Totalt veckovill


Enkel plockmat bjöds det på igår med lite italienska
fluenser.


Lufttorkad skinka med smörstekt sparris och pinjenötter

Mozzarella, körsbärstomater och basilika. Lite oliver samt
soltorkade tomater i separata skålar och bröd på mitt fina
fat från JellyBean.

Maten från en annan vinkel ;-)

Jag i väntan på pinglorna ute på balkongen. En "Dagens" 
(sprite och lite vitt vin) i glaset.

Lisa, Annika och moi. Maken agerar fotograf!

Maken och Lisa poserade glatt igår fast det var söndag, 
semester är härligt. 


Jag och Annika med bubbligt rosa i glasen

Mr J konverserar med söta Lisa

Att få en vettig bild på oss två tog sin tid kan meddelas..
haha! Blundade inte Annika så var det jag som gjorde
en konstig min, men här så fick vi till det i alla fall ;-)


Så här fint fixade Lisa kvällens hår och någon av er kanske 
noterar att jag har klippt mig, topparna var en liten katastrof
och rök häromdagen, sååå skönt! 

Jag och Lisa posar - haha!

Måndagar som känns som söndagar. Söndagar som man "behandlar" som lördagar och så vidare. Efter två veckor semester har den där sällsamma känslan av total avslappning infunnit sig. Dessutom börjar jag nu tappa greppet om veckodag och datum och är nu som man brukar säga veckovill, men det är väl det här som kallas semester att kunna göra precis det man vill och känner för precis när man vill för att man kan och är ledig - Härligt!  

I går en söndagskväll och allt hade vi finbesök av de två partypinglorna Annika och Lisa och efter några glada timmar på balkongen med både plockmat och rosa i glasen gick vi alla fyra på Patricia. Sista dagen på Prideveckan och det säger sig då självt att det var SMOCKFULLT med folk på den glada gaybåten. Kvällen blev superlyckad och jag sprang bland annat på Lars-Åke "Babsan" Wilhemsson tillsammans med sina vänner. Jag har alltid tyckt att han verkar vara en så himla trevlig och mysig person och han ser och verkar vara lika trevlig i verkligheten som han utstrålar genom tv-rutan kan jag meddela ;-)

Idag är det en seg dag som sig kanske bör efter att man vart ute och haft skoj och det känns verkligen som en söndag som sagt. Solen strålar här idag från en nästan helt molnfri himmel och jag skäms att säga det men jag har inte varit ute ännu, om inte balkongen räknas förståss, men jag ska ta tag i mig själv om en stund och bege mig ut på en solskens promenad här i Sjöstaden och köpa mig en stor glass borta vid Bistro Sjöstad. Det är inte många restauranger som har 450 kvadratmeter uteservering med svårslagen utsikt, gillar stället skarpt. Jag har dock inte ätit där ännu, men det ska jag försöka att hinna med också innan semstern är över. Har hört att de ska ha en smarrig caesarsallad bland annat.   

Nu ska jag ut på balkongen en sväng och läsa lite, måste samla lite mera krafter innan jag orkar ta tag i den där promenaden känner jag ;-)

Önskar er en bra start på denna vecka!

Massa kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ser urläckert och trevligt ut och du är lika vacker som vanligt :o)

Ha en fortsatt härlig dag



Kraam

2009-08-03 @ 16:07:56
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vad god maten såg ut på tallrikarna, mums! Och vad fina ni var allihop! :)



Hi, hi, kom att tänka på en händelse i min bekantskapskrets där de fick äran att skjutsa Lars-Åke hem till Furuvik en gång. Den som ringde efter skjuts förstod inte vem han var, men tyckte sig känna igen honom, och meddelande detta diskret i telefon. När bilen anlände blev den som körde ganska full i skratt, över att den som ringde inte kunnat placera "Babsan". Lars-Åke ska ialla fall ha varit ett utmärkt trevligt resesällskap. :)



Massor kramar!

