Lördagsshopping


Nyöppnade "Elviras Värld" som säljer bland annat märken
som Durance, Fatboy, Nougat London och Humanity.


Två bilder från nyöppnade butiken Two chabby Chick.
Gillar den rosa gamla teburken, bedårande söt.

Resultatet av shoppingturen, en påse från just "Elviras Värld".
Vad den innehåller kan ni ganska enkelt lista ut.  

Orkade med en shoppingtur i ungefär 1½ timma denna lördag sedan sa min gravida kropp ifrån och jag gav upp och begav mig hemåt till maken igen som då satt i ungefär samma ställning framför datorn som när jag lämnade honom ;-) Hittade inte mycket som föll mig i smaken på shoppingrundan och särskilt inte babykläder. Inser allt mer att detta kommer bli dyrt att klä lillmyran ♥ för jag hittar verkligen ingenting som faller mig i smaken hos de större och billigare kedjorna (förutom vita bodys de funkar ju alltid). 

Det jag fick med mig hem var bara en liten påse med nya teer från Kusmi som jag köpte i butiken "Elviras värld". Butiken har förutom en uppsjö av olika Kusmiteer även märken som Durance (har spanat in deras tvättmedel, sköljmedel och stykvatten som ska testas nästa gång) Ceannis, Nougat London, Pappelina, Fatboy, Odd Molly, Hunkydory och Good Charma. Men det blev endast teer som inhandlades denna gång som sagt. 

Var full fart i butikerna kan jag meddela. Slog mig flera gånger under tiden jag traskade runt att jag borde lära mig att gå på mina shoppingrundor efter jobbet en vardag istället. Folk precis överallt en lördag/söndag i denna stad och blir trött bara av att tänka på det. Så nästa gång tanken slår mig att jag ska ut och shoppa en helgdag, påminn mig snälla någon att jag trivs så mycket bättre i affärerna någon av de andra dagarna. 

Väl hemma igen så har jag faktisk hunnit med att baka en sväng. Bloggade ju om mitt sug efter just detta så det fick bli en plåt med höstliga Äpple- & kanelmuffins med hasselnötter. Har redan fikat och smakat på en och de blev riktigt saftiga och goda. Bilder och recept kommer.

Ha nu en skön lördagskväll, så hörs vi!

Kramar Anna ♥

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Kan bara halla med, visst borde man shoppa mer pa vardagar. Men och andra sidan sa har man ju mer ork pa helgerna. Det ar val en anledning att alla andra ar ute pa helgerna ocksa kan jag tanka:-)

Jag bor i England och har har "supermarketserna" oppet 24 timmar/dygn och DET ar underbart!!!



2010-09-04 @ 18:51:55
Postat av: sandra

Gott det lät med muffins! Ja ibland är det ganska svårt att hitta fina kläder till de små även om jag tycker att hösten/vintern brukar vara bättre än sommaren. Tycker PoP har en del fint! Kram

2010-09-04 @ 19:04:29
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Diana

Ja helgshopping är ofta ganska stressande :P Jag och sambon skulle till Ikea i Barkarby idag men förutom den vanliga trängseln var det just idag loppis utanför varuhuset. Snacka om mycket bilar! Folk hade parkerat lite var som helst och det kändes som att alla gjorde allt för att få tag i en parkeringsplats.. Hopplöst hur vissa beter sig i såna situationer.

Gott med muffins! :)

2010-09-04 @ 19:31:29
Postat av: Nina

Innan sonen föddes var jag benhård med att jag bara skulle ha Petit Bateau, Ralph Lauren och Burberry på honom. Sen upptäckte jag hur mycket han kräktes och helt plötsligt bara älskade jag Kappahl och Lindex... Jag har fortfarande extremt svårt att hitta saker jag gillar men jag har börjat kompromissa lite. Fast nu när han är ett halvår finns det helt plötsligt massor med fina saker igen. Det var nog de första tre månaderna som det var svårast att hitta kläder. Och från storlek 68 (vilket många barn har efter tre-fyra månader men som min plutt fortfarande drunknar i) finns det hur mycket som helst. Du får komma förbi någon dag och kolla in lillemans garderob så ska du se att det finns mer därute än man tror bara man letar. Och letar. Och letar. ;) Kram!

