Soft söndag!

Gårdagskvällen blev en riktig matorgie med supergod kräftpaj, färska räkor, sallad och gott svalt vin. Efter det en blåbärspaj med vaniljglass och stor kopp kaffe. Mammas mat är sååå god så jag fattar knappt varför jag en gång i tiden flyttade hemifrån frivilligt, haha! Fast även om det är jättemysigt att vara här hemma så är det ju alltid skön när man sedan kommer hem till sig själv, borta bra men hemma bäst. Jag är i alla fall väldigt lyckligt lottad med underbara föräldrar och vi har så skoj tillsammans nästan jämt. Synd att älsklingen inte kunde hänga med denna gången bara för pappa hade gärna tagit några öl med Mr J, det har han sagt minst tre gånger sedan jag kom ner så älsklingen du är saknad av inte bara mig =)

Idag fixar vi och inreder sovrummet här då päronen köpte en ny vit jättefin säng igår. Innan jag åker hem i eftermiddag ska vi hinna med att grilla också (antagligen sista gången för detta år). Nej nu måste jag återgå till sovrummet! På återseende och ja receptet på pajen kommer!     

Kram!


Bilder: Privata

Kommentarer
Postat av: Katta

Å så gott allt ser ut! Gillar speciellt detaljerna som Ittalalyktorna i dukningen och dekorationerna på pajerna. Piffigt!



Är också ett riktigt pajfreak och västerbottenostpaj är bland det godaste som finns =)



Nu blev jag lite småhungrig här av allt matprat så nu måste jag nog kolla in vad som finns i kylen. Kraam på dig!

2008-09-14 @ 12:04:08
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Kristina-Novemberbröllop

Å så mumsigt:)Ha en bra dag! Kram

2008-09-14 @ 12:25:57
URL: http://thisis.blogg.se/
Postat av: Malin S

Utmärkta matbilder denna gång ;)

tack för receptet också förresten.

Är du home safe i Sthlm nu ?

2008-09-14 @ 21:19:50
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0