Mina senaste dagar


Resan hem i eftermiddag på X2000. Från Malmö tillbaka till Stockholm...

Arbete, arbete & lite mera arbete...

Tisdagens bowling innan jag stöp i golvet...

Mitt ganska fula rum på Scandic Kramer ;-)

Badkar/toalett i värsta porrstilen med speglar i alla vinklar & vrår. Badkaret
var urjobbigt att ta sig i och ur kan jag meddela. Smidighet inte mig grej ;-)


Torg i Malmö från I måndags eftermiddag...

Nu är jag återigen hemma i Stockholm efter några dagar nere i söder. Mitt revisionsarbetet har gått bra och nu återstår det för mig att sammanfatta, skriva rapport och sedan återrapportera. Jobb, jobb och lite mera jobb. Tur jag trivs så bra annars hade man väl gått och kört huvudet i väggen med tanke på hur mycket man tillbringar av sitt liv på arbetet. Men jag klagar inte, som sagt jag trivs som fisken i vattnet med att arbeta som Skaderevisor =)

Hände en lite mindre "olycka" på bowlingen igår kväll. Jag kom för långt ut på den inoljade banan och gjorde en vurpa värd att nämna. Jag föll handlöst bakåt och slog i bakhuvudet så det bokstavligt talat small i golvet. Omtumlad fick jag hjälp av mina två kollegor och jag var ganska så omtöcknad först. Jag kunde inte svara vilket år och månad det var. Jag kunde inte mitt egna telefonnummer och jag kom inte ihåg var jag var eller vad jag gjorde där. Riktigt läskigt faktiskt att tappa minnet så totalt. Men jag repade mig, dock har jag fortfarande ont i bakhuvudet samt i rygg och nacke, men ingen fara. Tror att mina stackars kollegor blev mer vettskrämda än jag där ett tag. Men vi fortsatte bowla och jag slutade två:a med ynka EN poäng från vinnaren. Så slaget gjorde nytta för jag spelade sedan som en gudinna ;-)

Nu har jag precis deklarerat och ska nu duscha av mig resdammet innan det blir till att krypa ner i den sköna sängen.

Borta bra men hemma bäst!

Ha en skön kväll så hörs vi imorgon!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Malin S

Här i texten måste du ju ha bjudit på ett aprilskämt - för inte kan du REDAN ha deklarerat !!!!!?? Blanketten kom ju i veckan ! Himmel, va ordningsam du är isåfall. Ha ha, jag deklarerar av tradition alltid i sista sekund.

Jo, det lät ju huuuur läskigt som helst att tappa minnet. Hoppas du har repat dig bra nu och att du inte har ont någonstans. Kram kram.

2009-04-01 @ 22:04:20
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Sue

Oj full rulle med andra ord!!!!!

Skönt att vara hemma va???!!!!



Många kramar

2009-04-01 @ 22:06:57
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men fy, det där lät inget vidare med minnesluckor och värk. Tur att du verkade repa dig fort och skönt att du ändå sopade golvet med de andra kollegorna :-)



Fancy hotellrum måste jag säga, det är ju inte varje dag man sover med speglar i taket... Synd att inte din make kunde hänga på ;-)



Sov gott och hoppas du blir helt återställd snart, kram!

2009-04-01 @ 22:11:16
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men usch, vad läskigt!!

Din stackare!

Tur att du repade dig och blev en superbowlare på köpet! ;-)

Kram sweetie!

2009-04-01 @ 22:13:43
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Men lilla du det där lät inte bra, riktigt läskigt.

Du får hålla dig själv under uppsikt och gå till läkaren om det blir värre...



Som vanligt fina bilder på dig och kul med Malmöbesök. Har inte varot där sen tiden i Lund. Är ju en rätt mysig stad=)



Var rädd om dig nu. Kraam

2009-04-01 @ 22:32:01
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Malin S:

Haha - det är faktiskt inget aprilskämt med deklarationen, gjorde den på internet. Har faktiskt inte ens fått papprena ännu. Men jag ligger gärna steget före, så inget sista sekund för min del ;-)



Ja det var läksigt med minnesförlust. Jag försökte verkligen komma ihåg, men det var som att ha raderat en hårddisk. Jag hade tydligen sett läskig ut också en kort stund, men det är som sagt okej nu, bara lite stel i kroppen.



Kraaamis



Sue:

Ja fullrulle både framåt och bakåt ;-)



Underbart att vara hemma igen!



Stor kram



Caroline:

Nej det var läskigt faktiskt där ett tag, men nu är jag på bättringsvägen.



Haha - det var inte speglar i taken dock, som tur var, haha men hela badrummet var spegelfyllt, så porrigt, haha! De andra ficknormala rum, så de i receptionen tyckte väl det såg ut att passa mig - hahaha!



