En mycket effektiv kortvecka


Härliga bilder i senaste numret av Sköna Hem från en takterras här i Sjöstaden.
Måste säga att jag blev väldigt inspirerad av klinkergolvet de har. Supersnyggt &
kanske något som man skulle anamma till våra balkonger. Måste jag prata med
min älskade far om i helgen tror jag bestämt ;-)


Ser ju onekligen mysigt och lummigt ut, ska själv försöka få till en liten oas med
mycket grönska på vår balkong nu till sommaren. Bilder: Sköna Hem

Godkväll på er! Hoppas att er torsdag varit bra? Min har varit för att vara ärlig, toppen!!! Fått sååå mycket gjort. Har producerat ytterligare en återrapport, så under denna vecka (som dessutom varit en kort rackare) har jag knåpat ihop två revisionsrapporter så jag känner mig mäkta nöjd och jag kommer att vara helt redo att börja fira helg redan efter lunch imorgon!

Efter jobbet denna soliga eftermiddag blev det en sväng på stan och jag fick med mig perfekta presenter till både mamma som fyllt år tidigare detta år samt till nyfödda Charlie, så nöjd, så nöjd! Postfacket var dessutom överfullt med både post och det efterlängtade paketet från Gina Tricot som jag hoppades på imorse. Klänningen passade dessutom perfekt så den kommer att få stanna och förgylla mig i sommar det är en sak som är säker.

På tal  om sommaren så är nu mina semesterveckor inbokade. Kommer att ha ledigt midsommareveckan och sedan ytterligare fyra veckor. De två sista veckorna i juli och de två första i augusti. Perfekt känns det, så nu hoppas jag bara att sommaren bjuder på ljuvligt väder från tidiga maj till sena september så alla kan njuta och samla krafter till kommande höst och vinter.    

Just nu arbetar tvättmaskinen förfullt här hemma och jag ska packa det sista inför helgens tur till Västkusten. Ska försöka begränsa packningen till "lagom" för en gång skull ;-) Ska enligt väderleksrapporten bli kanonväder neråt landet till helgen så en bikini får allt hänga med. Lite lä bakom huset ska jag nog finna i föräldrarnas trädgård. 

Nu måste jag få saker och ting gjorda här så att jag hinner med alla måsten innan det är dags för sängen.

Ha en bra kväll, kram!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Det känns lite härligt att få planera in semestern! Då är de ju inte en evighet kvar :-D

Själv blir de 3 veckor och jag hoppas på ett par underbara sådana *fniss*!

Hoppas på en outfit bild av den härliga GT klänningen, ibland kan dem ;-)

Ha en skön kväll, boka fika snaaaart?

KRAMAR

2009-04-16 @ 20:33:32
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Zandra:

Ja visst är det härligt när förfrågan kommer från chefen när man vill ha semester, det betyder ju att det inte är allt för långt fram i tiden som sagt ;-)



En outfitbild på GT-klänningen ska jag väl kunna få till framöver ;-) Ha en skön kväll du också och en fika vore jättetrevligt och nu börjar ju vädret bli toppen också så vi kan sitta ute och mysa i solen också!!! Vi kan väl höras via mailen helt enkelt?!Kraaaaam

2009-04-16 @ 20:38:31
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Med tanke på fönsterluckorna ser det nästan ut att kunna vara hämtat från Medelhavsområdet. Bara tidningsstället som avslöjar, superfräscht med vitt på en terass!



Skönt att ha semestern spikad. Så man kan börja planera ;) Kraam kraam

2009-04-16 @ 20:42:28
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Elin

Klänningen var verkligen underbar! Perfekt sommarklänning. Hoppas du får en härlig helg, det är du värd efter denna effektiva vecka.

kram

2009-04-16 @ 20:46:28
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hemma hos Katta:

Ja det har du rätt i, kan inte riktigt förstå vilka hus det är när jag ser bilderna, annars har jag rätt bra koll häromkring ;-) Men det stog Hammarby Sjöstad så jag antar ju att terrassen är härifrån.