2010-09-04 @ 19:53:54
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Jessica

Fin blogg :)

2010-09-04 @ 20:03:46
URL: http://yessicaas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna-Karin:

Det måste vara väldigt bra att det alltid är öppet, synd bara dem som möste jobba de tiderna =) Ha en fin kväll! Kram



Sandra:

Var inne på P.O.P idag och inte ens där fann jag något, men kanske bara var en "sådan" dag när inget passade mig ;-) Ha en mysig kväll! Kram



Diana:'Ja IKEA är väl nästa de värsta stället man kan åka till på helgerna. Åtminstone här i stan, tyckr alltid det är totalt kaos och brukar försöka låta bli just den butiek på helgerna. Åker man en kväll mitt i veckan kan man ibland nästan vara ensam i butiken, det gillar jag ;-) Ha en skön kväll, kram/Anna



Nina:

Du har sååå rätt, det är främst i de där ministorlekarna allt ser ut som skit ;-) Fanns en del fint till lite äldre, men det kan inte jag handla på mig ännu. Vet ju inte hur stor/liten han är när han väl föds så omöjligt att veta när de där "större" storlekarna kommer passa (tänker på de olika årstiderna, inte så smart att köpa på sig en vinterjacka som plötsligt kanske passar mitt i sommaren, hehe!) Ang komma förbi har jag faktiskt tänkt att föreslå att vi kanske kunde ses på en fika här omkring framöver =) Hoppas ni får en mysig kväll! Pussa gullungen från mig! Stor kraaam



Jessica:

Tack =)

2010-09-04 @ 20:09:31
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tycker det e jätte litet utbud till pojkar när man vill ha stilrena o tuffa kläder finns inte alls mkt utav det. Som du säger vill man åt dem kläderna då kostar det , men vad gör man inte för sitt barn ;) Jag hittar på hm osv med men inte så mkt som jag vill hitta, hade jag där emot haft en liten flicka hade jag kunnat handla masssor finns ju hur mkt fint till dem som helst! Pojk baby utbudet är riktigt dåligt;(( tyvärr! Stor kram till dig

2010-09-04 @ 20:12:46
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Elin

Stod och höll i Durance strykvatten idag, men kom på att jag inte stryker speciellt ofta ;-)



Tror att du skulle gilla Trosa, speciellt sommartid. Lagom långt bort för en dagsutflykt och så en massa mysiga affärer med b.la marimekko, mateus, bruka, ceannis... lite smått och gott helt enkelt! I hamnen finns det dessutom riktigt bra restauranger. Hmmm... borde typ bli borgmästare för Trosa ;-)



Kram

2010-09-04 @ 20:22:23
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh, härlig shopping :) och vilken mysig butik det verkar vara!



Hoppas du har en fin helg!

2010-09-04 @ 22:08:54
URL: http://livelearnlove.blogg.se/
Postat av: Nina

Hör av dig när du får tid för en fika, vi är nästan alltid hemma! Vi har haft en toppenkväll och lillskrutten är pussad! Kram!

2010-09-04 @ 22:10:50
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Johanna

Gillar verkligen Kusmis teer. Green strawberry är favoriten just nu, vilka sorter köpte du på dig? Gissar att vi får se bilder längre fram. God natt-kram!

2010-09-05 @ 01:19:30
URL: http://nyabebisar.blogspot.com
Postat av: Rebecca

God söndag!



Ja, det kan vara lite hysteriskt i affärerna på lördagarna och även fredag eftermiddagar. :( Men där vi bor kan det vara lite lugnare på söndagar faktiskt, men inte om det är något särskilt arrangemang förstås.



På min mans initiativ besökte vi (på väg till ett födelsedagskalas) en Iittalaoutlet igår, trots min tillfälliga brist på shoppinglust. Tur var väl det, för nu fick jag äntligen tag i en vattengrön marimekkoskål, som jag letat länge. :) Matchar nu fint kiwilyktorna på v-rumsbordet. :)



Massor kramar!

2010-09-05 @ 08:42:36
Postat av: Miia - There´s no place like home

Mm, vad dina muffins lät goda! Jag ser framemot receptet =)



Hoppas du & maken hade en mysig lördagskväll igår!



Kraam /Miia

2010-09-05 @ 09:52:02
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Evelina

SÅ trevligt med lite lördagsshopping, trots dom stora massorna med folk. :)

Hoppas du har en mysig söndag. Kram E

2010-09-05 @ 10:14:59
URL: http://eveangelina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0