Kvällens picknick


Så här mysigt har jag haft det denna kväll med lyckad
ost och skinkpaj och mysigt sällskap ute i det gröna!


En härligt solig sensommarkväll denna onsdag...

Man känner dock att det inte är juli längre. Det är allt lite
kyligare och framför allt redan mörkare på kvällarna.


Tänk att man alltid i alla fall jag är så förtjust att sitta vid
vatten, fint, fint fint!



Tänk så fort en sommar ändå går. Man längtar sig nästan galen där fram i mars-april på att värmen och sommaren ska komma och så gör den det och så vips så är den över som om ingenting hade hänt och så håller det på, år ut och år in.

Jag har inte ont av vilken årstid det än är, utan jag tycker att varje årstid har sin tjusning på något sätt. Hösten kan vara underbart vacker, sprakande i sina färger och riktigt mysig. Man tänder ljus, pysslar inne, äter långa middagar och öppna spisen sprider sitt sken mörka och kulna kvällar hemma. Det har som sagt också sin charm även om jag gärna hade förlängt sommaren med någon månad eller två till =)

Nu ska jag lägga mig, trött efter en dag med mycket frisk luft!
 
Sov gott mina rara läsare, vi hörs imorgon igen!

Kramar ♥ 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Mmmm.. ska absolut göra en sån paj! Tack förresten för receptet på ceasardressing. Det blev väldigt gott och jag har ätit ceasarsallad var och varannandag den senaste tiden!



Igår fick jag lite höstkänsla på kvällen och kände för att tända ljus och göra lite höstmysigt. Men jag är inte färdig med sommaren än heller och hoppas på någon mer badutflykt men vi får se!

2009-08-13 @ 08:54:19
Postat av: jossan

Javisst är det så! Sommaren är kort men underbar! Var på västkusten är det egentlig som du befinner dig? :)

2009-08-13 @ 09:37:11
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad mysigt du har haft det! Ost och skinkpajen ser riktigt god ut! Kram

2009-08-13 @ 11:10:10
URL: http://sofia.maca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0