Vackert på himlavalvet






Hemma efter en solig eftermiddag med en massa frisk härlig luft. Det blev en trevlig promenad utmed Årstaviken direkt efter jobbet tillsammans med en kollega och väl hemma igen i Sjöstaden fylldes himlen plötsligt av inte mindre än tio(!) luftballonger medans vi intog varsin glass som avslutning på Bistro Sjöstad. Jag lyckades fånga sju av farkosterna på en och samma bild. Älskar verkligen denna typ av ballonger, det är så fint och somrigt när de stilla och tyst svävar förbi på himlavalvet. Det enda man hör emellanåt är hur det pyser till i dem när de fylls med varmluft för att få ballongen att stiga ytterligare, som sagt så fridfullt och vackert mot stadens siluett.   

Nu har jag hamnat i soffan och känner mig riktigt trött, maken stryker sina nytvättade skjortor här bredvid framför tv:n som står på och maler. Kvällens middagsmat bestod av hederliga snabbmakaroner och köttbullar, det trodde ni inte jag åt va ;-) Kan även avslöja att jag tycker att det är gott ibland samt att jag inte la upp maten det minsta snyggt denna kväll, men det funkar fint det också även om jag faktiskt föredrar att äta mat som är tilllagad med mera kärlek och omsorg, men ibland så funkar även detta som sagt!

Det blir inte mycker mer än så här gjort innan sänggång denna tisdag. Vi hörs helt enkelt igen imorgon, sov sött!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Fin bild med ballongerna:) Hösten är riktigt fin nu och jag njöt av en eftermiddags/kvällspromenad och det satt folk och grillade och hade picknick överallt. Mys, mys!!



Ibland kan även det enkla vara gott:) KRAAM

2009-08-25 @ 22:02:20
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Malin S

Va mysigt med luftballongerna ! Det var fina foton du fick till. Sov gott Anna ! Kramar.

2009-08-25 @ 22:26:58
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Läste några inlägg i ett svep här idag. Jag vill ju inte missa något här hos dig! :)



Jag hoppas också värmen håller i sig. Sommaren är så kort ändå, så jag hoppas varje år på en fin september och gärna oktober också, hi, hi! :)



Härligt med luftballonger. Har du åkt nån gång? Jag läste i förväg att man kunde titta på utsikten med förankrad ballong, på en festival vi hade här för ett tag sen, men sedan såg jag inte röken av något sådant. Synd, för det hade varit kul.



Massor kramar!

2009-08-26 @ 06:01:31
Postat av: Jennyk

läste jag nu rätt? äter du verkligen köttbullar med makaroner?! det trodde jag aldrrig ( blinkar ) nej,men det är så gott kan jag också instämma men tycker bäst om falukorv med makaroner ( glöm inte edwins senap till falukorven!)

2009-08-26 @ 08:36:24
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Visst är det fint med alla luftballonger som pryder himlen ljumma sommarkvällar men aldrig att jag skulle sätta mig själv i en, usch vad rädd jag skulle vara att den skulle börja brinna eller något annat osannolikt ;-)



Härligt med lite opretentiös middag, min var nästan pinsamt risig igår... en microlåda från Coop (Lax med hollandaise och potatismos), jag var ju bara tvungen att läsa innehållsförteckningen och jag kan nog lova dig att dina köttbullar framstod som en bit svensk oxfilé i jämförelse :-) Tänk att det säkert finns många människor som käkar "TV-dinners" varje dag, det ÄR sorligt!!!



Kram!!

2009-08-26 @ 09:50:38
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Nattvinge

Luftballong är också riktigt härligt att åka :-) Lite kyligare än nere på marken men vad gör det?



/Nattvinge

2009-08-26 @ 09:56:31
URL: http://nattvinge.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vilka fridfulla bilder! sensomamrkvällar är verkligen det, fridfulla... tänk att ännu en sommar ha passerat!!



kramar!

2009-08-26 @ 11:02:16
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Annas inspiration

tack för dina snälla ord :-)



Vilka härliga rogivande bilder, har höjdskräck så tyvärr blir det nog aldrig någon tur.



kramar Anna

2009-08-26 @ 11:48:23
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Angelica L

Fina bilder :D

Kram

2009-08-26 @ 15:23:41
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0