Sov gott och stor kraaam



Emelie:

Ja lite läskigt, men inget ont osm inte har något gott med sig. Kahg sopade nästan mattan (bokstavligttalat med hela kroppen, haha!)



Välkommen hem förresten!



Stor kram



Madeleine:

Ja jag får väl hålla lite koll, men jag mår inte dåligt nu, men man ska ju inte bara strunta i det, men som sagt jag får hålla mig själv lite under uppsikt!



Malmö var det länge sedan jag också var i, samma sak för min del att jag knappt varit där sedan studietiden. Kul att komma tillbaka. Åkte ju dessutom förbi Lund en snabbis =)



Sov sött!



Kraaam

2009-04-01 @ 22:39:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, hotellrummet var väl sådär?! hihi..

Otäckt med vurpan och att du tappade minnet. Håll koll bara så att du inte blir illamående eller väldigt trött, då kan det vara en hjärnskakning.

kram

2009-04-01 @ 22:43:57
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Anna A

Hihi!

Det hotellet bodde vi på i sommras när vi var på bröllopsresa. Hade man inte sett sin kära redan så fick man verkligen det nu, ur alla tänkbara vinklar. Vi hade speglar överallt, inte bara i badrummet! Och nej man kände sig inte särskilt sexig när man skulle i och ur badkaret lite lagom graciöst. Kan istället rekomendera Elite hotel mitt emot centralen, smakfullt renoverat och utan knasiga speglar!

Hoppas du återhämtar dig snabbt efter ditt fall!

Kram

2009-04-01 @ 23:01:34
Postat av: sessan ☆

Men gud vad läskigt att tappa minnet så där i ett fall, men du måste ju haft ängla vakt!!! Tänker på mi man som halkade på ny skurat jobb på kontoret & stal hela hans karriär & välmående.



Var försiktig hjärtat & skriv skaderapport, du vet aldrig vad som kan komma ut av det av nack ont & skrot.



Annars ser det ut som du haft en riktigt aktiv vecka ;D



Stor kram

2009-04-01 @ 23:19:23
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Rebecca

Hallå Anna!



Huvaligen, den vurpan lät inte kul! (För inte var det väl ett aprilskämt; sånt brukar man ju inte skoja om?) Tur att du inte fick hjärnskakning iallafall, för det lät jätteotäckt och jag förstår att dina kollegor blev ännu räddare än dig.



Tänkte fråga en annan sak som jag varit nyfiken på. Hur utbildar man sig till skaderevisor som du är? Vad gick du för utbildning? Var det ett drömjobb eller halkade du in på det? (Självklart behöver du inte svara om du inte vill.)



Kram i massor!

2009-04-02 @ 05:48:49
Postat av: Zandra

usch ditt fall lät inge vidare bra. Hoppas verkligen att du repat dej ordentligt o att du vilat ;-)

Annars är du ju lika FAB som vanligt på bilderna.

Jag va oxå snabb på att deklarera men jag har åtmindstånde fått mina pappir *S*

Ha en skön Torsdag gumman, KRAMISSSSS

2009-04-02 @ 07:10:22
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Annis

Jag är in på din blogg varje dag (är smått beroende..:)), men brukar inte kommentera ofta. Men du verkar vara en toppentjej och du är såå söt! :-) (Nej, jag är INTE lagd åt "det" hållet..hi hi) kram från en sliten 3-barnsmamma

2009-04-02 @ 08:40:22
Postat av: Mia

Aj vilken läskig vurpa! Jag hade blivit totalnojjig om jag tappat minnet sådär, även om det bara varit för en liten stund. Tur att du är tuffare än mig haha :) Du ser ut att ha haft trevliga dagar i Malmö, men det är som du säger, borta bra men hemma bäst! :)



Nu är det dags för en liten dejt för oss snart igen tycker jag! KRAMAR

2009-04-02 @ 08:51:14
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Men usch, det där lät inte bra. Lätt hänt dock. Har sett många i bowlingen här hemma ramla, tappa klotet bakåt så det far all världens väg, mm. Hoppas du mår bra idag:)

Kram Kristina

2009-04-02 @ 08:54:47
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Finna

Läbbigt att tappa minnet sådär, men med tanke på bowlingresultatet verkade det inte vara nån större fara. Tycker ändå att du ska göra en anmälan, ifall du får men av det senare.

2009-04-02 @ 09:54:57
URL: http://www.finna.it
Postat av: jessi

Vad otäckt, jag tycker med du ska gå o kolla hos en doktor så det inte blir problem senare.



Får Malmö längtan när ser lilla torget, det var många gånger man satt där på uteserveringarna på sommarkvällarna....



