Välkommen november!



Bilder. Privata från imorse

Om november har tänkt vara så här stålande är den nya månaden mer än välkommen! Vilken härlig dag med vacker sol och krispighet i luften.

Det är Alla helgona dagen och det är en allmän minnesdag över de döda och man brukar tända en massa ljus på gravarna runt om i vårt avlånga land, en vacker sed tycker jag. Då jag bor många mil ifrån mina far och morförädrars gravar får jag tända ljus här hemma istället när mörkret faller på och minnas dem lite extra dagen till ära!

Jag personligen tycker att det här med att vi plötsligt ska fira s.k Halloween i Sverige nästintill är pinsamt. Nej, jag bojkottar hela spektaklet då det för mig inte alls känns naturligt att fira på det amerikanska viset, så inga pumpor, skelett eller annat löjligt kommer innanför de här dörrarna!

Nu borde jag ta tag i både det ena och andra här hemma. Röja upp på balkongen efter gårdagsnattens "storm" bland annat, men sedan även fixa i gästrummet samt ta en långpromenad i solskenet och bara vara. Kvällen är ännu inte planerad så det låter vi vara oskrivet ännu. 

På återseende, nu måste jag se till att få något gjort.

Kraaam  
  

Kommentarer
Postat av: Fru A

Jag håller helt med! Gillar inte orange pumpor på trappan...

Vi bojkottar oxå den "Halloween", men däremot åker vi till kyrkogården och tänder ljus på far- och morfäldrars gravar eftersom det ju är tanken med "Alla Helgons dag"...:-)

KRAM

2008-11-01 @ 14:29:18
URL: http://frufa.blogg.se/
Postat av: Malin S

Exakt. Allhelgona är för att hedra de som inte är kvar på jorden längre och inte att spöka ut sig i amerikansk kommersiell fjamserier. Fast jag har ju i och för sig haft en bild på bloggen med fina pumpor men det är så långt jag kan sträcka mig. Nu ska jag ut på spåret och snabbgå de åtta. Ikväll väntar MacFrienden M's födelsedagsfest med efterföljande discodans. Paljetter blir det på mig ikväll =) Ha en superduper lördag sötnos ! Kramar.

2008-11-01 @ 14:47:15
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Sarah

Nä jag har inte heller några pumpor eller så hemma hos oss. Kan ibland tycka det blir för mycket firande till höger och vänster, man kan inte ta efter alla traditioner även om de verkar trevliga.

Jag har även lite svårt för det här att barn knackar dörr och tigger godis. Inte alls trevligt tycker jag. Inget mina barn kommer att få göra iallafall.

Väldigt fina bilder du har tagit, och vilken fin utsikt helt underbar. Måste vara underbart när den fina höstsolen tittar fram på hustaken.

Vilken våning bor du på??

Ha en fortsatt bra kväll.



Kramisar SARAH

2008-11-01 @ 16:25:33
URL: http://axehult.blogg.se/
Postat av: En Älskarinnas Bekännelser

vilken vacker utsikt!

2008-11-01 @ 17:18:23
URL: http://secondlady.blogg.se/
Postat av: Mira

Gillar heller inte pumpor, orange godistiggeri mm.

Men som trebarnsmor, så får man hänga med i svängarna.

Vi var ju själv apå Halloweenparty igår. Kolla bilderna!! ;)

Kulkul... men inga Halloweenattiraljer i mitt vita hem inte!! ;)

Bästa lördagen till dig, baby!

2008-11-01 @ 17:54:44
URL: http://metrobloggen.se/husfrun
Postat av: Mia

Håller helt med, det är inte en svensk sed.



Kram Mia

2008-11-01 @ 18:55:59
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Jag tycker också att halloween är skitfånigt! Varför ska vi fira det när det inte är vår sed? Mycket fånigt och enbart affärernas påfund. De tjänar ju massa pengar på det

2008-11-01 @ 19:34:02
URL: http://helaharligheten.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej!



Ur Samhain togs en del till det som kom att bli Halloween och en del till Allhelgona. Själv firar jag Samhain istället. :)

Kram o ha en trevlig helg!

2008-11-02 @ 13:59:22
Postat av: Fia

Hej Anna,

följer din blogg med spänning i stort sett varje dag! :D

Har två frågor till dig som eg. inte alls hör hit...

1. Tog det lång tid innan du fick svar från lillsessan/Paula? Mailade i fredags och jag är sååå uppspelt - men har inte fått något svar ännu!

2. Överkastet från la Redoute - hur kändes det eg. (förutom att färgen var fel)? Funderar på att beställa ett i svart...



Tack på förhand ;)

2008-11-02 @ 15:45:31
Postat av: Hanna

Säg gärna vad du tycker om min nya bloggdesign eller anmäl dig till Veckans Blogg. :)

2008-11-02 @ 15:49:17
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: Alina

Godagens! Hoppas då får en trevlig Söndag! :)

2008-11-02 @ 15:50:32
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anna

Fia:

1. Tog det lång tid innan du fick svar från lillsessan/Paula?



SVAR: Nej det tog inte lång tid alls att få svar, men nu kanske hon har fler beställningar än när jag beställde för ett år sedan, men jag kan rekommendera henne, superhjälpsam!



2. Överkastet från la Redoute - hur kändes det eg. (förutom att färgen var fel)?



SVAR: Jag tycker att överkastet var fint och kändes bra, jag hade haft det kvar om det inte var för färgen. Du kan ju alltid beställa hem och sedan gillar du det inte så är det ju enkelt att skicka tillbaka =)



Lycka till!



Kram

2008-11-02 @ 21:35:53
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0