Julens söta


Årets julgodis uppradat på köksbordet hemma i Sjöstaden!

Vita snöbollar, egenkomponerad variant av Rocky Roads,
mina med mörk mandelchoklad, pistagenötter och mini
marshmallows toppat med en chasewnöt. Marsipangodis
med valnötter.

Risbräck med apelsinchoklad samt Cloettas Juleskum i
Marimekko skålarna


Här mina lena hallontryfflar med kanel på fat med fot
från Hemtex. De grå faten kommer från HIMLA.  

Tänk att annandagen redan är här. Julen håller med andra ord på att rinna oss ur händerna. Nu säger man ju i och för sig att julen varar än till påska, men jag hoppas verkligen inte det stämmer för jag väldigt nära att börja längta till ljuset och våren nu kan jag erkänna. Älskar julen med all dess mysighet, men det räcker med några dagar sedan är även detta behov mättat för min del, variation förnöjer alltid anser jag!

Har varit ute och gått en långpromenad nu under den gångna förmiddagen, snöar här idag så det var full mundering på med jacka, pälsmössa och grövre stövlar som gällde. Väldigt skönt att röra på sig. Jag som är van att gå minst 5 timmar under veckorna får nästan lite abstinens när det blir alltför mycket stillasittande som det blir så här på julen. Så promenaden idag gjorde verkligen sitt, så skönt trotts piskande snö i våra ansikten.

Nu sitter jag här inne igen i stugvärmen och myser. Väntar på att maken ska komma hem från gårdagens festligheter, nyfiken på eventuella skvaller :-) Vet inte om vi ska packa in oss i bilen och rulla hem mot Stockholm redan idag eller om vi väntar och åker imorgonbitti så man kan tajma hela bilresan under de ljusa timmarna, det kan jag nästan föredra då det inte är särskilt skoj att köra i detta decembermörker.

Hoppas er jul var riktigt bra hittills och att ni får fortsatt sköna dagar. Jag är ledig i mellandagarna så jag ska bara skrota runt hemma och mysa! 

Stor julkram ♥


Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Jag & sambon har också promenerat i snön idag. Eller snarare pulsat, då vi begav oss in i skogen med lille Ludde... Vi såg ut som snögubbar alla tre när vi kom tillbaka, haha!



Ha en fortsatt mysig annandag & kör försiktigt hemåt när ni beger av till Sthlm igen! KRAAAM

2009-12-26 @ 13:51:02
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: jessi

Härligt att vara ledig mellandagarna! Jag jobbar men det är superlugnt med 5-15 barn.. (vi är 8 pedagoger.. hihii... kommer kunna kompa tid så kan gå eller komma senare, skönt!)



Njut av annandagen o ha det så bra!



2009-12-26 @ 14:22:16
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Zandra

Men att de finns en liten konditor i dej visste jag inte ;-) Super fina verk o jag tror dem smakade mums!

Ja håller med dej, kör imorn istället, alltid skönare att köra när de e ljust så att man inte blir bländad av alla vita flingor som faller.

Sköt om dej Anna-Panna!

KRAMAR

2009-12-26 @ 15:44:22
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Nicky

Himla fina bilder! :) God fortsättning på julen!! Kramar/Nicky :)

2009-12-26 @ 16:58:17
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Emma

Mumsigt goda saker du gjort!



Förstår dig!

Brukar röra på mig & gå med hunden,men under dessa dagar har de inte blivit så mycket. ; - )



Hoppas ni får en mysig annandag & god fortsättning!



Kramar

2009-12-26 @ 17:59:22
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Vad mycket gott du har där! Hoppas ni får en trevlig hemresa, kör försiktigt :)



God fortsättning och kram!

2009-12-26 @ 19:13:55
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Oj, vad mycket julgodis du har bakat. Ser riktigt smarrigt ut alltihop:)



Härligt att komma ut på promenad. Vi har också varit ute flera omgångar och traskat de här dagarna och det är så skönt att komma ut och andas frisk vinterluft:)



Ha nu en fortsatt bra annandag

Kram

2009-12-26 @ 19:27:22
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Ser fram emot vår powerwalk i veckan, själv kommer jag snart att börja rulla fram med tanke på de senaste dagarnas intag av julgodis och andra kaloristinna anrättningar (som t.ex. favoriten Janssons...)! Tur att det bara är en gång om året ;-)



Kör försiktigt imorgon & hoppas att ni får tur med vädret, kramar!!!

2009-12-26 @ 20:07:59
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: jenny

Hoppas du haft en trevlig julhelg nu & va skönt att du är ledig mellan jul & Nyår önskar jag att jag också va men inte fast jag har så mkt atf att ta ut så ska försöka ha kortare dagar på jobbet.



Mums va mkt gott det fanns där på faten! Kram

2009-12-26 @ 20:55:09
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0