Botten, toppen eller mittemellan?

Vart i en byggnad är "bäst" att bo egentligen? Idag bor vi på bottenplan vilket har både för och nackdelar. Nackdelen är insynen, fördelen är uteplatsen som gör det mer "fritt" och lite mer känsla av "eget". Vi kikar ju som bekant på eventuellt nytt boende och det är då man börjar fundera. Vi har sagt tidigare att flyttar vi igen ska vi bo så högt upp som möjligt, men nu när man kikar runt är ofta balkongerna minimala och man får knappt plats med två stolar och ett minibord och jag känner bara att jag kan inte sitta inklämd i storstan mitt i sommaren på en minimal yta, då kommer jag få krupp. Lägenheterna på bottenplan är oftast lite billigare har jag märkt. Idag "fann" jag en lägenhet i Hammarby Sjöstad som ligger på just bottenplan, med två stora uteplatser. Lägenheten är helt nybyggd och med ett fast pris, vilket är det bästa egentligen, då blir man ju inte "lurad" att betala ett överpris. Sedan fann jag en annan lägenhet också helt nybyggd några våningar upp, storleksmässigt är lägenheterna exakt lika stora, denna lägenhet har en ok balkong, men priset skiljer nästan en halv miljon, är det värt det? 500 000 kr extra för att komma upp en bit? Ja det är frågan. Vad tycker du? Högt, lågt eller i mitten? 

             

Bilder: Hemnet  

Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag gillar botten mest! i De lägenheter jag bott i sen jag flyttat hemifrån har bara varit botten och med egen ingång. Mycket pga att man har sin uteplats och det känns mer fritt och eget precis som du säger.. Men smaken är ju som baken ;-)
Båda ser super fina ut.. Kramiz

2008-03-02 @ 14:05:19
URL: http://lillalallas.blogg.se
Postat av: Katta

Älskar Sjöstaden, så fräscha lägenheter! Har också bott på nedre plan och jag gillade det inte. Hade insyn rakt in i sovrummet/vardagsrummet och ingen uteplats som vägde upp betyget. Ingen höjdare precis. Förstår att du börjar tveka när det är en sån prisskillnad, plus minibalkonger... Sthlm är GALET! =(

Ha ha. Jag tog hem låten och dansar omkring till den just nu! Din kille verkar ha bättre smak för min H bara suckar åt mig ;) Kraam

2008-03-02 @ 14:50:01
URL: http://www.kattabloggen.blogg.se
Postat av: Malin S

Jag gillar den fria känslan med uteplats. Det var så vi bodde i 7 år under "hyresrättstiden" och trivdes mycket bra med det. Man kan ju skärma av mot gångväg o.s.v med såna där "plank", kommer inte på det korrekta ordet nu...
Hammarby Sjöstad verkar vara ett väldigt fint & trevligt område. Lycka till med letandet. Ha en soft söndag =)

2008-03-02 @ 15:08:39
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: Katta

Ps. Lånade en bild från dig/Hemnet till min blogg. Skulle visa en vas och då kom jag och tänka på ett inlägg hos dig för ett tag sen =) Kraam igen!

2008-03-02 @ 15:23:56
URL: http://www.kattabloggen.blogg.se
Postat av: Becka

Riktigt schysst lägenhet! Ser superfin ut!
Hoppas ni hittar vad ni vill ha!
Ha en skön söndag!

2008-03-02 @ 15:30:00
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: Madeleine

Här går också Hero om och om igen..haha. Grym låt!!

Vad det gäller boende så är jag inte mkt för bottenplan just pga insyn och sen är jag så mörkrädd:/ Fast jag förstår dig vad det gäller uteplats. Bodde på bottenplan i Lund och hade uteplats..Super mysigt då man kan grilla etc, men nej tack vad det gäller insyn!
Hoppas ni kommer hitta ngt som ni gillar!
KRAM
Ps. Lycka till imorgon:)

2008-03-02 @ 17:12:04
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0