Myror till vår lilla myra ♥


Är ute efter Sandbergs tapet Myra. Tycker det skulle vara kul med myror i Myrans rum.
Tanken är dock inte att tapetsera med den utan använda tapeten till ett tavelprojekt,
men tapeten verkar inte finnas att få tag i längre?
Så sitter ni på en liten bit över och
har lust att sälja biten till mig så hör gärna av er!

Första dagen i resten av mitt liv är avklarad höll jag precis på att skriva (skrev ju det också iofs) menar första dagen efter semestern är nu avklarad. Allt flöt på riktigt bra från första stund och det är faktiskt ganska trevligt att sitta i landskap. Dock ogillar jag skarpt att tala i telefon när alla andra sitter i så tät anslutning, men man kanske vänjer sig?

 

Har under eftermiddagen varit på besök hos min mysiga barnmorska Anita. Fick där lyssna på Myris lilla hjärta för första gången, 142 slag i minuten slog det - helt normalt enligt BM. Några små tårar fyllde allt mina blå när de supersnabba små hjärtljuden (som jag förövrigt tyckte lät precis som en galopperande häst) nådde mina öron. Min lilla, lilla unge ♥ Alla prover som togs på mig såg även dem bra ut. Både blodsocker, blodtryck och blodvärde. Det sistnämnda hade till och med ökat sedan jag var där sist. Ökat har jag också gjort i vikt, totalt hittills ligger jag plus 4 kilo och det får väl anses vara okej i vecka 24.

Nu är det hög tid att fixa kvällsmat. Maken är fortfarande på jobbet denna kväll, men mat måste han ju ha när han väl kommer hem, så nu ska jag svänga ihop något smarrigt. På återseende!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Vad kul! Tänkte faktiskt på just den där tapeten när du skrev att ni kallade honom för "myran".



Om jag inte minns helt fel så var det väl tapeten ett samarbete med "Family Living" när den kom så den kanske går att få tag på via deras redaktion..?



Ha en fortsatt mysig kväll! Kraam

2010-08-09 @ 19:55:13
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilken fin idé att göra tavlor av tapeten! Har själv gjort två tavlor till Biancas rum nyligen, inte med tapet men med scrapbook papper i bakgrunden - tyckte det blev fint :-) Funderar dock på att klä några papplådor i tapet, så man får precis de förvaringslådorna man önskar.



Fortsatt trevlig kväll!



Kram/Camilla

2010-08-09 @ 19:57:55
URL: http://vitha.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vad skönt att allt såg bra ut (och lät bra), det är allt lite mäktigt när man får höra det lilla hjärtat som skall slå ett helt liv för första gången! Hur ofta kommer du att gå nu, jag skall till bm i morgon (vecka 29) så det har varit fyra veckor mellan gångerna nu men om jag inte missminner mig så går man lite oftare första gången?



Kul idé med myrorna, hoppas att du får napp av dina bloggläsare. Säkert någon som sitter och trycker på en liten bit tapet där hemma ;-)



Ska vi avvakta lite med att bestämma dag för nästa vecka tills vi har lite bättre koll på vädret? Men onsdag eller torsdag brukar ju vara bra dagar, i början på veckan lär iaf jag vara rätt sliten efter sju veckors uppehåll från jobbet :-)



Kramar (och tack för din gulliga kommentar tidigare idag)!!!

2010-08-09 @ 20:16:01
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Erica

Va glad jag blir att läsa att allt såg bra ut med Myris hos BM. Kommer själv ihåg när man fick höra den "galopperande hästen" för första gången. Underbar känsla verkligen!!!



Ska hålla ögonen öppna angående myrtapeten ;)

Fin!!



Jag ska också ta och fixa lite me ri lillans rum nu i höst. Än så länge sover hon inne hos oss.



Ha en fin måndagkväll!!



Kram Erica



2010-08-09 @ 20:26:24
URL: http://www.misspiffy.blogspot.com
Postat av: Nina

Härligt med hjärtljud! Jag storgrät första gången jag hörde Oscars lilla hjärta slå! Han hade tyvärr tokhög hjärtrytm, över 160 rätt ofta, så vi fick lyssna till ett par extra gånger och någon gång fick jag gå hem och sova ett par timmar innan vi lyssnade igen. Det var förstås ingen fara men man kan verkligen stressa upp sig för småsaker när man är gravid! Angående tapeten så ska jag kolla med en kompis som har färgaffär om han kan skaka fram något! Kram!

2010-08-09 @ 20:32:42
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Nicky

Åh så underbart :) , jättespännande att följa din graviditet! Ta hand om dig och din lilla myra! :) Kramar/Nicky

2010-08-09 @ 20:41:38
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Katrin

Vilken häftig tapet! En sån skulle jag också vilja ha, men som tavla som du sa, annars kanske det blír lite mycket ;)



Mysig blogg har du också!

Och grattis till lillen i magen =)

2010-08-09 @ 21:21:56
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Anna

Myris?? Grow up! det är inte gulligt med bebisspråk på vuxna människor...och det låter ännu töntigare i skrift.

2010-08-09 @ 21:42:41
Postat av: Josefine, Blåeld

Visst är det speciellt att höra hjärtslagen!



