Regn hos mig


"Allt om mat" är en annan favorit när det kommer till matmagasin.
Här på köksbordet tillsammans med Alvar Aaltos "Savoy" vas i vitt.  

Fy vilket busväder det varit här idag, regn, regn, regn..! Flöt nästan bort när jag traskade till jobbet och då ska tilläggas att jag åkte Tvärbanan så långt jag bara kunde, hade gummistövlar på fötterna och paraply i handen, likaså tillbaka hem igen. Usch för hösten när den visar sig från denna mörka och blöta sida!

 

Har bokat en tjänsteresa till Sundsvall i början av oktober denna tisdag. Har aldrig besökt staden innan så det blir något nytt. Fick boka X2000 som avgår kl 06:30 från Centralen för att komma något så när i god tid, så det blir till att kliva upp tiiiiidigt den morgonen. Helgen precis före ska vi fira svärmor som fyller 60 med en resa till Riga (som hon valt själv), så man lär väl inte vara piggast i stan den måndagsmorgonen, men måste få Sundsvallsbesöket gjort så fort som möjligt så bara att bita ihop.

Nu ska jag göra ugnsgratinerad falukorv med lök, äpple, tomat och stark senap efter ett recept av Leif Mannerström. Kvällen ska sedan spenderas med senaste numret av "Allt om mat". En annan favorit när det kommer till matmagasin, aldrig jag blir besviken på den tidningen!

Sköt om er, stor kram ♥


Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vad trist att det regnar hos er! Jag själv har precis tagit en promenad i solen, underbart!



Jag bakade dina äpple-och kanelmuffins idag, supergoda!! Tack för tipset, och ha en fin kväll!



Kram Nina

2010-09-21 @ 18:36:07
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Sundsvall är en fin stad, men kanske mest på sommaren. Lagom stor och med gågator. Jag bodde där i 3 år och arbetade som frisör!

Kommer alltid minnas S-vall med glädje även om det var på sjukhuset där mamma gick bort.



Kram

2010-09-21 @ 18:49:12
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: sandra

Har har regnet också öst ner hela dagen! Men nu på kvällen blev det lite sol! Allt om mat har oftast bra recept!

2010-09-21 @ 18:54:20
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: MALIN INSPIRERAR

åh vad gott det låter med lite mat :)

2010-09-21 @ 18:54:57
URL: http://malinronnquist.se
Postat av: Malin

Har läst din blogg länge nu men aldrig lämnat något spår..Men nu när jag såg att du ska besöka staden Sundsvall som jag bor i så hoppas jag att den ger dig ett bra intryck:)Hoppas du får en trevlig vistelse här:)

2010-09-21 @ 19:16:01
Postat av: Sjantika

Sundsvall är en jättefin stad! Många gamla hus och byggnader, och havet precis intill! Du blir nog inte besviken! Hoppas resan går bra!

2010-09-21 @ 19:33:21
Postat av: sweetmama

Mmmm gillar också Allt om mat tidningen. Men stövlar och paraply kan vara rätt skönt ändå. Då var du ju väl förbredd på ruskväder :o)

2010-09-21 @ 19:48:56
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Annie

Vi var i Riga förra året och det är en överraskande fin stad med en och annan pärla till butik. Har ni möjligthet så ät på någon av Lido restaurangerna, där du kan välja precis allt mellan himmel och jord och betalar bara för det du äter. Det finns sallader, förrätter desserter och alla möjliga varmrätter som kockarna lagar direkt på plats. De har hemsidor så det är bara att googla på "lido Riga". I närheten av gamla staden finns ett riktigt fint köpcentrum och vill man ha öststatskänsla ska man bege sig till saluhallarna. Glöm inte att smaka deras härliga vitlöksbröd, mörkt bröd stekt i smör och vitlök. Kan ni så undvik att äta i gamla staden.. det är ju tyvärr där man får sämst mat..men det är charmigt att gå där. Varm tröja rekomenderas! Önskar er en fin vistelse!

