Färgval




Jag tycker att det kan vara supersnyggt om man har en helt vit inredning i köket att ha ett kakel i turkost/mintgrönt/aqua. Det ser så ljust och fräscht ut och så kan man ha den snygga lampan Pendel FL/Y från Kartell i färgen Sage eller vitt över köksbordet. Att jag just nu kom att jag tycker att det är så snyggt beror på att jag fann en lägenhet på Hemnet med just ett sådant kök. Tror att det hade passat super med Kartelllampan över det matbordet eller vad säger ni, snyggt va? (Skulle dock byta ut de svarta och röda stolarna till vita, varför har man valt röda och svarta här..? Hmmm smaken är som baken..)

Nu ska jag ta mig en frukt och en stor kopp te.   

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Malin S

Vår ursprungsplan för vårt kök var en tapet bakom glasskiva istället för kakel. Hade tänkt att använda vår överblivna rulle av "Malabar" i just grön/turkos/grön (väldigt odefinierbar färg) till det. Planen nu är dock att ha vitt kakel och fondvägg med nämda tapet vid matbordet. I princip exakt så vi hade i radhuset. Tapeten ska snart upp men kaklet/byta luckorprojektet får vänta ett tag.
Varför rött som på fotona ?? fattar inte alls den tanken.

2008-02-21 @ 13:57:48
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: Madeleine

Turkost i kombination med vitt är väldigt fräscht:) Snyggt i ett kök och speciellt med en sådan lampa till:)

Tror att tanken med de röda och svarta stolarna är att fånga upp detaljerna i köket. Dvs den svarta bänkskivan och detaljer som röda/svarta kökshanddukar...Ska det vara "homestyling" så ska det..haha
Kram Kram

2008-02-21 @ 14:10:33
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: Katta

Mm... Riktigt fräscht att kombinera vitt o ljusgrönt. Var också inne på en glasskiva med ljusgrön färg bakom men så blev det ändå basic vitt kakel tillslut... Men jag älskar vår Kartell i just Sage =) Helt omöjliga att få rena men jag gillar den ändå!

2008-02-21 @ 16:43:24
URL: http://www.kattabloggen.blogg.se
Postat av: Anna (aom BT)

Hej!

Vi (läs jag) har tänkt att när vi ska renovera vårt kök så kommer det bli vita luckor, valnöt som bänkskiva och ett grönt/turkost kakel :)
Du har bra smak med andra ord *ler*

Idag har jag vikit alla askar, fyller nu hela hyllan ovanför mitt skrivbord!

2008-02-21 @ 17:35:01
Postat av: emilie

Denna tjej har nog ett sånt kök du vill ha;-)
Vitt o turkost med kartell lampa

http://jennyk.blogg.se/index.html

2008-02-21 @ 20:30:25
Postat av: Hanna

Kartellampan är min favorit, den ska definitivt inhandlas den dagen jag får ett riktigt kök!

2008-02-22 @ 11:29:18
URL: http://hannasvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0