Luciadagen


Tredje ljuset har vi tänt denna söndag här hemma.

Söndag är här och jag är lika tung i huvudet idag som igår. Dock är det väl mer åt det självförvållade hållet denna gång. Skrotar runt här hemma just nu fortfarande i morgonrock och håret i slarvlig knut på huvudet, ganska behagligt bortsett från skallens tillstånd. Frukost intog vi för inte så länge sedan, blir så när man tar en lång och skööön sovmorgon.

Det är luciadagen idag. Än så länge har jag inte sett en enda liten lucia, men jag ska titta på SVT:s luciafirande kl 18:15. Det är tradition och mysigt att lyssna till julsångerna. I år sänds det från Växjö domkyrka så jag ska väl förhoppningsvis komma i lite luciastämning.

Dagens enda "att göra" idag är att granen ska få flytta in i värmen. Eftersom den nu står på balkongen så ser jag ingen anledning till att vänta längre. Jag vill njuta av granens närvaro i 10 dagar innan vi reser ner mot familjerna den 23:dje december för att fira jul.

Nej nu ska jag samla lite mer krafter innan jag tar mig ann den ståtliga barrväxten. Kram på er ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Äntligen får han komma in i värmen! Som du har längtat! =)

Vi tog också en välförtjänt sovmorgon, skönt!

Här snöar det nu för fulla muggar, myys!!

Ha en mysig lucia!

Kram Anna

2009-12-13 @ 12:53:00
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Vilken snygg adventsljusstake du fixat i år. Den snyggaste jag sett på länge, enkelt men ändå snyggt. Gillar små rosetterna:)



Hoppas att du får lite lagom med luciastämmning under dagen! Kraam



2009-12-13 @ 13:03:21
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Sue

Så fint du har det! Underbar stake!



Ska bli kul att se din vita gran när den är färdigklädd!

Ska ni nedåt småland till jul!? Läste någonstans att du kommer från mina trakter? Eller jag kanske har fel!



Puss på dig och ha en fortsatt trevlig lucia!

2009-12-13 @ 16:57:05
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Låter som du hade en kul dag igår!!

Jag väntar in Jessi med make som ska komma på middag snart, ska bli skoj att fira Luciskvällen med dem.



Hoppas allt gick bra med granen, lika kul varje år.



Kramar

2009-12-13 @ 17:08:18
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej!



Åh, kul att ta in granen och fixa klart! Själv får jag vänta till den 23:e. ;) För mig är det tradition från när jag var liten att ta in den just den 23:e. Kan ju lika gärna anamma det eftersom vi faktiskt inte firat jul på x antal år. :)



Tänkte också titta på Luciafirandet som är straxt, då jag bara såg slutet i morse.



Massor kramar!

2009-12-13 @ 18:08:15
Postat av: björken

ska bli spännande och se er kungsgran väl inne och pyntad =)

2009-12-13 @ 19:14:19
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Marita

Gott med sovmorgon! De va annat här med kräksjuka hela kvällen. Blää! Mysigt med riktig gran. Fina bilder du tar. Hade du ngt recept på chokladmousse tro? Eller va det katta? Isf vilken sorts chokla brukar du använda? Tänkte ha de på nyår o har aldri prövat de innan. Mvh marita

2009-12-13 @ 19:23:00
URL: http://tusenideer.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Godkväll!!

Skönt att få granen på plats, vi har inte fått köpt någon ännu så det är högt upp på att göra-listan just nu!



Hoppas att huvudet har hunnit återhämta sig under dagen, var sjukt bakis förra söndagen och det var hemskt! Blev knappt människa förrän till kvällen, undrar om det är åldern som tar ut sin rätt ;-)



Stor kram och hoppas att vi kan få till en ny dejt (på Göteborg eller kanske något annat ställe i närheten) i denna vecka eller början på nästa, kramar!!

2009-12-13 @ 19:47:04
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anna

Viiiiill se din gran! :) Kraaam

2009-12-13 @ 21:07:10
Postat av: Emelie

Vilken fin adventsljusstake du har!

2009-12-13 @ 21:10:51
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0