2009-08-03 @ 16:11:51
Postat av: Hanna

Hej!

Det ser fantastiskt gott ut! Önskar jag hade fått hugga in på godsakerna :-)



Även du ser fantastisk ut! Ursnygg som alltid!

Njuuuuut av semestern vännen!



kram kram

2009-08-03 @ 16:43:59
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Susanne:

Vad gullig du är, tack =) Hoppas att du har en fin måndag! Massa kramar



Rebecca:

Maten var riktigt god, gott med plockmat ibland tyckr jag. Tack snälla för dina snälla ord!



Haha - vad kul med Babsan historian. Kan tänka mig att han är en bra resesällskap, för som sagt han verkar mycket trevlig och lite sådär smårolig =)



Massa kramar tillbaka!



Hanna:

Hade du varit här hade du gärna fått hugga in på maten den var helt ok ;-) Tack snälla för din komplimang så här på en måndag och allt!



STOR KRAM

2009-08-03 @ 16:48:07
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Ser ut att ha varit en rolig kväll,

du var superfin som alltid!



kramar

2009-08-03 @ 16:59:20
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Maten ser riktigt god ut, och vad fint hår du har :)

2009-08-03 @ 17:26:36
URL: http://smultronros.webblogg.se/
Postat av: Madeleine

Vad fin du är i håret=)



Mysigt med en "lördag" på en söndag, semester när den är som bäst. Maten såg riktigt god ut och snygga uppläggningar. Du kan du=)



Är det sista semesterveckan nu eller har du 2 kvar kanske?



KRAAM

2009-08-03 @ 17:44:23
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Nicky

Allt ser himla snyggt och gott ut! Fina foton!



Kram/Nicky

2009-08-03 @ 19:20:51
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Karin

Oj, så trevligt det där såg ut!!

Och vädret verkade hölla bra nivå också?

Du är så fin Anna och jag älskar ditt hår!



Det är bara till att bjuda in mig nästa gång också... =)



Mys denna måndagkväll!

Kramar



2009-08-03 @ 19:22:26
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hei!

Maten så kjempe god ut! Og du var selvfølgelig veldig fin, søt kjole : ) Så ut som dere hadde en hyggelig kveld!

2009-08-03 @ 19:54:46
Postat av: Jenny

Mums vad gott det ser ut! Skulle gärna vilja veta var porslinet kommer ifrån? Jättefint!

2009-08-03 @ 20:01:59
Postat av: Therese

Mmm, ser supergott ut. Och trevligt ser ni ut att ha haft också.

Hoppas du haft en lika bra dag idag;)

2009-08-03 @ 20:21:43
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Cicci

Åh vad gott det ser ut! Blir alltid så inspirerad av din matlagning. I min o M:s matsedel denna veckan finns faktiskt 2 stycken "a lá Anna"-recept, direkt tagna från din blogg!



Många kramar

2009-08-03 @ 20:45:31
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Annas inspiration

Tack raring! Massa kramar



Magdalena:

Tack snälla =) Kram kram



Madeleine:

Tack snälla det är Lisas förtjänst =) Jag har två veckor kvar av min semester, så än blir det lata dagar! Massa kramar



Nicky:

Tack snälla! Kraaaaam



Karin:

Vädret var kanon igår, lika så idag strålande sol! Tack snälla för dina snälla ord =) Jag får se till att bjuda dig nästa ggn ja ;-) Kraaaaam på dig!



Elisabeth

Åh tack vi hade jätteskoj =) Hoppas allt är bra med dig i Norge! Stor klem!



Jenny:

Det var gott ;-) Porslinet kommer från Duka (faten) skålarna är från Åhlens. Kraaaaam



Therese:

Det var smarrigt och väldigt skoj =) Kraaam

2009-08-03 @ 20:52:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Cicci:

Åhhh vad glad jag blir nu, så kul när folk blir inspirerade av lilla mig och min matlagning ;-) Tack gumman, du gjorde precis min kväll! Kraaaam

2009-08-03 @ 20:59:39
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Petra- Designfragment

Vill du rösta på hur jag ska hänga upp mina tavlor, det vore så bra med lite input!