Ja absolut skönt att ha semestern spikad, har ju det dock inte lika lyxgt som dig som är ledig hela sommaren ;-)



Stor kram

2009-04-16 @ 20:48:16
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Elin:

Ja visst är klänningen söt. Tack det samma angående helgen. Kram kram

2009-04-16 @ 20:50:07
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Linalotta

Vilken supersöt klänning. Perfekt till sommarsolen!!



Hoppas du får en riktigt trevlig helg.

Kramar

2009-04-16 @ 21:01:08
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej snäckan:) Hoppas allt är fint idag? Vda härligt att din dag har varit toppen:) alltid skoj då! Min har varit sådär har varit så förbannat trött o seg! Men nu mott kvällen har ja börjat piggna till!! Jätte fin balkong verkligen man blir så inspirerad av allt sådant med inredning osv..! Klinker på en balkong tycker jag låter väldigt fint:)



Kram // Hanna

2009-04-16 @ 21:16:34
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jättefina och inspererande bilder! Härligt med effektiva dagar. Känns helt otroligt att det snart är semestertider. Tiden bara springer iväg nu. Jag ska ha semster midsommarveckan , 2 veckor mitt av sommar & 1 i mitten av september. Hoppas på en fin sommar !

2009-04-16 @ 21:47:27
URL: http://madeleinesharmoni.blogspot.com/
Postat av: jessi

vad härligt för er med västkusten och få umgås med familjen! Du får ha det så underbart, Anna!



Vi ska ha semester i 4 veckor efter midsommar, ville ha tidigt semester så kan åka iväg i Europa utan att det blir för varmt. (vi gillar ju göra utflykter.. hihiii ingen surprise, vi gör små utflykter utomlands med... solar förmiddagen o lagar någon god lunch sen åker vi iväg resten av dagen o kvällen!)



KRAMAR!







2009-04-16 @ 21:53:07
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Kul att kunna se hur grannarna har det på terrassen i en tidning! Var ju väldigt fint så jag förstår att du blir sugen att skapa en egen oas. Hälften har du ju redan så det går nog snabbt för dig att fixa.

Skönt med resa hemåt och träffa nära och kära och nye Charlie. Skönt med toppenväder också.



Ha en skön resa och bra fredag!

2009-04-16 @ 21:53:51
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Linda

Hejsan. Vi hade klinkers på balkongen ivår förra lägenhet. Supersnyggt och fräscht. Det vara bara det att efter ett par vintrar sprack klinkerplattorna. Så alla balkonger som lagt klinkers fick ta bort dem och återgå till det hederliga betonggolvet. Tydligen klarar de inte alltid vårt nordiska klimat. Tack för en härlig blogg och för alla underbara recept!

2009-04-16 @ 22:01:48
Postat av: Emelie

Låter som du har haft en toppen dag- härligt när man hittar de perfekta presenterna och när beställda kläder sitter som en smäck! =D



Fulkomligt underbar terrass också! Där skulle jag lugnt kunna sitta med ett glas vin i näven och tjattra hela sommaren! ;-)



Kram på dig!

2009-04-16 @ 22:13:44
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag är så nyfiken så jag måste bara fråga; vad jobbar du med om jag får fråga? :)



Stor kram med önskan om en underbar fredag

2009-04-16 @ 22:24:13
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Sue

Guuuud vilka ljuvligt härliga bilder!!!!!!



Nu längtar man ännu mer!

Jag slåss oxå med tvättmaskinen idag! Inte skoj alls!



Ska knoppa nu till en bra film i sängen! Imorgon är det ju HELG!



Puss lilla snäckan!

2009-04-16 @ 23:11:30
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Oh, jag håller med; det var väldigt fina och inspirerande bilder du visade ur Sköna Hem! :)



Hoppas du får en bra helg där nere i söder! :)



Massor kramar!

2009-04-17 @ 09:25:38
Postat av: Fru Inredning

Riktigt fina bilder:) ser så himla mysigt ut.

Ha en trevlig helg.

Kram Kristina

2009-04-17 @ 11:19:11
URL: http://fruinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0