Tjillevippen


Nya tvålpumpen är sedan helgen på plats på handfatet
inne i badrummet.  

Även en av tvålarna från Savon de Marseille passade
perfekt på tvålfatet som har samma form som tvålen.

Tjoho tisdag! Nu på morgonen har jag ett likadant möte som förra veckan gjorde mig på så sjukt dåligt humör. Hoppas inte dagens möte får samma effekt för det orkar jag helt enkelt inte med. Men ska försöka vakta min tunga och inte ifrågasätta allt som kommer upp denna vecka, så kanske det hjälper något ;-)

Under gårdagskvällen njöt jag av lite blåbärssmulpaj framför tv:n. Jag har fått dille på just smulpajer med olika frukter och massor av iskall rinnig (jag vill ha den rinnig) vanlijsås. Helt otroligt att jag inte gått upp särskilt mycket i vikt, för jag har nu ätit smulpaj flera gånger i veckan det senaste. Det är sååå ljuvligt gott så det vattnas i munnen i detta nu, trots att klockan knappt passerat gryning, haha! 

Nej i vanlig ordning måste jag nu ta tag i dagen. Är riktigt ogästvänligt ute, blåser något kopiöst och jag funderar ärligt på att försöka ta en av makens jackor denna morgon när jag går ut för att kunna knäppa den. Mössa på och varma vantar är förövrigt ett måste denna tisdag. Burr säger jag bara!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

God morgon, finaste Anna.



Vilken morgon och vilket väder. Jag ogillar denna typ av väderlek! Vilket datum har du BF?



Idag skall jag sitta med designskisser, lunch med mamma och videokonferens så det är lite blandade små hopp idag.



Kram på dig från ett snöigt Göteborg

2010-11-09 @ 07:48:01
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Annie

Jag har aldrig hört talas om att man kan få cravings på smulpaj men det låter ju underbart gott. Själv åt jag sura gröna äpplen och knäckebröd i flera månader och jag kunde absolut inte få ner falukorv, curry eller banan..Ha ha ha



Det kunde dock ha varit värre. En kompis till mig ville tugga på blyertspennor hela tiden och det kan ju knappast vara särskilt lämpligt:-)



Hoppas dagens möte blir bra!

2010-11-09 @ 08:28:50
Postat av: Emmy

hihi sista två månaderna med ture svullade jag som en gris hade dille på vaniljmunkar och klämde lätt i mig fem på en dag (!!!!)



Jag gick totalt upp ca 11-12kg (vägde mig inte sista dagarna) men jag vet att sista veckorna så gick jag upp ca 2 kg i veckan. så gick knappt upp alls i början av grav.



Ture kom ut ca 3800 gr tung och sen var det ju vatten och moderkaka så kroppen gick inte upp så många kilo i sig själv.. men han var STOR för att komma från lilla mig. minns att min mamma bara sa "oh jisses, hur klarade du en son stor bebis?" För han hade STORT huvud och dessutom låg med ena armen brevid huvudet när han kom ut, som superman ungefär haha)



DEt är väl helt enkelt så bebisarna suger åt sig all näring man får i sig. och ture kanske hade varit lite mindre om jag inte moffat 5 munkar om dagen haha.. men han blev ju perfekt ändå ;)



Man hör ju skrönor om att "pojkmammor" strålar och håller sig vackra under graviditeten medans "flickmammor" blir tvärt om, därför att flickan i magen "tar" mamman skönhet.



haha förmodligen en skröna men kanske ligger någon sanning i det vad vet jag ;)



Nej nu ska jag inte skriva någon roman här. Bara så himla spännande att ni snart ska få möta er lille son :)



Kram

2010-11-09 @ 08:41:21
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så fiiin tvålpump!



Här är det en massa snö just nu så vinterkläderna var ett måste idag!



Kram

2010-11-09 @ 09:00:05
Postat av: Carolines hemligheter

Hej vännen! Stort tack för dina gulliga hälsningar de senaste dagarna, känns otroligt skönt att vara hemma med lilla Majken och komma in i nya och gamla rutiner igen!