2010-09-21 @ 20:49:21
Postat av: Hemmakatten

Falukorvsreceptet lät väldigt gott. Perfekt värmande mat i höstbusvädret. Hoppas du har en fin kväll.

2010-09-21 @ 20:50:01
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad trevligt att du ska komma och besöka min stad :)

Kram Elin

2010-09-21 @ 20:55:33
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Annie:

Tusen tack för alla tips, ska skriva ut dem så jag kommer ihåg dem =) Vad snällt!!! Kramar/Anna

2010-09-21 @ 21:04:31
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Therese

Åh det lät gott! Du får gärna lägga upp receptet :)

Kram

2010-09-21 @ 21:17:24
Postat av: Anonym

Hej!

Ja nu e hösten här man får mysa lite inne nu och äta lite god mat.

Falukorv lät gott med äpplen....

Skulle nog Livia gilla

kramar ha fin kväll

2010-09-21 @ 21:31:33
URL: http://angelicalivia.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vad kul med Riga. Har också en liten resa att längta till längre fram vinter:)



Usch för regn och rusk, här regnade det i morse men sen sol:)



Sköt om dig. KRAM

2010-09-21 @ 21:35:25
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Sophia

Har du tid över när du kommer till Sundsvall så kan jag rekommendera en lunch på Invito och ett besök på inredningsbutiken Rummet, finns mycket fint där! :)

2010-09-21 @ 22:15:13
URL: http://sophiavictoria.blogg.se/
Postat av: Malin S

Det är nog baaara regn hos deeeej! För här på the westcoast har det varit finfint idag. Fast oftast den senaste tiden har vi haft väldigt hoppig väderlek - supersoligt den ena och ösregnigt den andra. Hösten i ett nötskal antar jag. Du kanske tror att det är John Pohlman som kommenterat hos dig nu, men det är bara jag ;)



Kram/Malin

2010-09-21 @ 22:18:36
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Mia

Tips om en mycket speciell restaurang i Riga. Vid ingången går man över små broar med störar i vattnet . Goda skaldjur och god fisk, var där för 8 år sedan så jag vet inte exakt hur den är i kvalitet idag men kanske något att testa ?

Skonto Zivju Restorans heter den



Välkommen till min hemstad i nästa vecka --Sundsvall alltså !

Stenstan är alltid värd att ta en promenad i även på hösten

2010-09-21 @ 22:18:47
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sophia:

Tack för tipset, det ska jag absolut försöka hinna med! Lät som ställen för mig =) Kram



Malin S (alias Polman ;-))

Hahaha, jag trode det var gamla John som hittat hit ;-) Kraaam



Mia:

Tusen tack för tipset, låt gotttt =) Kraaamar



2010-09-21 @ 22:31:26
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Usch vilket väder ni måste haft igår! Så illa var det inte här; som mest duggregn men solen kom också fram. :)



Sundsvall, vad kul; då får du vinka på vägen när du åker du förbi mig på morgonkvisten. ;)



Massor kramar!

2010-09-22 @ 05:42:27
Postat av: Malena

Ja, oj vilket rusk igår!! Tur att solen äntligen tittade fram på eftermiddagen och att kvällen blev fin!



Sundsvall är en fin stad! Jag tycker att de har en del bra shopping också. Men det antar jag att du inte kommer ha tid med :)

Många gamla fina byggander. Har bara varit där i jobb tidigare. Skulle gärna åka dit och besöka staden med lite mer tid någon gång.



Kramar!

2010-09-22 @ 10:23:52
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Sara

Sundsvall får fin besök med andra ord :-)Hör av dog om du har tod över & vill ta en fika ;-)



Chockladtårtan ser riktigt smaskig ut,kommer testat så fort som möjligt! :-) Trevlig onsdagkväll. Kram kram

2010-09-22 @ 17:56:56
URL: http://sarasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0