Samlar tidningar på hög!


Detta är vad jag ligger efter med i tidningsväg hemma just nu..


Traskade hem ut med vattnet i eftermiddags mot alla odds i strålande solsken trots att det tidigare under dagen fullkomligt har vräkt ner från himlen . Tur det slog om för jag hade lyckats komma iväg imorse utan paraply. Tanken var att jag skulle städa med full energi här hemma när jag väl kom hem och dessutom baka en sväng då eventuellt svärmor med sällskap kommer förbi en sväng på fredag. Tänkte även att mina kära kollegor kunde få ta del av baket och få sig lite gott till fredagsfikan, men jag har inte fått tummen ur till varken det ena eller andra ännu och tiden den går. Planen är dock fortfarande att hinna med båda delarna även om det tar emot lite granna faktiskt. Hade gärna suttit här bara i soffan och degat, men jag ska skärpa till mig för imorgon blir det troligtvis en öl och några kräftor direkt efter jobbet och då kommer jag då rakt inte vara sugen på att baka när jag kommer hem på kvällen det kan jag räkna ut redan nu ;-)  

Annars har jag haft en bra och relativt effektiv arbetsdag, särskilt under eftermiddagen då hjärnan blixtrade till vid några tillfällen och jag fick ner vissa saker på pränt, tack för den kreativiteten, välkommen tillbaka imorgon igen!

Innan jag sluter mina blå denna kväll ska jag försöka att beta av en tidning i tidningshögen ovan. Det är såå mycket bra tidningar med ämnen som intresserar mig såsom matlagning och inredning men ändå har jag inte fått läst dem trots ledighet och semester, men som sagt ska beta av någon av magsinen ikväll innan jag somnar! 

Hoppas er onsdag var bra och tack för kommentarena till inlägget imorse. Ju mer ni kommenterar desto mer sugen på att skriva inlägg blir jag, bara så ni vet ;-) Sköt om er!

Stor kram och på återseende!   

Kommentarer
Postat av: Stämningsfullt / En bit av oss

Härligt ändå att ha en hel hög med olästa tidningar :)

2009-08-26 @ 20:33:16
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise

Stackare som vill få saker gjorda och vet att tiden rinner från dig. Har själv slumrat mig igenom några timmar sittandes i soffan och kommer inte få nått vettigt gjort mer idag.



Det finns köpebröd man kan bjuda på och jag tror inte du/ni har så stökigt hemma så inte svärmor tål det ;-) Men man är så inriktad på att man måste...men vad händer om man inte gör? Förmodligen inget. Ens nära och kära älskar nog en ändå!!



Ja nu svamlar jag på men det är nått jag måste träna på - att det går bra även om jag inte hann allt!



ha en fin kväll och effektiv arbetsdag i morgon!!



Kramar

2009-08-26 @ 20:42:06
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Fröken Pastill

åh, har också en tidningshög som ligger och skräpar ... tack för påminnelsen och trevlig kväll ;-)

2009-08-26 @ 21:14:41
URL: http://frokenpastill.blogspot.com
Postat av: jessi

Jag har också många tidningar... Jag läser aldrig en tidning i taget utan lite här och där i tidningarna och då missar man lätt någon tidning. (lägger ibland tidningar i badrummet, skaparrummet, köket, i lådor... hihii maken tycker de är överallt!



Vad fint du skrev om att efter regn kommer solsken. så härligt att läsa och se dig så glad!!!



KRAM

2009-08-26 @ 23:08:28
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emelie

Här är en till som har en hel drös med härliga tidningar som väntar! Ska bara hitta tiden till att läsa dom också.. ,-)

Kram på dig!

2009-08-26 @ 23:11:00
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Anneli

Tänk om jag ändå hade så många bra tidningar olästa! Ha en bra dag!

2009-08-27 @ 08:42:03
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: Maria

Godmorgon =) Jag tänkte på dig imorse när jag var på väg till jobbet och lyssnade på radio. Det är 20% rea på Iittala Outlet i Gustavsberg nu i helgen. Om det var hela helgen låter jag vara osagt... Kanske det vore något för dig? Hoppas du får en härlig torsdag! Denna veckan har verkligen rusat iväg =) Stor Kram

2009-08-27 @ 09:43:37
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Maria:

Åhh ÄR DET SANT? Jag MÅSTE ju dit, tack snälla för du tänkte på mig =) Ska bege mig dit och spana var så säker ;-)



Hoppas du får en härlig torsdag du också och jag håller med veckan har fullkomligt rusat iväg, nästan lite läskigt. pensionen nästa liksom ;-) Kramkalas!

2009-08-27 @ 10:50:08
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag hoppas att du hittar något så att du inte känner att jag lurar iväg dig! ;) Kramkram

2009-08-27 @ 13:25:12
Postat av: Anna - Starwoman ☆

maria:

Det är inte hela världen om jag inet skulle hitta något för jag har inte särskilt långt dit, får se det som en liten minitripp till helgen bar aoch hoppas på turen ;-) Kramis

2009-08-27 @ 14:25:16
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Areyanna

Hihihi du skulle se min hög hemma i nattduksbordet.... Det är inte sant alltså, .. Frågan är om man orkar läsa ikapp .. Well well lyxproblem,... Ha en fin dag!=)

2009-09-03 @ 12:53:19
URL: http://areeyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0