En reflektion

image55

Jag blir så irriterad när det kommer till att inhandla saker till bröllop. Visst det är ju kul naturligtvis, det är det ju altid och handla ;-) men det jag "upptäckt" är att så fort ordet bröllop står före en vara så åker priset upp med 50-100 procent direkt. Man skulle ta och göra så att man inte nämnde att man ska göra en håruppsättning för bröllop eller tala om vad tårtan egentligen är avsedd för, för jag kan nästan lova att det blir billigare och detta stör mig, som om det inte är dyrt nog med allt ändå.. *suck*


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag VET att alltid stavas med två L och inte med ett som jag råkade skriva i inlägget ;-)

2008-01-11 @ 14:19:39
URL: http://starwoman.blogg.se
Postat av: Cim

Mmmm, det där känner jag igen!!! Mamma o hennes man stod för bröllopsbåge etc, tårta o bilen... Svärmor o svärfar gav oss pengar, min tärnas (=bästa väninnas) mamma är frisör så hon fixade alla hår till självkostnadspris. Lokalen var billig, församlingshem till en mycket närliggande kyrka. Men det slutade på bra många tusenlappar ändå... Vi var ändå "bara" 35 pers... O så gjorde jag allt själv, tror jag skrivit det, inbjudningar, festprogram, vigselprogram o tackkort... DÄR sparade vi pengar...

Lycka till med allt...

Kram
Cimsan

2008-01-11 @ 16:58:44
URL: http://www.nygiftafrun.blogg.se
Postat av: Madeleine

En bekant till mig är makeupartist och hon säger likadant. Bara för att ordet bröllop ingår så stiger priset...Dåligt egentligen, men samtidigt får man se det som en gång i livet grej=)

2008-01-11 @ 20:50:26
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0