Välkommen kära fredag


Jag tycker det är väldigt snyggt med lite mörkare färger på läpparna såhär på
höst och vinter, men jag själv känner mig inte riktigt bekväm i allt för rött eller
vinröttt. Önskar jag gjorde det, för snyggt är det...


Själv kör jag på rosa toner året om. Tror nog det passar mina färger i övrigt
bäst. Här snyggt från sminkfavoriten Chanel. Från vänster, läppglanset i färgen
"Stunt" nr 122". Läppstift Rouge Coco "Perle" nr 02 samt lipglosset i färgen "Futile
nr 139". Hur gör ni, använder ni mörkare ibland på vinterhalvåret?

Så är det fredag och snart helg igen! Kan inte förstår det, men så är det i alla fall! Vi storhandlade redan igår efter jobbet jag och maken så det slipper vi när vi kommer hem efter jobbet senare i eftermiddag, perfekt! Det enda jag ska göra är att köpa med mig en bukett med snittblommor. Tänkte gjort det redan igår också, men fann inga som föll mig i smaken i Sickla. Har fått för mig att det ska bli vita liljor som får pryda hemmet denna helg, så får bli en sväng förbi mysiga "Magnolia" där brukar jag sällan bli besviken på utbudet. 

Hämtade ut två paket igår när vi var och handlade. Ett innehöll bland annat en skötbädd jag beställde för länge sedan, men som varit restnoterad. Har varit ute efter en fin som ska få pryda bänken ovanför vår tvättmaskin och torktumlare i badrummet. Vi har gott om plats på den stora vita bänkskivan, så den blir perfekt för blöjbyten framöver. Jag är supernöjd och när jag väl fixat till det där inne ska jag visa er bilder på slutresultatet.

Helgen ser just nu ganska oplanerad ut än så länge. Ska under dagen fundera ut något gott att svänga ihop ikväll till middag. Så förhoppningsvis börjar helgen med lite skönt fredagsmys iallafall.

Happy friday!

Kram ♥ 

Kommentarer
Postat av: Elins blogg

Fina gloss! Jag är också sån, kör alltid på rosa hela året om! Jag tycker inte jag passar i andra färger. Jag känner mig inte bekväm i mörka läppstift som rött.. Kanske en liten röd ton BARA på julafton ;) Men ett tips är att "blanda" ett rött läppglans med ett ljust rosa läppstift, det blir fint!



Kram

2010-10-15 @ 08:05:58
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ett sent "god morgon"! :)



De rosa nyanserna ovan är jättefina. :) Själv kan jag inte ha för kalla nyanser, så en varm gammelrosa ton är perfekt. Och visst är rosa praktiskt året om. Själv kör jag något mittemellan ljust och mörkt när det gäller läppstift, ibland ljusare. Men på senare tid har jag ofta nöjt mig med vanligt läppbalsam/cerat eller färgsvagt glans. Praktiskt och enkelt. ;)



Massor kramar!

2010-10-15 @ 08:20:36
Postat av: pillan

Perfekt att kunna nyttja bänken på toaletten som skötbord! Själv har vi ingen plats så jag har mitt i sovrummet... Hoppas ni får en mysig kväll/PIllan

2010-10-15 @ 08:26:53
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Abbe

Wow vilka snygga färger. Jag är också såld på ljusrosa färger på läpparna. Av någon anledning känner jag mig tristare med mörkare färger.

2010-10-15 @ 08:47:38
URL: http://abfabimedelaldern.wordpress.com/
Postat av: Petra

Vilka underbara färger,bra tips:)själv brukar jag bara virra runt o leta o komma hem med fel färg,men dessa toner såg fräscha ut,måste kommas ihåg kram o trevlig helg.

2010-10-15 @ 09:07:18
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: jessi

Härligt med färska blommor till helgen! (ska nog skicka maken på blomshopping!)



svar- tyvärr så kan man ha hyperemesis ända fram tills födelsen. Vissa blir bättre men många har det hela tiden. Så jag vet inte viken sort jag är. Hoppas jag är den sorten som blir bättre med tiden. Är nu i vecka 18.



KRAMISAR

2010-10-15 @ 09:29:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Malena

Kan inte heller fatta att det är fredag igen! Veckorna bara snurrar runt! Tänk om tiden går fortare utan att vi är medvetna om det! :)



Ska bli spännande att se resultat med skötbädd och allt sen! :)



Fina rosa färger!! :)



Trevlig fredag på dig! Å njut av helgen!



Kramar!

2010-10-15 @ 10:12:14
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: jessi

Tack för mailet, vad glad jag blev! =



Jag blir så berörd (hormoner o moderskänslor gör att jag gråter mer än vanligt.. kan gråta för att Nicke är så söt...) av människors omtanke, det ger ny styrka och mod!



