Perfekta i slasket


Hunterstövlarna var på denna dag, alldeles perfekta i slasket. Ett tips
för er som likt mig fått missfärgade stövlar. Smörj in dem med olivolja.
Kan låta skumt, men det fungerade för mig, inget flammigt vitt kvar
från gummit.
 
Tack rara ni för era tips om vad man kan göra mot irriterande halsbränna. Ska testa mig fram och se. Jag har dock ingen känning av det alls idag. Tror ärligt att boven var allt för mycket kaffe under gårdagen. Brukar oftast bara dricka en-två koppar om dagen, men igår slank det nog ner både tre och fyra koppar. Idag har jag inte "vågat" mig på en enda och ingen känning ännu, hoppas det håller i sig!

Haft en superdag arbetsmässigt. Jäklar vad jag får gjort mycket så här på sluttampen, jag arbetar helt klart bäst under lite "tidspress". Har bland annat "räddat hem" strax över två miljoner till företaget denna dag i regresser. Borde nästan få en liten julbonus kan man tycka ;-) 

Sitter nu här och funderar på vad jag ska svänga ihop för lätt till kvällsmat. Sugen på en enkel omelett med skinka, ruccula och tomat, så tror att jag kommer köra på detta och så en massa vatten. Känner att jag "glömt" att dricka idag. 

Hoppas ni får en skön kväll!

Kramar ♥  

Kommentarer
Postat av: Zandra

Haha bilden är från förra året så jag luras lite ;-D Min går inte igen över brösten för mej heller nu för tiden! haha ;-P

Ja, nån bild på Lillprinzen lär de nog dyka upp, tänkte försöka mej på vattenstämpel och precis som ni inga nakenfis bilder.

Hoppas middagen smakade!

Kramaar

2010-11-10 @ 18:50:29
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hahahaah inte dåå ;-)

2010-11-10 @ 19:26:26
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Hoppas du blir av med din halsbranna:-) Det var min varsta akomma nar jag var med barn typ. Men sen babisen kom har jag aldrig mer haft det sa det kan du ju trosta dig med, att den forsvinner direkt.



Har blivit inspirerad av dig foresten och var jattenara att inforskaffa Yankee candles Clean cotton idag, den verkar fantastisk. Kanske imorgon!

2010-11-10 @ 19:30:14
Postat av: Ophelie

Hello Anna,



I have read the previous comment about heartburn, and here is little tricks. Avoid anything with citrus, peppermint (mint is great for the stomach but not for acid reflux), anything bubbly. Before trying medical remedies, may I suggest you try something very natural, chamomille herbal tea( I don't know if you can find this in sweden in stores, in france we have them in thesupermarket).It is extremly safe for pregnant women and it is a remedy for many things.

As far as my hunter boots, I had to send mine back to the store twice (the size doesn't fit me), I made the mistakes to buy them directly from Hunter. Note to everyone: I would not recomment the official website to buy them. They had forgotten to do the exchange ( i waited 3 weeks), and when I bought the spray to clean the boots the spray had leaked all over. I finally found happiness in a special edition boots made by a french brand. I still love hunter but they can't fit me, I should have done like you and buy mine through asos (free return is a good thing!).

Have a good evening.

2010-11-10 @ 19:32:45
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna-Karin:

KÖP ljuset, doftar så rent och fräscht när man har det tänt, så jag rekommenderar det absolut, dessutom vara det superlänge!



KRAM

2010-11-10 @ 19:58:39
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Linda

Jättefina stövlar! Funderar också på sånna´, kanske dags att beställa hem ett par. Vart var det du beställde dina ifrån??



Linda

2010-11-10 @ 19:58:45
URL: http://www.vartsvartahus.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag hade också mina Hunter-stövlar på idag, ett mycket bra val med tanke på snöslasket! Men du, jag hörde också att man ska smörja stövlarna med olivolja, men sedan har jag också hört att det inte är bra för att oljan härsknar. Hm, undrar vad som är sant och falskt?



Tack för en alltid så härlig blogg! Jag blir glad av att kika in här varje dag. Dina bilder är så fina och inspirerande! Kram!

2010-11-10 @ 20:22:05
Postat av: Emmy

hmmm.. men härsknar inte oljan efter ett tag? och kan då lukta illa?!?! Läste nämligen olivoljetipser någon stans fast där just det hade hänt.. då kanske du får tvätta av dem ibland och smörja in på nytt?

