Efter regn kommer solsken


Dagens jag i höga huset.

Jeansleggins Veromoda, linne H&M, marinblå kavaj
Filippa K samt kilklackar från Tiger. Enkelt men i mitt 
tycke snygg och klassisk outfit på jobbet.   

Regntunga skyar bjuder vädergudarna på denna onsdag, men det är faktiskt ganska mysigt om jag ska vara ärlig. Sitter här inne i höghusvärmen och njuter av att sitta just inne när jag kikar ut genom fönstret och ser folk hasta förbi med paraplyerna som färgglada sköldar mot himlens miljoner tårar.

Själv har jag allt annat än tårar i blicken just nu, allt känns nämligen ganska bra om jag ska vara ärlig. Det går bra på jobbet, det är skönt hemma och så allt det där emellan känns även det riktig bra. Så nog för att jag hade en svacka där i juli så är det som man säger; efter regn kommer solsken! Så ni som kanske har det jobbigt just nu, jag lovar er det kommer bättre dagar. Livet är helt enkelt inte alltid en dans på rosor, det kommer svackor, ibland plötsligt och ibland kan de vara självförvållande, men man tar sig på något underligt sätt alltid ur dem förr eller senare och kommer igen lite starkare för varje gång. Så gråt om du känner för att gråta, det är skönt, lika skönt som det är att skratta när man är glad och lycklig.


Önskar er alla en underbar dag, men jag skänker ändå en extra tanke till er som har det svårt på ett eller annat sätt. Jag hoppas att ni kommer igen snart och att livet då åter ler mot er.


Kramar ♥ 

Kommentarer
Postat av: MiaLisa

Du är lika snyggt klädd som alltid.



Men utan svackorna skulle vi aldrig njuta till fullo av livet och uppskatta det. :-)



Hoppas du får en trevlig dag i regnet här i Sthlm!

2009-08-26 @ 11:10:08
Postat av: Sandra

Hihi, vilka businesswoman-poser du åstadkommer :)

2009-08-26 @ 11:14:15
Postat av: Malin

Lika söt som alltid!



Malin



2009-08-26 @ 11:14:47
Postat av: Annas inspiration

hej snygging!



Skönt att du mår väl, det går lite upp & ner i livet.

Fint skrivet & absolut tänkvärt.



ha en toppendag!

kramar

2009-08-26 @ 11:49:48
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Livet är verkligen ingen dans på rosor:(



Fin du är och skönt att höra att allt är bättre nu med dig. Måste bara fråga en knäpp fråga. Vem tar korten på dig på jobbet?:)



Ha en bra dag i höghuset. KRAAM

2009-08-26 @ 11:59:01
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hei



Jeg har nettopp begynt å lese bloggen din, den er fantastisk bra synes jeg :)



Det eneste jeg har savnet er "dagens outfit", så jeg ble gla når jeg så bilde av deg nå. Håper du fortsetter å vise "dagens outfit"



Ønsker deg en flott dag!



Viktoria

2009-08-26 @ 12:21:35
Postat av: Madeleine

Regn är mysigt när man jobbar tycker jag ! Jag känner mig mer inspererad och jobbar bättre :) kram

2009-08-26 @ 12:23:20
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

Haha, jag förstod nästan det;) Man vet ju själv hur det är när man smyger upp kameran här och där med en förhoppning att ingen ska se:)



KRAAM

2009-08-26 @ 12:36:13
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

MiaLisa:

Tack =) Du har så rätt utan svackor ingen njutande till fullo! Hoppas du får en bra dag du också, här vräker et ner nu, skönt att befinna sig inne! Kramar



Sandra: Haha - ja det blev visst så 'gapskratt' Kram kram



Malin:

Oj, tack :-) Kram i regnet



Annas inspiration:

Ja det gör ju det livet, går upp och ner men det löser sig ofta tillslut som tur är vid jobbiga tillfällen. Ha en skön onsdag. Kraaam



Madeleine:

Haha - ja vem tar korten??? Det är med självutlösare på kameran ifrån min hylla på kontoret. Så stänger dörren och ber till Gud varje ggn att ingen ska knacka på och rycka upp dörren ;-) Ha en fin onsdag! Kraaaam



Viktoria:

Vad skoj att du hittat hit och gillar bloggen =) Kul också att jag fick till en "dagens outfit" eftersom du saknat det ;-) Hoppas du får en bra dag, ta hand om dig! Kramar, Anna



Madeleine:

Ja det tycker jag också faktiskt, inget utanför dessa föra väggas som lockar så man jobbar klart bättre :-) Kram kram!

