Ljummen torsdagskväll!


Strålande solig & varm torsdag...

Godkväll på er! Vilken fantastisk behaglig dag det varit idag och då tänker jag främst på värmen. Riktigt ljummet i luften nu ikväll och hela helgen ska tydligen bjuda på ljuvligt värme vilket passar perfekt då vi får besök från södra Sverige. Tanken är att vi under lördag ska strosa runt i stan och njuta av vår vackra huvudstad och det kan knappt bli bättre om det då samtidigt är fint väder.

Nu ikväll har vi varit och storhandlat och strax ska jag laga en fläskfilegryta inför morgondagen. Valen föll på en gryta då det är enklast för mig att förbereda, plus att grytor bara blir godare om de får stå och smaka till sig över natten. Om det blir pressad potatis, ris eller annat tillbehör till imorgon återstår dock att se. Jag har även tänkt baka ikväll, en kladdkaka med muscavadosocker och pollymuffins, så jag hoppas nu att jag för en gång skull kan få till mina bakverk och slipper misslyckanden. Men nu har ju faktiskt införskaffat mig en muffinsplåt så nu ska jag väl kunna få till dem får vi hoppas. Håll era tummar är ni snälla ;-)

Ha nu en riktigt skön kväll så hörs vi imorgon igen!

Kramar på er 

Kommentarer
Postat av: Hanna

åhh lycka till! gryta är en av mina favisar:) det är så gott..:) polly muffins lätt jätte gott det med:) krams

2009-04-23 @ 20:12:06
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Lycka till med matlagning & bakande :-)

Kommer säkert bli toppen!



ha en bra kväll

kramar

2009-04-23 @ 20:27:21
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Zandra

Det kommer gå jättebra!

Ha en skön kväll och jag gillar dina ljusrosa toner på bilden:-)

Hur ser din kommande vecka ut...?:-P

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

2009-04-23 @ 20:46:10
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Josefin

Intressant att få veta mer om ditt arbete. Har alltid undrat. :) Det verkar vara ett givande och växlat med social och osocialt arbete.



Lycka till med bakningen. :) Hoppas det blir bra denna gång.





Sov gott, kramkram

2009-04-23 @ 21:40:08
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Bella

Härlig bild på er balkong, är så sugen på att köpa rottingmöbler till vårt nya hus... Håller tummarna för att du lyckas med dina bakverk, och då jag alltid läser din blogg som är härligt inspirerande så ligger du med på min lista på bloggfavoriter och som länkar hit, hoppas det är okej?!!



Kraam

2009-04-23 @ 21:52:54
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: *Sofie*

Åh så mysigt och fint ni verkar ha på balkongen, blir en del solande där va;)



Maten och bakningen lät så gott!! Hoppas ni får en trevlig helg, kram

2009-04-23 @ 23:18:25
URL: http://frusofie.se
Postat av: Ana

Mmm, jag gillar efterrätter;-) Så fint det blev med en rosa klick i fönstret...Ha en bra dag! Kram

2009-04-24 @ 07:04:09
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag vill önska dig en solig mysig fredag!



Lycka till med maten o baket, det kommer bli succé!



Jag är också i Sthlm imorgon med maken-designutställning, shopping och bloggfika med Ann-Louise(utan maken givetvis.. hihii), kul!



kramisar



kramisar

2009-04-24 @ 07:10:57
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter jättegott både grytan och det du ska baka. Lägg gärna ut recepten =)))



Hoppas helgen blir bra.

Kramisar.

2009-04-24 @ 09:21:47
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hanna:

Ja gryta är aldrig fel, mums! Kramis



Annas Inspiration:

Tack raring, det gick bra nu så här med facit i hand ;-)Kramis



Zandra:

Svarar i din blogg =)



Josefin:

Ja mitt jobb är lite av två världar ibland vilket passar mig, kan tycka att dte är skönt att var osocial emellanåt och då kan jag vara det och vice versa ;-) Kram



Bella:

Rottingmöbler är väldigt fint tycker jag och jag är nöjd att vi köpte våra för fyra år sedan, nu har det verkligen expolderat med sådana grupper, snyggt tycker jag!



Jag blir bara glad och stolt att du vill länka hit så det är jag som ska tack!!!



Massa kramar

Anna



`sofie´

Ja det blir endel mysande och solande på balkongen, men hade gärna haft en trädgård som ni har =) Bakningen gick bra och blev gott! Trelvig helg, kramis



Ana:

Lite kul att du skriver lite rosa i fönstret - men det är faktiskt en vit skärm, vi har en ceris plexiglasskiva ute på balkongen som går lodrättoich dte är den som speglar sig så att det ser rosa ut ;-) Men kanske ska stasa på en rosa lampskärm!



Kraaaam



Jessie:

tack det samma! Mysigt med en fikadate med Ann-Louise, synd att jag är upptagen annars hade jag trängt mig på, haha! Kraaaam



Linda:

Jag hoppas det blir bra, kan absolut dela med mig av receptet senare =) Trevlig helg! Kraaaam

2009-04-24 @ 13:27:26
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ana

Hihi...oj så fel man kan se...ja, klart du ska satsa på en rosa skärm, så fint nu i vår...Ha en bra kväll...Kramis

2009-04-24 @ 19:56:29
URL: http://friskisense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0