Lyckad helg


Grillad kycklingcarpaccio m hasselnötstekt sparris.
Serverad med ruccola, parmesanost & balsamicocremé


Pasta Penne med krämig sås på biff & shitakesvamp,
toppad med ruccola & parmensanost


Äppelkompott med yoghurt och nötter...

Vips så var det söndagskväll och snart är denna helg över. Dags för en ny vecka, den sista i februari. Gårdagen med tjejmiddag och melodifestivalens tredje delfinal blev verkligen superlyckad kan jag avslöja. Men hela lördagen var faktiskt riktigt bra. Började med en god och mysig frukost på sängen. Maken hade svängt ihop goda smörgåsar och ett gott chaite och detta la grunden för hela lördagen, då jag kom i "feel good" känsla redan innan jag ens hade slängt benen över sängkanten. Arbete sedan duktigt med en massa energi i kroppen någon timma på förmiddagen och sedan blev det städning och en massa andra förberedelser inför kvällens middag. 

Aftonen tillsammans med tjejerna gick även den i en riktigt "feel good" anda. Det kacklades, skrattades och åt en middag framför schlagern bestående av förrätt: Grillad kycklingcarpaccio med hasselnötstekt sparris. Huvudrätt Pasta penne med en krämig sås med biff och shitakesvamp. Till efterrätt blev det en äppelkompott med yoghurt. Efter middag och schlager blev det drinkar och utgång med dans i Stockholmsnatten. Tack tjejer för en underbar kväll och tack för den fina presenten jag fick, jag blev jätteglad!

Förövrigt tyckte jag att melodifestivalens startfält igår var ganska lamt. Ingen av låtarna som fick mig att lyfta extra på ögonbrynen, skulle väl vara Alexander Bards utstyrsel med rymddräkt och ridhjälm i så fall ;-) Jag hade ingen direkt favorit bland låtarna varken före eller efter man hört dem under programmets gång. Än så länge så är Alcazar och Måns Zelmerlöv favoriterna i Globen. Jag hoppas även på söta Agnes nästa vecka!

Nu ska jag ta mig en dusch innan jag ska bänka mig framför Beck  - advokaten klockan 21:00. Sov sött och jag önskar er en riktigt, riktigt bra vecka så hörs vi imorgon igen!

Stor kram! 


Kommentarer
Postat av: Malin S

Härligt att ha dig tillbaka på Starwomanbloggen =D Maten ser excellent god ut !! Till och med för mig som senaste veckan blivit superkräsen. vet inte vad det är med mig, kanske sviter efter sjukdom, kanske bebisen ?!? Ovant för mig att inte ha matlust som vanligt.

ha bästa avslutningen på söndagen ! Kramar.

2009-02-22 @ 21:01:12
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Du gör ju Så god mat! Du får gärna bjuda hem mig på middag..ngn gång ler riktigt gott ser det ut! Kraamar

2009-02-22 @ 21:03:13
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Härligt att se att du är tillbaka=)



Maten såg riktigt god ut och kul med en lyckad kväll. KRAAM

2009-02-22 @ 21:08:50
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Josefin

gud så god maten såg ut ! :)

2009-02-22 @ 22:06:24
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: jessi

Welcome back starwoman!!!



Jag blir så sugen på all mat du gör, du får gärna lägga ut recepten! Då vet jag vad jag ska laga tills nästa helg... Det är pefekt att du kommer med matidéer så slipper jag leta o undra vad jag ska laga för något. Det är ju inte min grej alls men det är absolut din! Du lägger upp maten så aptitligt & snyggt så jag blir alltid lite hungrig när jag läst din blogg. =)



Sov gott! (jag ska försöka hålla mig vaken inför oscarsgalan i natt... vi får se om jag lyckas...)



kram

2009-02-22 @ 22:36:42
URL: http://) www.lyckoljus.blogg
Postat av: Anna

Roligt att du är tillbaka :-)



Hoppas du får en riktigt bra start på veckan

Kramar

2009-02-22 @ 22:53:22
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Skönt att "det" inte fick tyst på dig!! Bra att maken tog hand om dig. Välkommen tillbaka =0).

Gud så läcker maten ser ut-som vanligt. Håller med alla ovanstående.