Har tyvärr ingen myrtapet, bara brickor med myrorna! : ) Lycka till med letandet!

Kram!

2010-08-09 @ 22:07:58
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Galloperande hast ar tjej-ljud sa min barnmorska och "tuff, tuff-tagljud" ar pojk-hjartslag:-) Men hon sa ocksa att vissa sager att de kan hora pa ljudet medans andra inte tror det stammer. Alltid kul att spekulera, men nu vet ju ni iochforsig att det blir en liten kille sa det har ju ingen relevans;-)

Hoppas du mar bra i din graviditet, ta vara pa den "gulliga" tiden tillsammans. Det ar faktiskt helt underbart att vanta barn och ga och langta, fundera och hoppas. Vi kallade varan lilla klump for "lilla pip" eller pa engelska "tweety-pie".( Pa ultraljudet sag dem att han hade stort huvud och korta ben, men det kom ut en helt vanlig liten underbar pjke).

2010-08-09 @ 22:23:59
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna-Karin

Lite kul det du skriver för jag sa till BM att jag tyckte hjärtljuden lät som galopperande hästar och hon sa ja eller som ett tåg, haha ;-) Alltid kul att spekulera men vi vet ju som sagt.



Vilket gulligt smeknamn ni hade =)



Stor kram/Anna



2010-08-09 @ 22:31:37
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Zandra

Klart Lilla Myran i magen ska ha några myror på väggen i sitt rum! :-)

Skönt att höra att första dagen gick fint fint och att allt även gick galant hos BM :-)

Sköt om dej vännen.

Kramar

2010-08-09 @ 22:53:23
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Den tapeten är superfin tycker jag. Tänkte också föreslå Family living eftersom jag vet att de sålde den. Kram!

2010-08-09 @ 23:02:43
URL: http://jolla99.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Söt tapet!



Det är underbart att lyssna på hjärtslagen, i dag ska jag få uppleva det igen :-)



Många varma kramar!

2010-08-10 @ 07:43:42
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så underbart att få höra hjärtljuden :)



Jag tror Family Living fortfarande har brickor med detta myrtryck som premie om man tar en prenumeration, dock är myrorna på dessa färgglada har jag för mig.

2010-08-10 @ 08:39:54
Postat av: Cajsa

Hej Anna!



Vill börja med att gratulera till livet i magen:) visst är det underbart!! Vi fick vårt andra barn en liten flicka i torsdags, jag njuter för fullt av mina guldklimpar!!



Tittar in ofta men är dålig på att kommentera. Gillar din blogg skarpt:)!!



Nu var jag ju tvungen att kommentera när du skrev om tapeten. Vi har den i vår sons rum som fondvägg och jag är såå nöjd med den. Vi köpte vår i Lund jag kan se om jag hittar telefonnummer dit, annars tror jag att vi har lite över på en rulle, ska kolla upp det!



Kram Cajsa

2010-08-10 @ 13:20:51
Postat av: Cornelia

Ang din lilla efterlysning! Vi har tapetserat en vägg inne på vår sons rum med Sandbergs Myra tapet och i förrådet hittade jag en bit som blivit över ca 2,5-3 meter. Den är såå fin! Gillar den verkligen!

Hör av dig om du är intresserad!

Många kramar

Ps. Såå härlig blogg du har! :) Kikar in lite titt som tätt! Stort grattis till miraklet i magen! Njut o ta vara på varje dag!

2010-08-10 @ 13:23:54
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Cajsa:

Tack snälla! Kan tänka mig att ni är nöjda med tapeten, jag älskar den och då har jag bara sett den på bild =) Kolla gärna upp telefonnumret när du har tid över.



Förövrigt GRATTIS till er nya lilla familjemedlem, vad underbart!!!



Sköt om dig och f´din familj och tack för kommentaren!



Stor kram/Anna



Cornelia:

Tack snälla, jag har mailat dig! Kramar

2010-08-10 @ 20:13:27
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Så härlig tapet hoppas du får tag i den:)

2010-08-11 @ 11:16:26
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

Visst är myran tapeten underbar! Jag har sett att de har en rulle kvar i en butik här i min hemstad. Den var iallafall kvar för någon vecka sedan... Om du är intresserad, maila mig så kan du få kontaktuppgifter.

Kram

2010-08-11 @ 21:03:09
Postat av: Malena

Ja, tänk att man har en galopperande häst i magen! :) Man vänjer sig aldrig av att höra de där galoppen. Lika roligt och förundrande varje gång! Svårt att fatta att det är hjärtat på det lilla barn som bor i ens mage. Men underbart! :)

2010-08-11 @ 23:57:01
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Hej igen Anna!



Har kollat upp det nu.. Den är köpt på Ylva interiör, Bantorget 3 i Lund, tfn 046-2113111, tror det var beställningsvara. Tyvärr hittar jag inte rullen som blev över från vår sons rum men skulle den dyka upp så hör jag av mig!



Kram kram

2010-08-16 @ 15:17:12
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Cajsa:

Tack snälla för infon! Kramar/Anna

2010-08-16 @ 16:37:48
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0