4:e advent


Har tänt fjärde och sista blockljuset i adventsljusstaken denna söndag


Nu bara ynka fem dagar kvar till självaste julafton!

Underbara söndag! Just nu står jag i köket och förbereder för en liten söndagbjudning denna eftermiddag. Blir glögg, saffranslussekatter, pepparkakssnittar med whiskeyädelost och julgodis på "menyn". 

Gjorde klart mina tryfflar i förmiddags. Chokladen räckte inte till igår så maken var snäll och kilade ut i snöovädret imorse och inhandlade mer choklad till de små godingarna, nu är de klara och de blev både goda och fina. Perfekt dessutom att frysa tryffelkulorna innan man doppade dem i choklad för att de inte ska tappa formen märkte jag efter att ha testat några igår som inte var genom frysta. Känns skönt att det mesta är klart nu och ska bli mysigt att få lite stämning här hemma i eftermiddag med en fikastund.  

Imorgon jobb som vanligt och efter arbetsdagens slut ska jag inhandla den allra sista julklappen sedan är allt klappat och klart. Perfekt med några dagar i lugn och ro innan vi reser söder över för julfirande.  

Ha en fortsatt bra söndag! Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Fin adventstake du gjort! Mysigt med alla ljusen tända :) Och vad härligt med adventsbesök! Hoppas ni får en mysig eftermiddag/kväll. Och med snön som ligger vit utanför-härligt! Kraaam

2009-12-20 @ 16:21:52
Postat av: Karin

Så mysigt och trevligt med en liten bjudning! Jag förmodar att dina gäster kommer bli väldigt imponerande av ditt bak =)

Ha en mysig söndag!

Kram

2009-12-20 @ 16:52:16
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Gillar verkligen din adventsljusstake :)



Ha en riktigt skön söndagskväll, kram!

2009-12-20 @ 18:03:37
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Jenny

Ja ja hittade den lilla jackan på Vila, ett fynd 299:- :)va söt..



Ja det va kul att träffa carola, min gamla barndomsidol hon sjunger ju så himla fint o hon blir bara finare för varje år som går tycker jag.

Låter föresten som du haft en toppendag, det lät gott allt ni skulle äta!



Hoppas du har en fortsatt bra kväll! Kramar

2009-12-20 @ 19:18:13
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vad fint ni fått med granen! BVår står ute och väntar fortfarande, brukar klä den den 23 som tradition.

Bra tips där att frysa tryfflarna innan rullningen. Ska jag komma ihåg.



Hoppas du haft en fin fjärde advent och får en bra vecka!



Kram

2009-12-20 @ 19:23:04
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna

Hallå tjejen!!

Precis hemkommen från julmatshandlingen...phuu!! Men skönt att ha det gjort! Nu sitter jag och njuter av den tända julgranen ... =)

Jag snodde din idé med fina sidenband till ikeakulorna så du får väll sno min med pärlhalsbandet =)

Det är inköpt på......IKEA!! =) Passa på nu för det är rea på dem! 9kr för 5 meter!! Men köp två, för det går åt mer än man tror...

Ha en mysig kväll!!

Kram kram!!

2009-12-20 @ 19:38:18
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Sofie

Anna! Du är så gullig! Jag följer din blogg varje dag och om jag inte sa det eller kommenterade ett visst inlägg så var det för att jag dog av avundsjuka...



Vi snackar The LV bag....



OH MY!



Lyckliga du... :)



KRAMAR!

2009-12-20 @ 20:01:35
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Josefin

vilken söt advensljusstake ni har i år.



Ha en mysig kväll, kramkram

2009-12-20 @ 20:05:53
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Hej Anna!



Ja, nu är det inte långt till julafton! Och idag är det ju Vintersolståndet! :) Jippi!

Kul med en liten bjudning; det skulle jag också vilja anordna. Själv känner jag mig oerhört "i baktagen" och experimenterade lite med smaker i sockerkakor igår. Vill baka mer men vi får se vad det blir.



Massor kramar och ha en bra måndag!

2009-12-21 @ 05:42:13
Postat av: Sjantika

Skulle du vilja dela med dig av tryffelreceptet? =) Eller har du kanske redan lagt ut de? Jag kan mycket väl ha missat ;)

2009-12-21 @ 18:24:32
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sjantika:

Kan jag absolut göra så klart :-) Du har alltså inte missat receptet. Gör det så fort som möjligt! Kram kram

2009-12-21 @ 19:05:36
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0