Älskade lördag


Gårdagskvällens små godsaker som vi njöt av till till Idol.  
Semlemuffins, en med hallon och en med blåbär. Köpta
på Muffinsfabriken på Götgatan. Såååå goda och söta!

Före sötsakerna blev det sushi. Vegetarisk variant som jag
alltid väljer när det vankas japanskt. Tycker den rå fisken
(allt rått) ger mig kväljningar, därför passar den mig bäst.
Maken däremot kör på den lite mer "vågade" varianten
med lax och räkor ;-)


Älskar
verkligen lördagar och det oavsett om jag har något inplanerat eller inte. Så skönt att bara vara och jag tjatar förmodligen öronen av er om mina helgfrukostar var och varannan vecka, men jag tycker så mycket om dem. Så gott att ha lite extra gott pålägg, olika juicer, smoothies eller något annat man känner för just då, kokt ägg och kanske några goda marmelader. Att vi oftast äter dessa frukostar tillsammans jag och maken gör nog hela grejen extra mysig skulle jag tippa på, då vi inte äter tillsammans under veckans andra dagar. Men även om jag är ensam en helg så bjuder jag ändå mig själv på samma treatment, som sagt jag älskar helg!

 

Idag har jag en hel del saker att ta tag i. Liten butiksrunda, spana in spjälsängar och lite annat som måste införskaffas innan liten kommer. Måste även försöka få till en liten promenad för det är helt fantastiskt höstväder ute. Borde också ta tag i och lägga ut våra bäddfåtöljer, skrivbord samt väggskåp på Blocket, men är så osugen på det forumet. Vet inte varför... känns bara "jobbigt", men måste göras så ska nog försöka ta tag i det.

 

Nu orkar jag inte med mera skriverier just nu, ta hand om er, vi hörs!

 

Kramar ♥  


Kommentarer
Postat av: Emma från kastberga

Ortoligt söta muffins! Mums!

2010-10-16 @ 10:52:10
URL: http://kastberga.wordpress.com
Postat av: Malena

Håller helt med på helgen ska man lyxa till det lite extra med frukosten! Njuta lite extra av ledigheten och av varandra! Fylla sig själv med energi! Underbart!



Vilka fina muffisar! Den butiken måste jag nog allt besöka! Tror jag får göra en mattripp till sthlm nästa gång! :) Nu har jag samlat på mig sååå många bra ställen där de säljer något i matväg!



Ja visst är det lite jobbigt att lägga ut saker på blocket... Just det där att behöva ta emot en massa samtal och mail. Mårten brukar få sköta den biten här... Däremot har jag sålt en del på tradera vilket passar mig bättre.



Önksar dig en fantastisk Lördag!



Många kramar till dig och lilla myris!

2010-10-16 @ 10:54:20
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Leja

vilken rolig idé med semlemuffins! det måste jag prova någon gång :)

2010-10-16 @ 11:09:21
URL: http://lejas.se
Postat av: Rebecca

God Lördag!



Förstår att du uppskattar helgfrukostarna. Och visst är det skönt när man finner stor glädje i små enkla saker i vardagen :)



Jag känner exakt likdant inför Blocket! Har ett par möbler i källaren som borde hamna där, men känner jag oss rätt så blir det säkert den sedvanliga inlämningen till välgörenhetsbutik, vilket ju så klart inte heller är fel. Allt användbart småkrafs hamnar också där. :)

(Men du, har ni inte plats att ha fåtöljerna i förrådet så länge? Skitbra till framtida större boende och gäster som sover över. Bäddsoffor är ju ofta så "buffliga" och ni slipper investera i gästsängar el dyl.)



Apropå inlägget nedan, är det så himla trevligt att vila ögonen på bilder från er lgh. Blev extra mysigt med er nya golvlampa tycker jag.



Hoppas du finner det du söker på butiksrundan idag och ha en fortsatt fin helg!



Massor kramar!

2010-10-16 @ 11:24:26
Postat av: Nina

Vi äter alltid scones på lördagarna. Jag har bakat scones till maken varje lördag i fem år (även när jag var höggravid och hade så ont i ryggen att jag grät) och utan scons är det inte helg för oss! Mysigt! Apropå det här med sakerna du vill sälja, varför inte lägga ut bilder här på bloggen och köra en liten "engångsbloppis". Du har så pass många läsare att du säkert kan hitta en köpare! Trevlig helg. Kram

2010-10-16 @ 11:43:23
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Therese - Colins mamma

Helgfrukostar är ju så mysiga, när man bara kan ta den tid man vill och inte måste stressa iväg till jobb o likn.



