Välkommen vardag!

 
Mina två köp från Bruka Design som fick följa med hem
till Östkusten.


En hushållspappershållare i högblankt vitt. Har vart ute
efter en ny hållare ett bra tag och föll direkt för denna
enkla variant när jag av en slump sprang på den.


Blev även en skål i beige och vitt som kommer användas
flitigt både för fräscha sallader och andra godsaker.


Så är vardagen här igen, tänk att under den senaste månaden som gått har jag i stort sett bara drivit omkring likt ett vindflöjel för vinden och gjort det som fallit mig in utan att behöva tänka något djupare. Oerhört skönt, men i längden blir även latmasken i mig mättad och jag känner att jag nu vill komma igång med både det ena och andra.


Förutom rent jobbmässiga saker som det kommer att finnas gott om under den kommande tiden så finns några småplaner som ska fixas hemma. En sak är att ta tag i mitt lilla mini dressingroom. Känner att jag måste få in fler smarta lösningar där inne för att utnyttja ytorna bättre än vad som görs idag. Så det är väl det "största" inredningsprojektet som det ser ut just nu, annars är det mest småpiff och sådant som står på "att göra listan".


Min morgonpromenad till arbetet kändes mycket uppfriskande, kan ju inte påstå att jag den senaste tiden vart uppe med tuppen och varit ute och traskat, så en riktig skön start fick jag denna morgon den 17 augusti 2009. Verner och Valter har namnsdag och min älskade pappa fyller dessutom år. Firade honom ordentligt i fredags med presenter och liknande, så det har bara blivit ett enkelt litet telefonsamtal denna morgon.


Nu är min fikapaus till ända och jag ska försöka organisera min dag/vecka och försöka komma igång i vanlig ordning. Känner mig faktiskt lite ringrostig och har lite svårt att ta beslut i vilken ända jag ska börja, men det logiska är väl bara att ta tag i tråden där jag slutade för en månad sedan. I eftermiddag gissar jag att det känns som om jag aldrig vart ifrån det stora skrivbordet här i det höga huset, det brukar alltid vara så!


Stor kram till er ♥ 


Kommentarer
Postat av: jessi

Hej!



Fina saker du fått med dig hem!



Så kul o se från bröllopet, väldigt fin dukning o vackert brudpar. Du såg strålande ut som vanligt!



Ha en bra första dag på jobbet!



KRAM

2009-08-17 @ 11:25:22
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Känner likadant nu att man vill komma igång med vardagen igen, hur skönt det än är med semester;)



Hoppas du har en bra första dag på jobbet

Kramar



2009-08-17 @ 12:09:47
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hoppas du får en trevlig dag på jobbet :)



Sitter och jobbar framför datorn, känns riktigt bra att vara igång igen!



Vilka fina inköp du har gjort, blev faktiskt påmind om att köpa en pappershållare till köket. Frågan är hur vi har klarat oss utan en sån i alla dessa år :0

2009-08-17 @ 12:54:42
Postat av: Camilla W

Hej Anna!

Tänkte, du som har koll på det mesta :) Jag tänkte köpa fina tryckta pappersnäsdukar till bruden på helgens stundande bröllop (jag är tärna). Vet du vart det finns? Jag har sett det massor av gånger i butiker, men när man väl vill köpa minns man ju aldrig vart... Har kollat Designtorget men de har inte. Tänkte ev Bruka och Village kanske...eller NK. Tänkte att du kanske VET?

Kram C

2009-08-17 @ 13:31:07
Postat av: Miia - There´s no place like home

Finfina shoppingfynd! Bruka Design har sååå mycket fint. Skålen kommer passa ypperligt till sallader & annat gott, precis som du skriver.



Skönt att höra att det känns bra för dig att vara tillbaka på jobbet & den vanliga vardagen. Ser framemot att få följa ditt piffande i hemmet i höst!



Kraaamar

2009-08-17 @ 15:39:59
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Skönt att ha första dagen avklarad kan jag tro även om det verkar ha varit en bra dag i höga huset!



Snygga saker som vanligt. Kul att det finns en pappersrullhållare i högblankt!



Må så gott!



KRAM

2009-08-17 @ 19:42:35
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: madeleine

Fina saker du köpt ! Gillade pappersrullhållaren ! läcker ! Kram

2009-08-17 @ 20:00:17
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Visst är det härligt och komma in i rutinerna igen:) efter en semester:) Fina inköp du har gjort verkligen:) Hoppas allt är fint? krams hanna

2009-08-17 @ 20:16:23
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej vännen.. Hoppas din dag blev bra och att du nu njuter av kvällen.. Ser verkligen ut som din semester vart riktigt bra och hoppas att du mår bra!! Hoppas verkligen vi kan ses snart och uppdatera oss om våra liv.. Stor kram

2009-08-17 @ 20:38:58
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Cicci

Riktigt fina saker du har köpt. Gillar speciellt den fina salladskålen.



Även om det är skönt och härligt med semester. Är det också otroligt skönt att komma tillbaka till vardagen och dagliga rutiner.



Många kramar

2009-08-17 @ 21:06:27
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Camilla W

Hej Camilla, förlåt jag missade att svara på din fråga igår, men tyvärr vet jag inet vart de kan ha pappersnäsdukar med tryck. Jag hade sagt att kika på DesignTorget men du verkar ha kikat där, så tyvärr vet jag inte. Hoppas det löser sig och vad kul att få vara tärna! Hoppas allt kommer gå strålande! Massa kramar

2009-08-18 @ 10:29:26
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0