Festivalen igår var verkligen bara sådär..inget jag gick igång på i allafall. Hoppas också på Agnes nästa vecka.



Ha nu en skön start på arbetsveckan i morgon.

Kram

2009-02-22 @ 23:27:43
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: AnnaG

Låter som en fantastiskt härlig och framförallt god helg. Fina bilder och glad inspiration. =) Tack.

Önskar dig en riktigt fin dag och en fantastisk bra start på veckan!



Kram kram

Anna

2009-02-23 @ 07:25:09
Postat av: Rebecka

Vilken smaskig meny! Ska verkligen ta och prova förrätten vid tillfälle.



Måste bara kommentera: Vilket ufo som skrev kommentaren i fredags (E)! Otroligt omogen människa, och som dessutom har mage att anmäla dig. Skönt att se att du verkar kunna skaka av dig detta.

2009-02-23 @ 07:47:49
Postat av: Mia

Ser verkligen supergott ut! Recept tack! =) Trevlig måndag! KRAM

2009-02-23 @ 07:51:38
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mmm, vad gott det ser ut! Trevligt att kika in på din alltid lika positiva blogg. Ha en bra måndag!



KRAM

2009-02-23 @ 07:58:51
URL: http://lillassyterofriends.blogg.se/
Postat av: Josefin

Du är så duktig på att hitta på maträtter. Jag känner själv att fantasin inte alltid är på topp. Då ger du mig inspiration. :) Allt ser så smarrigt ut.



Ha en härlig måndag!

Kram kram

2009-02-23 @ 09:19:02
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Therese

Tack själv tjejen, var en kanon kväll!!

Vi var snabba hem som du märkte, ville inte väcka er, hoppas du såg min lapp!!

Ta hand om dig så hörs vi på tele någon dag!!

Stor varm kram från mig..

2009-02-23 @ 10:20:00
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Mirva

God morgon Anna!



Att du inte blev kock ???????? Du gör ju helt fantastiska maträtter? Varifrån hämtar du alla ideér/recept?



Hos oss blir det ju oftast makaroner m. köttbullar, chicken nuggets m. potatis & senapssås, lasagne, köttfärssås & spagetti mm. Helt vanliga "Svensson"-rätter med andra ord. Jag skulle varken ha tid eller tålamod att laga sådan mat som du/ni gör. För sen vet vi ju att barnen iaf inte skulle äta sådan mat. Men jag tycker det är så otroligt kul att läsa om alla underbara maträtter som du (och din man?) lagar.



KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM Mirva

2009-02-23 @ 11:55:03
Postat av: Malin

Åh, det ser verkligen supergott ut!

Skulle du vilja lägga ut recepten, så kanske jag skulle försöka våga mig på detta! :)



Kram

2009-02-23 @ 12:39:26
Postat av: Helene Nilsson

Hej! Mitt namn är Helene Nilsson och jag ska gifta mig till helgen... Håller precis nu på med det allra sista, nämnligen vigselprogrammen. Jag såg på din blogg att dina såg jättefina ut. Hur har du gjort dem och vad skrev ni i dem... Jag tycker bara våra blir så uppradade... får inge flyt i det. Känns som vi bara skrvier massa ord under varandra:



Ingångsmusik

Solosång

Psalm

Välsignelsen

...mm mm



Hoppas allt är bra annars! Gillar din blogg!

2009-02-23 @ 13:40:07
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=taflin
Postat av: Anna - Starwoman

Helene Nilsson:

Åhh ska du gifta dig till helgen - Ni har en helt underbar dag framför dig!



Jag har skrivit vigselprogrammen i Word i A4-mått och jag har delat upp pappret i två spalter så att man får ut två vigselprogram på ett papper. (hoppas att du fattar vad jag menar..)



Vi skrev väl ungefär så här:



Ingångsmusik

Psalm (vi skrev ut hela psalmtexten)

vigsel

Psalm (hela texten igen)

Välsningnelse



osv...



Du ser en bild här http://starwoman.blogg.se/2008/march/vigselprogram.html#comment



Tyvärr har jag inte bättre bilder här på jobbet, men om du påminner mig kan jag kanske maila dig bättre bild ikväll. Men då måste du nästan skicka ett mail till mig först, annars glömmer jag =)



[email protected]



Stor kram

Anna

2009-02-24 @ 08:30:24
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0