Ha en toppenlördag!

2010-10-16 @ 11:45:39
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Tyvärr har vi inte plats i förrådet, de tar alldeles för stor plats där nere, så måste bli av med dem på ett eller annat sätt. Det löser sig men just nu är jag bra osugen på att ta tag i hela den biten, om de bara kunde vara tomt där inne hade allt känts bättre =)



Hoppas du får en härlig lördag!



Kraaam



Nina:

Gud vilken fru du är, där ligger man i lä ;-) Scones bakar jag supersällan, men det är ju så gott så borde göra det oftare. Eller så kanske du kan buda över några bullar när du ändå är i gång på helgerna med baket ;-)



Ja kanske man skulle testa här på bloggen först med prylarna, har jag inte tänkt på.. Tack för tipset!



Ha en härlig lördag i detta strålande solsken.



Kraaamar

2010-10-16 @ 11:57:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Elin

Vill bara önska dig en härlig helg och tacka för dina fina kommentarer i senaste inläggen. Det är verkligen en mardröm, men det blir lite lättare dag för dag. Nu åker vi iväg och laddar batterierna ett tag.



Största kramen till dig och lillmyran!

2010-10-16 @ 12:47:22
URL: http://Http://heltsubjektiv.blogg.se
Postat av: jessi

Vi är lika där, har så svårt att sälja grejer på blocket fast borde. Massor av saker som bara finns i vår källare helt i onödan o tar plats... Men jag tror att om man bara gör det så kommer man igång o kul med lite pengar för något som bara finns hemma!

Känns bökigt att folk ska ringa o okända komma hämta. (svårt skicka stora möbler)



Muffinsen såg goda ut, jag blev riktigt sugen på dem! (det är ett mkt gott tecken för dessa dagar är ddet inte mkt som får mig sugen!)



KRAMISAR

2010-10-16 @ 12:52:59
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Mary

Räkan är kokt och inte rå, du som älskar skaldjur. Ha en fin lördag!

2010-10-16 @ 13:06:47
Postat av: Linn

Lägg ut dom här på bloggen först, du har väl massa läsare o nån kanske är intresserad. Så slipper du allt krångel med blocket :). Fast blocket är sjukt effektivt, la ut några garderober o på en halv timme var de sålda :).

2010-10-16 @ 13:08:21
Postat av: Johanna

Hejsan.vad är det för nummer på läppstiftet?:)

2010-10-16 @ 14:47:20
Postat av: van Rensenbrink

Du verkar ha ett så himla intressant liv!

Särskilt spännande tycker jag dina inlägg om muffins, städning och smink är - de ger mig inspiration hur jag ska gå vidare med mitt liv och hur jag ska se ljust på livet när stunderna är mörka. Man ska inte underskatta den lilla människans förmåga att göra världen till en bättre plats och jag tycker faktiskt du är på god väg. Keep up the good work, du inspirerar många!

2010-10-16 @ 15:23:44
Postat av: Frida- trendenser.se

Åh vad gott det ser ut! Hade varken tackat nej till sushibrickorna eller de ursöta muffinsarna. Ha en underbar lördag!

2010-10-16 @ 17:28:41
URL: http://trendenser.se
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Johanna:

Färgen heter "Perle" och har nr 02!

2010-10-16 @ 17:54:12
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: eva johansson

Hej Hopp !



Ska du sälja ditt vita jonas skrivbord så maila mig

privat vad du vill ha för det.Min dotters har just gått sönder...

Kram

Eva

2010-10-16 @ 18:18:02
Postat av: Nina

Du, vi får alltid 2-3 stora scones över på lördagarna. Nästa helg svänger jag förbi med dem till dig! Om jag känner min gubbe rätt kommer han att önska sig kardemumma- och russinscones, så räkna med det nästa lördag eftermiddag!

2010-10-16 @ 18:26:50
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Nina:

Kardemumma älskar jag, men har svårt för russin i bakverk och bröd :-) Är som ett barn som pillar bort russinen i lussekatterna och ojar mig rejält om jag råkar få in det lilla läskiga kalla russinet i munnen. Tycker dock det är gott att äta russin bara, jag är knäpp tror jag ;-)



Ha en trevlig lördagskväll med familjen!



Kram/Anna

2010-10-16 @ 19:55:05
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du kan ju prova att lägga ut möblerna till salu på bloggen annars? Skulle tippa att du har flera intresserade läsare :) Kram Johanna

2010-10-16 @ 23:19:51
URL: http://jolla99.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0