginslag som du lägger upp emellanåt, lite lagom lättuggad läsning. Keep up the good work!



Kram från en trogen läsare!

2009-12-29 @ 20:23:08
Postat av: Sjantika

Ååå va mysigt det är med färska blommor! Gör otroligt mycket, blir så ombonat å lite vardagslyx på samma gång! Det är man alldeles för dålig på själv... ;)

2009-12-30 @ 21:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0