De första små "buffarna" ♥



Gårdagens middag hos grannarna till familjen var riktigt trevlig med god mat och
gott sällskap. Jag fick t o m en egen flaska med mousserat utan alkohol, riktigt gott. 

Här har ni en som njuter av ledigheten i fulla drag denna söndag. Galet varmt bara, just nu är det +30.5 grader i skuggan, men blir för kvalmigt för mig och magen går vi ner i den svala källaren och sitter där en stund så jag klagar inte. Väntar nu på att maken ska komma förbi en kort sväng innan han kör vidare hem mot Stockholm igen för sin sista arbetsvecka innan hans semester. 

Vaknade förresten imorse av att Myris buffade på min vänstra sida av magen. Första gången jag känt det så tydligt för det måste ha varit lillkillen som ville göra sig påmind där på morgonkvisten. Gick in i vecka 20 igår lördag så nu är det väl dags för honom att börja leva rövare och "sparka". Jag har dock min moderkaka i framvägg/i bukvägg vilket betyder att moderkakan ligger mitt på min mage som en stor mjuk stötdämpare på gott och ont. Naturligtvis bra med ett extra "skydd" men moderkakan tar på någotvis också ”udden av” sparkarna så det kan bli så att jag inte kommer känna honom lika tydligt som dem som har moderkakan på annat vis. Men idag kände jag iallafall något liv där inne, mysigt är bara förnamnet!

Nu ska jag bege mig ut i trädgården och leta upp skuggan under något träd. Ha en fortsatt skön söndag så hörs vi och glöm inte dricka en massa vatten så ni slipper läskig vätskebrist! 

Stor kram ♥  


Kommentarer
Postat av: Camillanyahem

Åh, jag blir alldeles varm av att höra om de första buffningarna. Det är ju så mysigt när man känner att det finns någon där inne. Någon som dessutom har det riktigt gött. :)

2010-07-11 @ 18:12:03
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Nina - Glamourmamman

Mysigt med dom första bebisbuffarna! Vänta du tills revbenssparkarna kommmer ;-)



Låter som om du har haft en riktigt härlig helg här på västkusten! Visst är det kul när folk bjuder till och fixar "extra" dricka för oss preggos, och inte "bara" bubbelvatten. Ha en skön kväll!



Kram Nina

2010-07-11 @ 18:46:12
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Herregud så gott det ser ut!!! Inte helt fel med en HEL flaska själv ;-)



Må gott i värmen!

2010-07-11 @ 19:05:31
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej sötis!



Vad härligt ni har det,

men visst är det svettigt värre. Puh, håller mig helst inne om dagarna.



Det är sååå mysigt att känna lillen, njuter så av graviditeten. Det är inte många gånger man får uppleva sådana mirakel.



Massor med kramisar

2010-07-11 @ 19:47:41
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Karin

Har inte tittat in på ett tag. G-R-A-T-T-I-S till Myran!!!!! Guuuuud vad spännande!



För mig är det slutspurt, v 38 nu, så när som helst kan det ju sätta igång.....



Ska bli kul att följa er graviditet. Lycka till:-)



Kram Karin

2010-07-11 @ 20:14:03
URL: http://www.kakansdiary.blogspot.com
Postat av: Malin S

Magbild magbild magbild!! ;D



Hoppas att dagen varit toppenbra nere hos päronen! kram.

2010-07-11 @ 21:42:51
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Åsa

Är själv gravid med vårt första barn och har moderkakan i framvägg precis som du. Eller ja, hade åtminstone vid UL för ca 10 veckor sedan. Den kommer flytta sig allteftersom bebisen växer och sparkarna kommer kännas allt tydligare eftersom detta sker ;-)

2010-07-11 @ 21:53:54
Postat av: Hanna

Grattis till eran bebbe =)

Är själv gravid, redan i v.35, dvs ca 5 veckor kvar tills inneboenden tittar ut...Gulp vad har man gett sig in på ;)

Jag har också moderkakan i framkant som du, men jag lovar att du kommer att känna kickar ändå. Små som stora.

Vill också passa på att säga att du har en mycket trevlig blogg som jag följer och nu ska det bli extra spännande när du också ska få en bebis.

Mvh Hanna

2010-07-11 @ 22:17:56
Postat av: Camilla

Härligt somriga bilder!



Billabong Brut drack jag också som gravid - ett tips är att blanda med någon ramlösa eller zoda, is och jordgubbar :-)



Så mysigt att känna liv och sparkar! Kommer ihåg känslan..underbart!



Kram!

2010-07-11 @ 22:25:17
URL: http://vitha.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ååååå Myran! :-)

Vilket underbart uppvaknande en het o varm söndag :-)

Mysigt! hihi

Njut massor av ledighetehen vännen.

KRAMAR

2010-07-12 @ 09:35:26
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Madelene

Mysigt att känna bebisen!!

Jag kände av våran "ärta" jättetydligt för jag har kontorsjobb och då blir d mycket sittande och ont om plats för bebisen å jisses vad han sparkade på mina revben när jag jobbade! =)

2010-07-12 @ 10:42:10
Postat av: Lotta

Åhh va roligt att höra att du har en liten på väg. Ett stort Grattis till er!!

2010-07-12 @ 12:02:16
Postat av: Susannes Liv

Åååå...vad härligt med de första sparkarna!!!



Ser ut som om ni haft en toppenkväll hos "grannarna"!



kram

2010-07-12 @ 12:31:30
URL: http://susannes.blogg.se/
Postat av: Nicky

Första sparkarna :) , så mysigt !! :) :)



Åhhh gud vad jag blev sugen på hembakad paj! :)



Kramar/Nicky

2010-07-13 @ 11:33:09
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0