Vätskebrist & glossiga magasin


Den senaste tiden har jag plöjt mängder av tidningar. Köpte med mig ett gäng
till Kreta och väl hemkommen har det fortsatt. Älskar att bläddra i de glossiga
magasinen och särskilt nu när man kan sitta ute och njuta. Denna är den
senaste i samlingen. 

Nu är vi på plats på det nya våningsplanet jag och mina kollegor. Jag hann få allt på plats innan jag traskade hem i eftermiddags i närmare +30 grader och strålande sol. Märkte redan tidigt denna måndag av en begynnande huvudvärk och misstänkte då vätskebrist och drack mig full på vatten. Blev bättre efter det, men nu ikväll har jag återigen ont så mera vatten har vart botemedlet. Hoppas det hjälper, inte konstigt att man förlorar vätska medtanke på värmen även om jag tycker att jag dricker, men tydligen inte tillräckligt!

Imorgon ska jag arbeta hemifrån. Inte för att jag redan nu gett upp detta med att sitta i kontorslandskap ;-) utan för att det passar bäst med tanke på det lilla möte som jag och maken har inplanerat en stund på förmiddagen. Hur jag gör därefter återstår att se, kanske tar mig till jobbet och sätter mig där och arbetar vidare eller så blir det vid skrivbordet här hemma. Ser mycket framemot morgondagen i vilket fall. 

Nu ska jag lägga mig, tror det är bäst för huvudvärken. Sköt om er och på återseende!

Kramar ♥ 

Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Åh, spännande med möte imorgon!



Önskar också att jag hade "lyxen" att jobba hemifrån ibland, men icke. När jag väl jobbar hemma, så är det för att komma ikapp och då är det enbart övertid.



Fyra arbetsdagar kvar, innan det är semester för oss båda! =) Kraaam /Miia

2010-07-05 @ 22:11:06
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Leia ♥

Ett litet tips är att du även försöker se till att få i dig lite extra salt vid middagen om huvudvärken inte går över med extra vätska. :)

Viktigt nu när det är så varmt och svetten rinner. ;)

2010-07-05 @ 22:28:01
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Emma

Bebis på väg?;) Man kan nästan misstänka de med tanke på det lilla mötet;)

Underbar blogg!

2010-07-05 @ 22:39:12
URL: http://livetmedlija.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej tjejen..

Det är möjligtvis inte en liten bebis på gång? :-)

Hoppas att du haft en härlig kväll!

Kram

2010-07-05 @ 23:01:05
URL: http://kalihy.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Inte bara jag som kommer in i "tidningsperioder" alltså! Har inte haft en på länge nu, men det kommer nog. ;)



Ja, det märks att det inte är så här varmt alltför ofta i Sverige. Har också försökt dricka vatten och hålla vätskebristen stången, men ibland är det svårt att hänga med. I början av helgen tyckte jag aldrig huvudvärken ville ge med sig och drack vatten som en galning. Dagen därpå började jag inse att det var bihålorna och inte vätskebrist, fniss! Jag känner av dem då och då, men oftast på vintern. Men nu blev det säkert för kroppen var påfrestad. Brukar alltid tro det är huvudvärk först; lär mig aldrig. ;)



Massor kramar!

2010-07-06 @ 06:20:20
Postat av: Sofia

God morgon!

Vätska är ofta lösingen på huvudvärk, värme eller ej.

Måste bara säga att jag verkligen tycker om din blogg, korta inlägg med vackra bilder och en positiv inställning till livet. Det gör mig glad!

Kram och hoppas mötet idag går bra ;)

2010-07-06 @ 09:39:17
URL: http://whatiam.blogg.se/
Postat av: Malena

Ja det är svårt att hålla vätskan uppe nu. men man vill ju inte klaga även om det är nära när man får huvudvärk av det...



Man får så mycket inspiration av tidningar. Ibland bara av att köpa dom och se utsidan! :D



Kramar!

2010-07-06 @ 09:54:19
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: ?

Är du gravid? BM-besök som ni ska på imorgon bitti kanske, eller???

Om man läser mellan raderna på bloggen så låter det som att det skulle kunna vara så :-)

2010-07-06 @ 13:07:25
Postat av: Jennifer

Hej! :) Kika gärna in min tävling på bloggen om att vinna en ny bloggdesign. Är du intresserad? Va med och tävla du med..

[http://jeenlicious.blogg.se/2010/july/var-med-och-tavla-om-en-bloggdesign.html]

2010-07-06 @ 13:11:04
URL: http://jeenlicious.blogg.se/
Postat av: Cilla_Falsterbo

Jag följer din blogg i det tysta (dvs inte den som skriver kommentarer hela tiden), men nu måste jag skriva av ren nyfikenhet!!! Är det möjligtvis så att din och makens lilla möte imorgon har att göra med att du kanske är gravid???? =)

Har den senaste tiden reagerat över att det oftast inte är alkoholhaltiga drycker med i bilden mera så som bubbel mm och heller inga helkroppsbilder på dig...



Får hålla tummarna för er i så fall om mina föraningar stämmer!!



Hoppas i har en skön sommar iaf och tack för en otroligt fin blogg!!



Kraaaam Cilla

2010-07-06 @ 15:31:12
Postat av: Zandra

Jo den e enkel och fin men tyvärr lite ranglig... Men Prinzen får leka handyman med borrmaskinen är de tänkt ;-)

Härlig Tisdag kväll på dej!

KRAMAR

2010-07-06 @ 19:00:29
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Söta Anna!



Har nu läst ikapp migpå din blogg!

UNDERBAR resa ni var iväg på. Grekland vill jag också åka till ; - )



Er utplats ser mycket förtjusande ut. H&M är en höjdare på att göra snygga saker & till en bra peng!



Hoppas att du mår bättre ikväll & att du fått i dig mycket vätska!



Massa Kramar

/Emma

2010-07-06 @ 20:01:29
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0