Eftermiddag i Kungens kurva


Dagens skörd; en ny söt pajform i modell mindre passande
för äppelpaj för två och en vaniljtvål (båda från Granit) samt 
muffinsformar från IKEA.

En dessertkrydda jag inte kunde motstå på Granit med bland
annat kanel, kokos, mandel, valnöt och granatäppleblommor.
Luktade sååå gott, tror jag fått hang up på kanel...


Och så de sedvanliga värmeljusen som alltid hamnar i
papperskassen när jag är på IKEA. Här både i den vanliga
storleken samt de slite större. IKEAS värmeljus är klart bäst.


En avklarad måndag och lite lätt tung i huvudet är jag så här väl hemkommen. Fuskade och tog tvärbanan från jobbet. Dels för att själva promenaden idag kändes som att bestiga ett berg, men också för att jag skulle få lite mera tid att spendera ute i Kungens Kurva och i första hand då på IKEA.

 

Men nu väl hemkommen från det blågula varuhuset, måste jag säga att jag är ganska besviken på deras utbud när de kommer till de små. Jag tycker inte att sakerna är fina när man väl ser dem i verkligheten. Så det blev långt ifrån det jag hade planerat att handla och jag kom hem med endast deras tvättlappar KRAMA som jag hört är bra att ha till små bebisar som kräks samt ett täcke och en kudde. Förövrigt bara värmeljus och en uppsättning med muffinsformar till mig. Så det blir till att leta vidare efter resterande på min inköpslista i andra butiker...

 

Nu ska jag svänga ihop en hallonsmoothie och sedan plocka ur diskmaskinen och röja upp här hemma. Ha en fin måndagskväll!

 

Kramar ♥ 

Kommentarer
Postat av: Elins blogg

Men! Vi kom också just hem från Ikea i kungens kurva :-)



Kraam

2010-09-20 @ 18:53:17
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

Den där dessertkryddan blev jag väldigt nyfiken på :-) En sådan skulle jag också vilja ha, verkar som den är en riktig doft upplevelse och smakar säkert supergott i efterrätter och sockerkakor. Vet du om den finns och skicka efter via nätet? Vet ej vart närmaste Granit affär är för min del som bor i Hälsingland.



Kram Maria.

2010-09-20 @ 19:03:31
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: sandra

Vi har inte heller handlat så mycket från Ikeas barnsortiment men tvättlappar har vi och några handdukar/bäddset.. Kram

2010-09-20 @ 19:05:18
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej fina du!



Så du kom till IKEA redan idag... ;-)

Ja, jag skrev själv ett inlägg tidigare om att jag var lite besviken på IKEAS utbud. Men däremot tycker jag att "luftballongsmobilen" är väldigt söt! :-)



www.barnlycka.se finns det fina saker, bla fina påslakan mm till babys.



Kramar

2010-09-20 @ 19:44:26
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Kati

Ja, håller med dig om Ikeas utbud för barn. Jag har svårt att hitta saker då allting är så färgglatt. Men just tvättlappar är så andvändbara!

2010-09-20 @ 19:47:29
URL: http://ljuvligtochvackert.blogspot.com/
Postat av: Lena

Hej!



Vad trist med IKEA, tycker dock lika.



Vet inte om du tänkte på det men det är ju andra mått på IKEAs kuddar och täcken, så att de bara passar deras bäddset. Ska du köpa sängkläder någon annanstans så passar de inte lika bra...

Upptäckte det när jag fick min dotter.



Lycka till med att hitta nya saker! =)



Kram!

2010-09-20 @ 19:49:11
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Maria:

Åh vad synd att den butiken inte finns hos er, men jag kanskekan köpa kryddan nästa ggn jag har vägarna förbi, vi har en Granit butik ganska nära här, kan ju kika där nästa ggn och se om du vill =)



Kati:

Ja det såg urtvättat ut redan i buiken mycket tycker jag.. men tvättlapparna lär ju gå åt =) Kramar



Lena:

Åhhhh det hade jag noll koll på, suck! Så nu har jag med andra ord köpt på mig täcke och kudde som inte kommer passa eftersom jag inte tänkt köpa deras lakan/örngott. Urbotadumt, lika dumt som att de har andra mått på sina luckor än standard.. Grrr! Ja ja sånt är livet.. Inte min dag idag kan man konstatera ;-)



Stor kraaam



2010-09-20 @ 20:09:06
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fina ting du skaffat där.blev en hallonsmoothie för mig nu också så gott och läskande.ljus blir de alltid för mig med när de blir Ikeabesök,bra att spara på sig för används en hel del! Hoppas du får en fortsatt fin måndagskväll! Kram

2010-09-20 @ 20:28:11
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Maxiander - A

Ett litet sent TACK, TACK!

Dagen blev helt underbar med mängder av kärlek och mycket skratt. Vi har lagt ut några bilder på bloggen och destå fler kommer på onsdag. du får gå in och kolla då, annars så hittar du dom vi lagt ut här: http://www.maxiander.se/tag/varat-brollop/

Typ tre stycken :)



Osäker på om vi grattat dig och J! Hur känns det?:)



/A och M

2010-09-20 @ 20:48:14
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Maria

Super söta formar, kan tänka mig att desserpulvret kan vara kul att använda när man bakar, men Granith ligger det vid kungens kurva de med eller?

2010-09-20 @ 21:51:26
URL: http://mariaalm.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Maria:

Ja jag ska testa pulvret, luktar jättegott, sedan kanske det inte smakar gott det vet jag ju inte ännu :-) Granit har en butik i bo:x gallerian i Kungens kurva. Kraam

2010-09-20 @ 21:59:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Pajformen såg söt ut; kanske något för oss när den nu var lite mindre. :)

Ha en fin tisdag!



Massor kramar!

2010-09-21 @ 05:45:25
Postat av: Karolina

Hej!

Jag kommenterar aldrig din blogg, men följer den slaviskt för den är så trevlig och positiv. Älskar att du som jag är ej tjej i karriären som också försöker hitta tid för familjeliv/hem.

Jag tänkte bara kommentera att du köpte IKEAS täcke. Om det är ett bebistäcke tycker jag att du ska mäta det. Vi köpte ett sådant täcke men det passade inte till de babysängkläder vi hade. Måttet på täcket gjorde att det bara passade till IKEAS babysängkläder. Om man använder andra blir det en massa "sladder" runt omkring. Måtten kan ju förändrats sedan 2006 men det kan löna sig att kolla måtten och sedan jämföra med de sängkläder som du vill använda.

2010-09-21 @ 08:00:40
Postat av: Malin

Tycker att Lexingtons ljusblå-vitrandiga påslakanset är de allra finaste. Superkvalitet och så mjuka också!

2010-09-21 @ 08:06:44
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Malin:

Håller sååå med, de lakanen står högt på önskelistan till myrans framtida spjälsäng =)

2010-09-21 @ 18:31:22
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0