Godmiddag lördag!

Jag vaknade kl 10:45 idag trots att jag somnade strax efter kl 00:00 igår kväll, så nu borde jag verkligen vara utvilad. Skönt att sova tills man vaknar av sig själv ibland och slippa väckarklocka (läs mobilalarm) Eftersom jag vaknade så sent, så har jag knappt hunnit med något ännu. Tvättmaskinen jobbar åt mig i denna stund och jag hade inte haft något emot att någon hade fixat frukost till mig också, men den får jag laga till själv om det ska bli något då maken är på festligheter i södra Sverige över helgen *Saknar* 

Ikväll kommer Tessan en kompis till mig och hälsar på en sväng. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska bjuda på en kycklingrätt eller en laxrätt bara? Får nog fundera på det ett tag till helt enkelt... Trevligt ska det bli i vilket fall!

Ute är det en riktigt grå och "varm" lördag med 7 grader plus. Trodde aldrig jag skulle skriva att jag saknar snön som föll förra helgen, men så är det! Jag hoppas på lite frostigare väder närmare jul, men eftersom vi firar jul på västkusten kan man nog redan nu räkna ut att det inte blir någon vit jul i år heller... eller? *Hoppas*

Nej nu ska jag äta lite frukost, läsa DN och sedan ska jag städa av och fixa det sista adventplocket. Är riktigt nöjd hittills måste jag säga. Ha en bra lördag och är det någon som har tips på god kyckling eller laxrätt (gärna med pasta till) så hojta till!!! 

Kramar
  

Kommentarer
Postat av: Stövelkatten

Har faktiskt supergod kycklingrätt:



Skär upp kyckl. i bitar, krossa rosépeppar och krydda. Stek sedan kyckling och rätt mkt champinjoner, sedan i med creme fraiche och strimlade soltorkade tomater mot slutet + pasta. Gott och går hur snabbt som helst!



Ha en trevlig kväll!

2008-11-29 @ 12:45:36
URL: http://marieakerblad.blogg.se/
Postat av: Anna

Stövelkatten:

Ohhhh det där lät RIKTIGT gott, TACK snälla! Verkar enkelt också, detta måste jag fundera på verkligen! Trevlig lördag, Kramar

2008-11-29 @ 12:47:25
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag är ju såld på pasta med getostcreme, rödbetor och kantareller...

Vi brukar iofs ha kött till, men det funkar alldeles säker med kyckling också!

Ha en mysig kväll med vännen gumman!

Kram

2008-11-29 @ 14:04:44
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Anna

Emelie:

Lät jättegott, men de ingredienserna har jag inte hemma just idag, men återkommer till dig för testa receptet vill jag gärna =) Stor kram!

2008-11-29 @ 14:20:43
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna A

Kolla in matplatsen.org, där finns en hel drös med goda recept. Finns ett fantastiskt gott pasta recept med kyckling, ruccola och soltorkade tomater! Mums!

Ha en skön lördagkväll

2008-11-29 @ 15:12:36
Postat av: Anna

Anna A:

TACK, perfekta ingredienser som jag har hemma också, måste genast in och spala på matplatsen.org! Trevlig helg! Kram

2008-11-29 @ 15:15:21
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0