Måndag på Bali


Här njuter jag några timmar vid poolen...



Bali, Hotell Madira Beach, kl 17.00 den 9 juni 2008

Så var det måndag här på Bali. Idag har vi legat vid poolen och bara slappat, kändes riktigt skönt. Igår var vi en sväng i huvudstaden Denpasar och sedan även på ett besök vid templet Tanah Lot som ligger på en ö en liten bit ut i havet. Tur att taxiresor är så billiga här, för att hyra egen bil eller vespa här är helt otänkbart, för det första är det vänstertrafik och för det andra kör de som vettvillingar, trafikregler fungerar bara i teorin. Hör bara på detta, krockar man på Bali och är turist så blir det automatiskt turisten som blir vållande, varför? Jo man resonerar så att skulle turisten inte vara här skulle den olyckan aldrig hänt, smarta va? Men taxiresorna fungerar som sagt bra, det är väldigt skoj att kunna ha möjligheten att åka runt och se livet utanför allt det "tillrättalagda" och turistanpassade. 

Varken jag eller min make vill/orkar ligga i solen dagarna långa, så vi försöker hitta på en massa, helst så här i början av resan så om energin tryter längre fram, kan man med gott samvete bara "vara" häromkring. Det är inte bara taxiresor som är billiga här på Bali, även mat och dryck är riktigt billigt. När vi var ute och åt härom kvällen slutade notan på runt 180 kr och då åt vi mat, drack två öl var, plus två drinkar, vi trodde inte det var sant när vi skulle betala men så var det =)

Förresten igår fyndade jag nya Sex and the city filmen på dvd för 7 kr, så den ska jag se så fort som möjligt =) 

Nu ska jag ta en dusch. Ha en härlig måndag!

Kram på er!
       


Kommentarer
Postat av: Zandra

Åååå va härligt att se att ni bara njuter och har de toppen om dagarna ;-) KRAM

2008-06-09 @ 11:22:48
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Svägerskan

Åh, den filmen vill jag ha!!!(Jag fyller ju snart 40, glöm inte det;)!!!)



Ha det riktigt skönt, kul att läsa om Er resa. Hälsa bror, kramar

2008-06-10 @ 09:35:04
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0