2009-08-26 @ 12:39:48
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Håller helt med dig ang outfiten; den ser jättebra ut och funkar i alla lägen!



Mysigt? Men fy på dig -man får inte säga så om regnet! ;) skojar bara Själv försökte jag enträget med kjol idag till jobbet, fastän jag läst väderprognosen i morse, fniss!



Massor kramar!

2009-08-26 @ 12:46:25
Postat av: Rebecca igen

Ehum, glömde ju:

Jätteskönt att höra att tillvaron känns ljusare för dig! Det måste jag ju såklart säga! :)



Mera kram!

2009-08-26 @ 12:47:42
Postat av: Sofia

Så glad för din skull :)

2009-08-26 @ 13:00:40
Postat av: Josefine

Fin du är! Och visst är det skönt att gråta ut ibland!

2009-08-26 @ 13:14:52
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Maria

Vacker som alltid! Skönt att du har det bra och mår bra. Vi har nog alla våra svackor men desto bättre mår man när det tillslut vänder! Det är bara att njuta till fullo när livet flyter på åt rätt håll =) Stor Kram

2009-08-26 @ 13:23:34
Postat av: Sandra

Super snyggt!

2009-08-26 @ 13:24:06
URL: http://kanssandraa.blogg.se/
Postat av: Nicky

Kloka ord Anna!



Ha en toppen onsdag! Kram/Nicky

2009-08-26 @ 14:09:39
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Hej



Jag hittade för en tid sedan till din blogg och läser den nu dagligen. Din blogg ger mig en feelgood-känsla och mycket inspiration. Jag har ännu aldrig skrivit någon kommentar här. Anledningen till att jag gör det just idag är att jag just nu personligen befinner mig i det där ösande regnet du pratar om och har svårt för att se solskenet som kommer efteråt. Med denna kommentar vill jag berömma dig för din blogg och tacka dig för dagens inlägg som på ett sätt (trots att vi inte alls känner varandra) stärkt mig.



Jessica

2009-08-26 @ 14:11:00
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Jag vill helst ha kjol på mig jag också, men imorse var det allt annat än mysigt så jeansen åkte på, men så fort solen behaga kika fram igen så är det jag som visar benen igen ;-) tack snälla för dina alltid så trevliga och fina kommentarer! Kram på dig



Sofia:

Åh tack snälla, KRAM!



Josefine:

Tack snälla rara och jag tycker verkligen att det är skönt att gråta ut ibland, det funmkar faktiskt. Kraaam



Maria:

Ja det är skönt när man kommer ur en svacka och plötsligt känner en sådan där berusande glad känsla i kroppen, då vet man att man är på rätt väg! Stor kram till dig och tack snälla för dina alltid så gulliga kommentarer här inne!



Sandra

Tack, det är ju rätt enkelt, men jag gillar stilen :-) Kramkalas



Nicky:

Ibland blixtrar man till ;-) 'skojar' Ha en härlig onsdag! Kramar i massor



Jessica:

Hej Jessica, jag vet ju inte vad det är du går igenom, men oavsett så vet jag efter att själv haft några tuffa dagar för ett tag sedan att det blir bättre, men du får låta det ta den tid det tar att "läka såren" finns inge genvägar. Var tid har sin plats, men jag hoppas att du reder ut stormen snabbt och åter kan se en strimma av solsken så snabbt som möjligt! Tänker på dig och tack för din kommentar! Stor stärkande kram

2009-08-26 @ 14:50:13
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: B E R G O D A L V A N A. C O M - Nettan

Så fint skrivet då tar jag åt mig lite då jag har en liten svacka just nu! Tack för peppande ord och en alltid lika uppiggande blogg :) Ha en toppendag!

2009-08-26 @ 15:53:29
URL: http://bergodalvana.com/
Postat av: Carro

Verkligen ett passande blogginlägg för min del idag när jag också har en sån där dag som jag absolut inte ser ljuset i tunneln. Men hjälp med underbara vänner o med dina ord så börjar mina tankar vända nu på eftermiddagen och förhoppningsvis så lyser solen i morgon =)

Det som inte dödar gör en ju bara starkare!

Tack igen för dagens inlägg!

Kram!!

2009-08-26 @ 15:55:46
Postat av: Zandra

Vilket härligt och peppande inlägg :-D

Så kul att läsa och se framför allt se att du mår så mycket bättre nu!

Och precis Med tiden löser sej Allt.

KRAMIS till fina Anna

2009-08-26 @ 18:28:05
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad skönt att du mår bättre!

Kram

2009-08-26 @ 20:40:53
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0