Skaldjursfrossa i bilder


Jag och mitt härliga skaldjursfat och ett glas Champagne.
Man kan kalla mig en livsnjutarei stora mått, så gott!!!

Havetsläckerheter är även väldigt vackra att lägga ögonen
på tycker jag.

Färska och rökta räkor, hummer, krabba, pilgrimsmusslor,
havskräftor, flodkräftor, jätteräkor, tigerräkor, blåmusslor, 
grönmusslor samt ostron.


Jag fick i mig ALLT utom ett i min smak äckligt ostron ;-)

Maken var stiligt klädd i skjorta från Eton och kavaj från
Oscar Jacobsson. Han njöt av en laxrätt istället, han är
ingen skaldjursmänniska (fast han har aldrig smakat ;-)

FREDAG och jag klev precis upp och möttes av en klarblå himmel. Känner att jag måste ta tag i dagen nu på direkten. Kan få lite lätt "ångest" när man sover så här länge när vädret är så fantastiskt, men vi har haft en tendens att skjuta en aning på dygnet nu så här under semestern, men ska försöka ändra på det. Tänk om min sista semestervecka kan bjuda på ett strålande väder, ingen blir gladare än jag i såfall. Nu ska jag ägna mig åt packning och några andra småsaker så inte hela denna dag rinner ifrån mig totalt.

Skönt med fredag för er som arbetar, några av er kanske jobbar er sista arbetsdag och har semester på måndag och vissa av er andra kanske har sin sista semester dag, oavsett så njut av livet på bästa sätt!

På återseende och många kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Men vad snygg du var på bilden! Som vanligt ;-) Skaldjurstallriken såg ju ursmarrig ut! MUMS!

Kram

2009-08-07 @ 11:12:47
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Härliga bilder! Är, precis som maken din, inte så förtjust i skaldjur - fast jag har heller aldrig smakat, haha!



Ha en fin fredag söta du! Kramar

2009-08-07 @ 11:15:06
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Madeleine

Mmmm vad gott ! Pillade räkor i går och det var så gott! Skaldjur är verkligen en av mina favoriter !

Tror vädret håller i sig även nästa vecka :)

kram

2009-08-07 @ 12:20:32
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Ser onekligen gott ut men jag är som din make...tycker inte om även om jag inte smakat allt! Tråkig..ja jag vet ;-)



Jag är en riktig härmapa dessa dagar och köpte upp mig på sju tallrikar till. Kunde inte åka från Sverige utan att göra det kände jag, dumt att gå miste om den rabatten!



Ha en bra fredag och resa till västkusten. Kör försiktigt!



Kram

2009-08-07 @ 12:40:40
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: sofia

Åhh så gott det ser ut, helt i min smak! Förstår att du länsade tallriken, förutom ostronet.. Blä! Fast jag kanske inte ska säga något för jag har aldrig vågat smaka ostron ;)

2009-08-07 @ 12:54:18
Postat av: jessi

Ser så gott o läckert ut med skaldjursfatet... mums!



Hoppas ni får en härlig helg på Västkusten och njuta áv bröllopet! Det är så fint när två människor lovar trohet livet ut...



kram

2009-08-07 @ 13:19:10
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Therese

Ser ut som du njuter till max med ditt champagneglas och havets läckerheter.. ler

Jag hade en tanke på om vi kanske skulle ses den 28 augusti?



Skulle kunna komma direkt in till Sthlm efter jobbet så kan vi mötas upp på ett glas rött innan hemfärd till er.. Fundera på det så hörs vi av när du kommer tillbaka från västkusten!!

Ha det såå himla bra på bröllopen!!

Puss och Kram

2009-08-07 @ 13:20:01
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hallå Anna!



Håller helt med dig där; mycket i skaldjursväg är gott, men ostron -nej tack! ;) Hade tänkt äta någon räksmörgås ikväll faktiskt. :)

Apropå gilla och inte gilla: Min man äter inte något "från sjön", som han säger. Jag brukar intresserad undra om det duger om det är från "havet"? ;)



Åh, hoppas ni får en underbar helg när ni ska på bröllop o allt!



Massor kramar!



Ps. Visst är vädret uuuunderbart nu! Det gör inget att jag jobbar! :)

2009-08-07 @ 13:45:16
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Elin:

Tack vad gullig du är =) Den var sååå fräsch och supergod! Ha en fin fredag! Kram



Miia - There´s no place like home

Haha - då KAN ni ju inet veta om ni aldrig smakat era små tokar ;-) Ha en fin fredag! Kram



Madeleine:

Samma här och räkor är bland det godaste! Ha en fin fredag! Kram kram



Ann-Louise

Haha - tycker alla är så söta som säger att de inte gillar saker när man inte smakat ;-) Lovar att det är gott, men i o f s är ju smaken som baken ;-)



Klart du skulle fynda fler tallrikar, jag har inte ensamrätt på rean ;-)



Ha en fin fredag! Kram



Sofia:

Ja deyt var sååååå gott och fint är det också tycker jag. Ostron smakade jag första gången på båten, men det var inte gott det får andra "finlirare" syssla med, inte jag ;-) Ha en fin fredag! Kram



Jessi:

Ja bröllop r verkligen speviellt, ska blir så skoj att se dem! Ha en fin fredag! Kram



Therese:

Ja här ser du en som kan njuta, fast det vet du ju redan - haha! 28 aug funkar säkert, vi kan ju bestäma helt när jag är tillbaka här, men vore så skoj att ses och gärna ta ett glas vin ute innan vi glider hem hit! Ha en fin fredag min vän! Kram



Rebecca:

Haha - Funkar det då med maten från havet för karln din ;-) Fniss!!! Ja vädret är ju helt underbart nu, funkar ju ganska bra att jobba, men jag har kommitin i ett slött lunk så jag njuter av att veta att hela nästa vecka är ledig också, innnan jag ska in i kontorsmiljön igen ;-) Ha en fin fredag! Kram Kraaaaam

2009-08-07 @ 14:56:30
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Malin S

Tänkte väl att det skulle komma några delikata skalisfoton =) Maken satsade på västsvensk design vad gäller outfit ser jag. Han har god smak både vad gäller kläder och kvinna. Kramar.

2009-08-07 @ 19:52:52
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Bitte

Hej! Fastnade ett bra tag och gick bakåt lite i tiden på din blogg, jag drömde mig bort för ett tag i ditt flärdfulla liv med lyxig mat och skönhet.

Mycket fräsch och härlig blogg, älskar alla dina fina bilder, de är riktigt proffsiga, skulle lätt platsa i en veckotidning... Ha en skön sommar!

2009-08-07 @ 21:05:31
URL: http://bitte.webblogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Malin S:

Klart det alltid kommer foton, jag tar sååå mycket kot jämt - haha! Ja maken hade riktigt västsvenka kläder på sig, snyggt om du frågar mig! Kraaam



Bitte:

Tack snälla, vad glad jag blev nu av dina fina ord, du är alltid välkommn tillbaka =) Önkar dig en riktigt trevlig fredagskväll och helg och du gjorde precis min kväll - Tack igen! Stor kram, Anna

2009-08-07 @ 21:25:56
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vad fina ni är! Och vad GOTT det ser ut!!!! Ha en mysig fredag :-)

2009-08-07 @ 21:44:19
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0