-Petra- designfragment

www.designfragment.blogspot.com

2009-08-03 @ 21:13:39
URL: http://designfragment.blogspot.com
Postat av: Madeleine

superfint du fixat Håret blev verkligen supersnyggtt! Jätteavis på det ;) kramar

2009-08-03 @ 21:14:04
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Petra- Designfragment

Jag har röstat nu, gillade allternativet nr 1 bäst =) Kram



Madeleine:

Tack snälla, är Lisas förtjänst att det blev så fint, önskar jag hade henne här varje morgon så kune hon fixa mig ;-) Kraaam kraaam

2009-08-03 @ 21:27:31
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vilka snyggingar! Håller med alla andra- du var supersnygg i håret!

Låter som n hade en toppenkväll också! Kram

2009-08-03 @ 21:43:20
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vad mysigt det ser ut! Ni verkar haft det superkul och Patricia brukar alltid vara toppen om man vill ha kul! Har varit så i minst 20 år känns det som.



Hoppas du är piggare, skönt att ha semester kvar nu när solen kommit fram!



Kramar

2009-08-03 @ 22:00:15
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: AnnaS

Vilka snyggingar, hela bunten!=) Ditt hår är verkligen helt sagolikt vackert, ja resten av frun också såklart.. =)

Maten ser dessutom fantastiskt god och trevlig ut!



Jaha, då var jag både hungrig och partysugen. Tack för det goding!;-)



Massor med kramar!!!

2009-08-03 @ 22:05:49
Postat av: Zandra

Hihi ja lite färg fick man på Gotland iaf. Nu hoppas jag på kalas väder i veckan så att man kan fylla på färgen lite :-)

Hoppas allt är bra med dej vännen. Ser att din Söndag vart riktigt mysig!!

Boka in den omtalade fikan snart??

KRAMAR till Anna-Panna :-D

2009-08-03 @ 22:17:26
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Åh, vad avis jag blir! Jag hade också velat dricka drinkar och dansa på borden (eller dansgolvet kanske lämpar sig bättre för en nybliven 31-åring, haha) på Patricia när det är Prideavslutning. Du får dra med mig nästa år ;-)

Sov gott, kramkram!!

2009-08-03 @ 22:26:06
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anneli

Maten såg god ut och vad FIN du var i håret! Önskar att jag hade ett sådant hårsvall.

2009-08-04 @ 08:49:38
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Emelie:

Tack snälla, jag är nöjd med håret, dock inte jag som fixat det som sagt ;-) KRAM



Ann-Louise:

Ja det var galet skoj på Patricia, det är ju galet där precis som du säger ;-) Ja underbart väder vi fått, även idag denna tisdag, ut och njut! KRAM



AnnaS

Tack snälla =) Haha - kul att blev både hungrig och partysugen ;-) Önskar dig en fantastisk tisdag! Stor kraaaaam



Zandra:

Ja du har ju fått massa färg, snyggt, snyggt! Ja en fika låter konon, måste ta tag i detta vi är ju inte snabbast i världen om man säger så - haha! KRAAAM



Carolines hemligheter

Ja du hade absolut kunnat hänga på, ju fler dessto bättre, får hojta till nästa ggn ;-) Massa kramar



Anneli:

Tack snälla, maten var god och Lisa hade fått till mitt hårsvall bra ;-) Kram kram



2009-08-04 @ 10:13:35
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Finna

Dagens och rosa skumpa minsann - det är något jag längtar efter såna här varma dagar. Men jag får ge mig till tåls ett tag till. Snygga ni var alla tjejerna!! KRAM!

2009-08-04 @ 18:11:13
URL: http://www.finna.it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0