KRAMAR

2009-04-02 @ 11:39:20
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Elin:

Haha - nej hotellrummet gick inte direkt till det snyggaste jag bott på ;-)



Lovar hålla koll på mitt huvud.. Hjärnskakning låter inget vidare..



Kram



Anna A

Jaså du har också haft äran att bo där. haha jag slapp i alla fall massa speglar i sovrummet ;-)



Vi har inte avtal med just Elithotell annars hade jag gärna bott där, det får jag göra om jag åker privat ;-) Har bott på Elite i Göteborg i en av sviterna och det var GRYMT snyggt så jag kan tänka mig att Elite i Malmö är lika fint. Gick förbi det hotellet varje morgon påväg til kontoret vi satt på så jag har åtminstone sett det utifrån ;-)



Ha en skön dag!



Kram



sessan ☆

Usch vad hemskt det lät med din man. Jag kanske ska skriva en skaderapport ändå när du skriver så där.. :S



Ha en skön torsdag!



Stor kraaam



Rebecca:

Nej vurpan var tyvärr inget aprilskämt utan högst verklig. Jag hoppas inte jag fick hjärnskakning, man går ju nu och oroar sig nu i efterhand.. men jag hoppas att det inte blir några men av detta. Jag har läst juridik och hamnade sedan på försäkringsbolag av en slump egentligen. Jobbade under sex års tid med att göra vållandebedömningar och utredningar utifrån TSL (Trafikskadelagen), villkor och instruktioner i trafikolyckor. Handlar mycket om att tolka händelser. Efter det sökte jag min nuvarande tjänst som går ut på att granska så att handläggarna gör rätt bedömningar och följer lagar och villkor i försäkringsärenden.



Kramar i massor



Zandra:

Tack, du är alltid så snäll gumman!!! Ja mitt ”lilla” fall var lite läskigt, men jag hoppas inte jag kommer få några sviter av det hela.



Önskar dig en härlig torsdag!



Kraaam



Annis:

Tack SNÄLLA, vad glad jag blir att du läser här inne och att du är beroende J Och vilka fina ord om mig, tack =) Massa kramar till dig!



Mia:

Ja det var lite läskigt faktisk, men hoppas jag blir återställd =) Annars var Malmö-trippen bra, men ändå skönt att vara. hemma. Som sagt borta bra men hemma bäst! En date är alltid trevligt ;-) Massa kramar



Kristina- Fru Inredning

Haha – ja det finns många varianter man kan bowla på ;-) Hoppas att du har en härlig dag! STOR kram!



Finna:

Ja lite halvläskigt och jag tror nog jag ska göra som du säger och anmäla i fall någon skulle komma fram/hända lägre fram. Kram på dig!



Jessi:

Ja du har nog rätt, ska ta tag i det!



Malmö är mysigt tycker jag och naturligtvis på sommarkvällarna på en uteservering, inet illa alls ;-)



Hoppas att du har en bra dag!



Kram kram

2009-04-02 @ 12:42:46
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Men fy så otäckt! Läskigt att tappa minnet sådär för ett tag... Tur att du repade dig och att bowlingen gick så bra!



Kraam

2009-04-02 @ 14:34:56
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: cilla_Falsterbo

Usch din stackare, kunde gått riktigt illa där med fallet!!! Bakhuvudet är väldigt känsligt, mycket som kan gå snett med ett fall som tar där(jobbar inom vården). Tur att du iaf blev the queen of bowling av det =)



Viiilket trist hotelrum, är ju så man får skämmas för hotel Kramer, trodde de hade fina rum(man bor ju inte så ofta på hotel i sin egen stad).



Hoppas du för övrigt hade en trvlig stund i Malmö!!





kramkram

2009-04-02 @ 17:53:54
URL: http://cillafalsterbo:blogg.se
Postat av: SOFIE

MEN ANNA!! SLOG DU SÅ HÅRT I HUVUDET!! Gud vad otäckt! Måste sova nu! Men nu ska jag skicka massa tankar till dig innan jag somnar! God natt! kram!!

2009-04-02 @ 23:47:30
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: Jenny

Att bowla är farligare än att boxas har jag nu insett. Jag har också trillat en gång och då slog jag mig rejält på baken (svanskotan) att jag inte kunde gå på dagar. Nästa gång du är i Malmö kan du völ maila mig för jag vill hemskt gärna fotografera dig. Om jag får!

stor kram

2009-04-03 @ 14:31:53
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Till ALLA



Tack för er omtanke!



KRAM



Jenny

Du skulle gärna få fotografera mig, tycker att du verkligen är urduktig. Denna gången passade det dock inte då jag åkte med två kollegor ner, men åker jag privat absolut. Eftersom jag bott i Skåne under några år åker jag neråt emellanåt så då kan jag höra av mig =)



Stor kram på dig sötnos

2009-04-03 @ 21:05:51
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0