Hoppas du får en mysig fredag!



många varma kramar



Jessi

2010-10-15 @ 10:16:43
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: sandra

Vilken fin färg på läppstiftet! Jag känner mig inte bekväm med läppstift alls tyvärr, kanske handlar om att jag är ovan.. Läppglans däremot används en del. Fint med snittblommor inför helgen. Hoppas ni får en fin helg! Kram

2010-10-15 @ 10:41:20
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Therése

åå vilken fin färg på läppstiftet, kan tyvärr inte hitta den färgen. När och var köpte du ditt?



Ha en härlig helg!

2010-10-15 @ 10:50:55
Postat av: Johanna

Rosa är med min favorit på läpparna ;) Men tycker det är så snyggt med riktigt röda läppar med. Vågar bara inte ;) Ha en bra fredag!

2010-10-15 @ 11:21:57
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, jag känner ungefär som du. Jag tycker jag passar bäst i ljusare rosa toner och känner mig mest bekväm i detta. Jag har dock m h a en make-up artist blivit frälst vid hallonröda nyanser som jag utan hennes hjälp aldrig skulle vågat mig på. Jag använder det under hösten/vintern och tycker det passar min bleka hy (jag brukar vara "vit" på vintern). Jag brukar även byta rouge till ett mer starkt rosa så kinderna, det är också fint till blek hy.



Ett tips att "våga" ha mer färg på läppar är att prova ett "lipstain". Då får man den starka färgen fast den blir inte så hård och heltäckande som med ett krämigt läppstift.



Trevlig helg!

2010-10-15 @ 11:34:54
Postat av: Diana

Jag tycker också att det är snyggt med mörkare färger på hösten, men passar inte heller så bra i det. Lite synd men man kan ju göra sig fin ändå ;) Hoppas att du får en mysig fredagskväll! Själv ska jag på Ladies Night i Globen med några tjejkompisar, ska bli roligt :)

2010-10-15 @ 12:32:15
Postat av: michaela (gravid v 27)



Skönt att ha storhandlingen avklarad..kan vara ganska drygt att handla på fredagar, men är ju inte direkt ensam!

Hoppas din dag blir fin=)

2010-10-15 @ 13:08:04
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vilka härliga bilder, har du tagit dem med systemkameran? Vet att du tyckte att den var lite omständig i början, använder du den mer och mer eller digitalkameran (nästan) lika mycket som innan?



Det verkar ju som att man får komma på kontroll på SöS 10 dagar efter beräknad förlossning (ultraljud för att kolla fostervattenmängden framförallt). Jag får tid den 8:e november i sådana fall och det är precis 10 dagar efter bf och då stämmer det ju med den 13:e för din del. Dock är jag lite osäker på vad min barnmorska sade om vad som händer om allt ser fint ut, kanske sätter man ändå igång förlossningen efter diskussion eller så avvaktar man ytterligare någon dag? Men hon sa att det skiljer en vecka (det är ju mycket...) från hur andra sjukhus gör och det känns väldigt bra att man inte väntar för länge tycker jag! Så det borde ju innebära att ni har er lilla kille hos er senast runt den 15:e december :-)



Ha en riktigt skön fredagskväll, KRAMAR!!!



PS. Angående fina tavlor, menade du dem som hänger inne på Elviras Värld i Sickla som du är lite sugen på? Jag var där häromdagen för första gången och blev förälskad i flera stycken, så snygga och coola! DS.

2010-10-15 @ 13:46:56
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Jenny

Heej! Hittade bilder på Blake Lively där hon har nude färg på läpparna! Så snyggt!! Tycker oxå det är snyggt med mörkare läppar, men mest på andra :)

Hoppas du får en happy friday!

KRAM

2010-10-15 @ 14:49:29
URL: http://jennycharlottes.blogg.se/
Postat av: Emma från Kastberga

Önskar dig en fin fredag och en härlig helg! Nyfiken, på vilken skötbädd du har köpt, tittar snart in igen ;)



Kram!

2010-10-15 @ 15:54:58
URL: http://kastberga.wordpress.com
Postat av: Mia

Jo jag vill alltid slinga mig lite mörkare men sen vet jag inte om jag sminkar mig särskilt mycket mörkare, försöker nog om något hålla det än mer naturligt. På sommarna kan man leka med lite mer färgstarka ögonskuggor etc när man är brun och fin men när höstblekheten sätter in tycker jag ett svagt bus, fylligt med mascara och chokladiga bryn är vackrast.



Kram

2010-10-15 @ 18:07:18
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hejsan.vad är det för nummer på läppstiftet?:)

2010-10-16 @ 14:46:25
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Johanna:

Färgen heter "Perle" och har nr 02!

2010-10-16 @ 17:53:33
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sari

jättesnyggt läppstift...ska inhandlas idag

2010-10-29 @ 11:08:21
URL: http://tuulikki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0