Målardax

Måndag förmiddag och en halvpigg jag sitter här och knappar på tangentbordet. Utanför fönstren vajar grenar med gulnande löv och himlen är grå som granit, en typisk höstdag i oktober helt enkelt. Veckan bjuder på både det ena och andra på jobbfronten, bland annat kommer en av våra konkurrenter hit imorgon och onsdag och tanken är då att jag ska leda denna lilla grupp och stötta dem vid eventuella frågor runt vårt skadesystem.

Sedan förutom att arbeta har jag en hel del "att göra saker" på mitt schema. Jag har bland annat stor lust att införskaffa mig den där vita färgen och ta tag i ommålningen av sovrumsmöblerna denna vecka, ska verkligen försöka ta tag i det, måste bara hitta en bra och enkel färg att arbeta med.

Någon som har ett tips på bra färg att måla med?


Kommentarer
Postat av: Anna A

Hej hej!

Jag har målat lite möbler här hemma och har då använt mig av flüggers snickerifärg halv blank. Men det enda jag med säkerhet kan säga är att man bör lägga lite pengar på färgen, man får vad man betalar för. Jag som tycker det är roligt med första kanske andra strykningen uppskattar verkligen en färg som täcker bra.



Lycka till med målandet och glöm för allt i världen inte det tråkiga underarbetet!

Kram

2008-10-13 @ 13:34:37
Postat av: Anna

Halloj snygging :-) Jag har spraymålat när jag målat men det ska du ABSOLUT inte göra inomhus, och så tror jag just sprayfärg är bättre på annat än just möbler. LYCKA TILL kommer bli så snyggt är jag säker på. Kramar Anna

2008-10-13 @ 14:38:58
URL: http://alovesand.blogspot.com/
Postat av: Anna

Anna A:

Jag ska absolut inhandla en lite dyrare färg så att det blir snyggt =) Tack för tipset! Ha en mysig kväll! kram!



Anna:

Spray måla funkar nog inte på en hel säng, så jag får nog inhandla vanlig färg, men sprut måla mindre saker är ju jättebra, sprytmålade vår spegel, blev superfint! Stor kram!

2008-10-13 @ 19:12:22
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0