En jul hos oss


Längtar till den tiden vi kan bjuda hem vår släkt på julfirande...

Torsdag och nu är det mindre än två veckor till julafton. Jag har full koll på läget känner jag, men så är vi ju bortskämda också med att bara åka runt till dukade bord på julen. Jag kan ändå ibland längta tills jag/vi få arrangera julfirandet hemma hos oss. Problemet i nuläget är ju att vi bor 50 mil från släkten på både min och makens sida, så det faller ju sig mer naturligt att vi åker neråt landet och inte tvärt om, men jag kan ändå nästan vara lite avundsjuk på dem som får fixa med julen hemma hos sig, jag vet att jag hade tyckt det var kul, men kanske hade jag känt annorlunda om jag haft "pressen" på mig att verkligen annordna jularna år efter år. Vi får helt enkelt bjuda tillbaka i en annan tid när vi bor närmre...  


Är ni klara med julklappsinköp och liknande samt ordnar ni julen för familj och släkt hemma hos er?

Idag så har jag en ganska lugn och skön dag här på jobbet, ska försöka få ihop ett möte med en kollega här under eftermiddagen, annars kan jag fritt sitta här och skapa och skriva min slutrapport som jag håller på med. Känns skönt emellanåt att inte vara allt för uppbokad.  

Nu är lunchen slut! På återseende!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej hallå..

Hur leker livet? Här är det bara bra, längtar till 2,5 vecka ledigt, såå efterlängtat.. Är ni i Sthlm något i melllandagarna? Ta hand om dig så hörs vi.. Kram kram

2008-12-11 @ 12:48:40
Postat av: Anna - Starwoman

Tessan:

Hej raring, allt bra här. Vi arbetar i mellandagarna så det blir inte så mycket ledighet för egen del, men det känns helt ok ändå vi har ju nära till jobbet! Sköt om dig så hörs vi och ses snart igen hoppas jag! Kramis

2008-12-11 @ 12:57:46
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Tina H

Vilken delikat bricka (bilden) Är det ditt egna hopkok? Isåfall vill jag ha recepten... :-) Det var ett tag sedan jag skrev här nu men du ska veta att jag läser.... och inspireras såklart. Kram

2008-12-11 @ 13:34:46
URL: http://mammatilltva.blogspot.com
Postat av: Carro

Ibland klickar man på olika kommentarer i vänners bloggar för att hitta en till intressant blogg att följa, din blogg fängslade mig. Jätte vackra bilder och fängslande text! Ha en bra dag!

2008-12-11 @ 13:44:11
URL: http://carooooline.blogspot.com
Postat av: jenny

Nej inte klar än på länge känns det som tyvärr med alla julklappar men ska få allt klart snart tänkte jag :)

2008-12-11 @ 14:22:05
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Christin

Nej, jag vill väl inte kalla mig för klar men jag har en idé om vad jag kan köpa till folk. Ska bara finna tiden att gå ut i affärerna också...sen är det ju så att man inte vill ha sällskap när man ska handla julklappar. Har fullt upp med att gömma de klappar jag köpt till sambon hemma :)

2008-12-11 @ 15:29:01
URL: http://stinslillavarld.blogg.se/
Postat av: Madelene(Landvetter)

Hej.

Hoppas att allt är bra med dig. Jag har varit sjuk i en vecka hög feber,huvudvärk och när jag börjar bli frisk så ringde dom från fritis i går och sa att Emma hade hög feber så det blir fortsat att vara hemma. Vad kommer din mans familj i från? Har du några bra tipps på en god tre rätters meny till nyår? Ha det så jätte bra.

Kram Maddis

2008-12-11 @ 16:25:24
Postat av: Anna

Inga julklappsinköp förutom ngr småklappar. VI har julen hos oss som varje år sedan ngr år tillbaka, det är supermysigt med båda våra familjer här och vi och barnen är hemma i vårt hus och vi slipper flänga runt överallt :-) lite stressigt blir det dock men det är värt det när man sitter där på julafton med alla nära och kära omkring sig :-) Kram anna

2008-12-11 @ 16:25:24
URL: http://alovesand.blogspot.com/
Postat av: Linalotta

Jag är helt klar med allt julklappsinköpande. Nu återstår det roliga med att slå in dem. Och det gör jag tillsammans med en massa vänner den 22a. En tradition som vi haft länge. =)



Kram

2008-12-11 @ 17:10:20
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: Alina

Härlig blogg! :)

2008-12-11 @ 17:13:30
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Sara.

hoppas du får en bra kväll:)

2008-12-11 @ 17:20:02
URL: http://gaddii.blogg.se/
Postat av: Emily

Vi firar hos mina föräldrar på julafton och sen kommer alla hit på juldagen så då blir det fullt upp, men det är bara kul :)

2008-12-11 @ 20:16:49
URL: http://www.emilysophie.com
Postat av: Anna - Starwoman

Tina H:

Bilden är från sköna hem så det är inte mitt egna ihopkok denna ggn ;-) hoppas att allt är bra med dig! Stor kram!!!



Carro:

Tack snälla för dina snälla ord, och välkommen åter =) Stor kram



Jenny:

bara att sätta igång ;-) Jag har lnågra presenter kvar, men snart är jag redo för julen =)



Christin:

Vet man bara vad man ska köpa är det lite lättare, sedan ska man ju ta sig tiden också så klart ;-) Kram



Madelene(Landvetter)

Hoppas ni krya på er. Ang nyårs meny så kanske man skulle göra ett inlägg om det här i veckan så kika in igen om några dagar =) Sköt om dig raring! Stor kram



Anna:

Jag förstår stressen, men måste vara skönt att slippa flänga runt också ;-) Ha en skön kväll! Kramis



Linalotta:

Vilken kul idé att träffa vänner och ha julklappsinslagning, låter ju toppen kul! kanske man ska sno den idéen ;) Kram



Alina:

TACK =)



Sara:

Det hoppas jag att du också får =)



Emily:

Låter perfekt får man ju både ock =)



2008-12-11 @ 21:04:19
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0