Torsdag

Strålande sol vaknade jag till i min ensamhet vid 07-tiden imorse, gick upp och såg genast mitt måleriprojekt på vardagsrumsgolvet och fick då sådan lust att måla ett lager till och så blev det. Ser riktigt, riktigt bra ut, eventuellt slipper jag måla möbeln ytterligare en gång och då är den redan klar i em *hoppas*. Jag fullkomligt längtar tills allt är ommålat. Kommer dock att bli problemas med att själv lyfta ur madrassen ur sängen, men jag är envis som en åsna, så det SKA gå!


Nu är jag i alla fall på plats på jobbet och förhoppningsvis kommer denna dag inte vara fullt lika uppbokad som gårdagen, detta återstår dock att se för jag lovade lita halvt som halvt att hjälpa en kollega med en massa skriverier, så eventuellt får jag det i knät, kan ju hoppas han inte hörde mitt erbjudande som jag klämde fram i ett förvirrat ögonblick igår, haha!


Nej nu är rasten slut, på återseende

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!



Tänkte höra med dig om du slipade innan du grundmålade. Har ett litet projekt där hemma...men jag drar mig lite för det för jag avskyr att slipa, så tråkigt och så tar det ju tid också. Vill ju helst att det ska vara klart idag eller igår...=)



Ha en lovely dag!!

2008-10-23 @ 10:26:26
Postat av: Anna

Alexandra:

Det enda förarbetet jag gjort är att ha tvättat av möbeln med målartvätt (måleributiken tipsade om det!) inget annat. Jag har inte slipat eller liknande alls men byrån var inte sliten överhuvudtaget så det behövdes ej, men är väl olika från fall till fall =) Jag kan ju återkomma med resultatet och se när allt är klart om det var en miss att inte slipa eller ej ;-) Kramar!

2008-10-23 @ 10:29:47
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha.. det där låter precis som mig...

Kommer alltid på en massa projekt när älsklingen inte är hemma- som att köpa en massa tunga möbler på Ikea som ska bäras två trappor upp...

Men det brukar lösa sig! ;-)

Kram!

2008-10-23 @ 11:39:42
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är såååå nyfiken på resultatet, har också gått loss på en hel del här hemma med vitfärg. Nu ska en gammal fina barnmöbel målas om till nya lekstugan ..... snart en annan dag alltså ha ha ha. Idag känner jag mig inge pigg ont i kropp och hals, bläääää. Ha en underbar dag kära namne. Kram Anna



2008-10-23 @ 12:04:39
URL: http://alovesand.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Hej igen..



Är det massiv trä eller fanér du har målat?



Såg ut som ek...vet du om den var oljad?



Många frågor, men slipper jag slipa så blir jag super happy!! =)



KRAM!

2008-10-23 @ 17:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0