2010-11-10 @ 20:25:53
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hi Ophelie,



Chamomile tea is available here in the grocery store also, so I'll try. I think even that I can have some "old" tea bag at home with just chamomile tea, have to look ;-)



What sad with your Hunter boots and that you could´t get the right size. I tried out my size here in Sweden and then ordered from ASOS, which was cheaper. But nice that you found a French brand instead that worked for you.



Where in France do you live? Maybe I asked earlier, but forgot it. Longing for Paris and hope to go there already for the spring when the snow melts. Maybe I take with me my little ant and show him one of her mother's favorite cities ;-)



Have a nice evening and thanks for reading my blog.



Hugs/Anna



Linda:

Jag beställde dem från Asos.com, men har sett i efterhand att de är billigare på denna sida, dessutom fri frakt så kika här istället:



http://www.countryattire.com/



KRAM



Emelie:

Jag får se hur det går med olivoljan. Me putsade ju av stövlarna med en bomullstrasa så det är ju inte mycket kvar på stöveln, eller så kommer jag gå runt och lukta härsket fett i vinter, haha ;-)



Vad glad jag blir att du gillar att kika in här, alltid kul att höra!



Välkommen åter!



Kram



Emmy:

Jag får se hur det går med olivoljan. Men putsade ju av stövlarna med en bomullstrasa så det är ju inte mycket kvar på stöveln, eller så kommer jag helt enkelt gå runt och lukta härsket fett i vinter, haha ;-) Det får bära eller brista ;-)



2010-11-10 @ 20:43:47
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Maja/Cactusvit

Hoppas att du snart blir kvitt din halsbränna, inte alls roligt!



Jag har också fått vita missfärgningar på mina Hunterstövlar (vilka förövriga var kanon att ha på fötterna idag i detta slask). Testade att sätta på lite svart skoputs vilket fungerade bra, ska kanske testa olivoljan nästa gång om det behövs.



Sköt om dig och lilla magen nu! Kram från mig /Maja

2010-11-10 @ 20:44:58
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag lästa någonstans att man även kan använda grönsåpa och gnugga in stövlarna i. Jag gjorde det med mina, då mina också blev lite vita. Blev också riktigt bra. Såpan luktar ju rätt fräsht också =)

2010-11-10 @ 20:45:36
URL: http://tjohannas.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Klart du ska ha bonus, det ska alla ha!! Tänk så mycket pengar vi sparar åt kommuner, landsting och företag med våra smarta drag och uppdrag ;-)



Skönt att din halsbränna gav med sig. Du får dricka te nu i vinter istället! Inte länge kvar nu wiiiie!



Kramar

2010-11-10 @ 20:54:46
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Nina

Håller med om Yankee Candle. Men nu har jag snöat in på just Clean cotton, inte ens brytt mig om att prova någon annan! Har du provat nån annan doft? Tänkte nu till jul...



Stövlarna är döläckra, snygga och såå lagom! Är dom sköna att gå i? Tänkte om dom funkar på en enklare barnvagnspromenad en slaskig dag? Har idag vanliga Nike promenadisar med alldeles för mycket lufthål i, sen ett par Everest kängor i vitt som helt klart håller vätan men är lite för klumpiga. Svårt en sån här dag...



Kram och trevlig kväll

2010-11-10 @ 20:57:15
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag testade också med olivolja men det funkade inte så bra och höll bara någon vecka. Kör med sprayen nu istället:)



KRAM

2010-11-10 @ 21:20:04
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: linda

bra tips det där med olivolja på stövlarna!

har länge gått och funderat hur jag ska bli kvitt den vita "beläggningen" - nu är jag räddad!

tack för tipset!

2010-11-10 @ 22:07:23
URL: http://lindadahlqvist.blogg.se/
Postat av: Britta Bloggar

Vilka fina, har funderat på att skaffa ett par såna!

2010-11-10 @ 22:24:04
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Linda

Hmm,,,får testa med olivolja kanske. Jag har dock rosa Hunters som blivit både solblekta och missfärgade:(

2010-11-11 @ 09:25:49
URL: http://www.whiteboard.nu/privat
Postat av: sara

Åh, tusen tack för stövel-tipset. Mina hunter har precis blivit så där vita. ska prova med olivplja direkt!

2010-11-11 @ 12:06:54
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Ophelie

I answered your questions in an email instead of the post.

2010-11-12 @ 14:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0