Det tredje rummet!

Då jag är en person som nästan alltid måste ha något litet projekt att pilla med är det nu dags att blicka framåt, målning och fix i sovrummet är så gott som klart. Det som ligger närmst till hand är att ta tag i vårt tredje rum hemma. Just nu är det ett gästrum med två bäddfåtöljer i stort sett rakt upp och ner. Ett gästrum utnyttjas åtminstone inte i vårt hem särskilt ofta och ibland kan jag känna att det är så onödigt att ha ett rumt som bara står mestadels tomt, så tanken jag har är att göra ett kombinerat gäst och arbetsrum. Både jag och maken har arbeten där vi emellanåt arbetar hemma och det vore skönt att då kunna ha en plats avsedd för detta så att man slipper ockupera köks- eller vardagsrumsbordet som det oftast blir nu för tiden. Så nu funderar jag på hur jag på bästa sätt ska få till det "nya" rummet.

Som ni kan se på planritningen nedan av lägenheten så finns inga raka väggar och det gör att det är lite svårare att möblera, men jag vet på ett ungefär i huvudet hur jag ska lösa det. Så framöver kommer det bilder även på det rummet, vet att några har undrat om jag inte kan lägga ut bilder.  


Nu måste jag fortsätta jobba, men vi hörs senare! Önskar er en riktigt härlig dag trots att det åtminstone här är mulet och grått idag, kanske är det bättre där du befinner dig?!  


Stor kram

Kommentarer
Postat av: jenny

Åhh va roligt att ändra om och greja! Lycka till :) Ha en bra dag!

2008-10-30 @ 10:42:12
URL: http://pegazo315.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Lycka till med omvandligen av ert gästrum, skall bli kul att se bilder när det är klart :-)

2008-10-30 @ 11:26:44
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Jenny

Låter jätte roligt att ändra om,det skulle jag med behöva göra.Och har man väl börjat så är det svårt att sluta greja..:)

2008-10-30 @ 11:31:01
URL: http://jenlen86.blogspot.com/
Postat av: Ida

Hej Anna! Roligt med bild över planlösningen. Vilket rum använder ni till sovrummet? Den med balkongen? Får man fråga av ren nyfikenhet om vilket pris ni fick ge för lägenheten? Hur många kvadrat är den på? Kramar

2008-10-30 @ 12:33:08
URL: http://frutrostek.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vlken bra planlösning där är på er lägenhet. Du har ju väldigt bra smak när det gäller inredning så du får säkert allting till att bli perfekt.



Ha det bra!!



Kramisar Sarah

2008-11-01 @ 16:32:26
URL: http://axehult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0