Väntans tider

Så var man på plats på jobbet igen, det är onsdag och en dag närmre helgen. Jag har sovit underbart gott mellan de nya lakarna i natt och kände mig faktiskt riktigt utvilad imorse när jag skulle kliva upp, inte illa.

Sitter här och tänker och analyserar mina chanser, för i dagarna ska jag få besked om jobbet jag sökte för några veckor sedan och enligt uppgift är det bara jag och en man i 50+ åldern kvar nu som det står emellan. Jag har alltså 50 % chans att få jobbet. Av tidigare erfarenheter så har jag "förlorat" mot just karlar i 50 års ålder och jag är inställd på att göra det även denna ggn, men det känns ändå kul att ha kommit så långt. Sedan vill väl ingen komma tvåa och inte jag heller. Jag kommer att bli oerhört besviken om jag faller på målsnöret, men samtidigt så har jag inte samma erfarenhet som den andra kandidaten har. Skulle jag få jobbet är det verkligen en prestation som jag kommer att vara mycket stolt över. Ja, ja det går att spekulera i oändlighet, men det gör ingen skillnad här och nu, så det är bara att vänta, se och hoppas, men SNÄLLA ge mig lite "tur" också!

Nu är det dax för lite frukost. Vi hörs senare, önskar er en underbar dag!

Kramar!


Kommentarer
Postat av: Malin S

Jag håller alla tummar och fingrar och tår för dig =) Vad är det för typ av jobb som du har/har sökt ?

2008-01-23 @ 12:26:29
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: Victoria

Själv fick jag nytt jobb bara några dagar innan "min stora dag", allt hände verkligen på en gång. Lycka till!

Har dessvärre inga bilder på de små tårtbakelsena jag kommenterade om förut, hoppas du kommer framåt i dina tårtfunderingar! :-)

2008-01-23 @ 15:36:02
Postat av: Katta

Håller också tummarna!!

2008-01-23 @ 16:45:15
URL: http://www.kattabloggen.blogg.se
Postat av: Zandra

Håller oxå tummarna, hoppas du får jobbet!
Men undrar också vad för jobb det är? Nåt helt nytt eller nåt liknande som gör idgg hihi lite nyffis ;)
Ha en härligt kväll! Kram

2008-01-23 @ 17:29:09
URL: http://lillalallas.blogg.se
Postat av: Anna

Malin S:
Åh tack!!! Tjänsten jag sökt är som skaderevisor, svårt och förklara exakt vad tjänsten går ut på här i korthet, kan gå in mer i detalj om tjänsten blir min :)

Victoria:
Tack! Jag får kika vidare på bakelser helt enkelt :)

Katta:
TACK, vad snällt, kan nog behövas!!! :)

2008-01-23 @ 17:35:23
URL: http://starwoman.blogg.se
Postat av: Anna

Zandra:
Åhhh tack!!! Tjänsten är som skaderevisor, nu idag jobbar jag som finansiellrådgivare, så det är inte alls samma sak, nu håller jag på med placeringar av fonder och aktier, men jag har tidigare jobbat inom skadeorganisationen på försäkringsbolag och denna tjänst jag sökt är sådan att man kommer gå igenom ärenden som reglerats och se så att de anställda följer lagar och regler, svårt och förklara, men som sagt får jag tjänsten ska jag berätta mera :)

2008-01-23 @ 17:40:56
URL: http://starwoman.blogg.se
Postat av: Zandra

Ååå lät ganska spännande!Håller tummarna! ;-)

2008-01-23 @ 19:53:53
URL: http://lillalallas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0