Tänk vad snart ni skall få träffa er Myra, jag är allt lite avis på er som har det häftiga framför er nu :-)



Vad kul med föräldrautbildning, skönt att få möjlighet att sitta i en liten grupp och prata om det som känns viktigt! Och att ha tillgång till en barnmorska som man kan ställa massa frågor till, ofta har man ju en del funderingar när man väl får chansen att lufta dem i sådant sammanhang...



Hoppas vi kan ses snart! Kaffe & hembakade muffins & bebis finns till förfogande här hemma framöver när du kan :-)



MASSA KRAMAR!!!

2010-11-09 @ 09:21:34
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Malena

Vi hade en period i augusti och september då ugnen gick varm med smulpajer i alla dess sorter! :)

MUMS! Har börjat byta ut hälften av sockret till råsocker. Vilket jag tycker ger en mer genuin smak. Dessutom låter jag smöret vara i tora klumpar så det kneckar till sig ordentligt. Synd att de ska ta slut så fort bara! :)



I förrgår skulle jag göra annanaspaj. Men annanasen hade blivit dålig. Blev så besviken. Men så tog jga äpplen och jordgubbar och blandade med cremefraiche istället och hade i pajen! Till det serverade jag flädersorbet! Blev kanon! Jga msåte nästan göra det igen men utvecka det hela lite. Får för mig att det skulle vara gott med lite kardemumma i.



Hoppas att humöret håller i sig mötet igenom! ;)



Blås inte bort när du ska hem. Men magen kanske håller dig stadig på benen i det stundande ovädret!! ;D



Kramar!

2010-11-09 @ 09:36:19
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Finna

Va snyggt det blev med tvålpumpen och den hårda tvålen! Trist med onödiga möten, hoppas att detta blev lite mer givande än sist. Och myran verkar gilla paj - vem gör inte det? ;) Kram!

2010-11-09 @ 09:59:46
URL: http://www.finna.it
Postat av: sandra

Ja nu har det blivit kallt, här är snön redan här! har ni fått det än? :) Lite mysigt med snö, då har man ju en anledning till att börja spela julmusik ;) hihi. Stora kramar från mig!

2010-11-09 @ 10:26:45
URL: http://jagklararmigalltid.blogg.se/
Postat av: AnnaJ

Härligt att höra att det är någon mer gravid som fått lite dille på kall vaniljsås, så gott! Tack även för inspiration i din blogg! Har äntligen hittat vilken skötbädd det blir i badrummet via din blogg, en med moln såklart (fast blir nog i grönt istället för grått =) )!

2010-11-09 @ 10:48:34
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: LiSSaN - WE are FAMILY 4

Åh vilken fin tvålpump! Hela ert hem är underbart välvårdat och fint!



Hoppas din dag blir bra!

KRAM

2010-11-09 @ 11:36:11
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Madde

Skönt att du inte gått upp så mkt:)jag gick upp hela 13 kg med Filip men gick ner 20 efter så gjorde inte så mkt:)

2010-11-09 @ 11:45:30
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hihi sötsuget kommer i omgångar så har de iaf varit för mej :-P Men man får tycker jag hihi.

Hoppas du o Myris mår bra!

Kramar

2010-11-09 @ 12:42:56
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Zandra

Nu såg jag din kommentar ;-) Jo men visst är de BF idag!!!! Men Nä inga känningar alls, lite molvärk men de har jag ju haft titt som tätt... så vi får nog vänta...... de tråkigaste jag vet ;-) Men snart så! hihi!

Stor Kram

2010-11-09 @ 12:44:54
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Catrin

åh nu blev jag sugen på smulpaj, med blåbär, fast jag egentligen inte är så förtjust i blåbär haha märkligt... Får ta några extra varv med dammsugaren nu så att jag kan unna mig något gått sen..

2010-11-09 @ 15:49:19
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/
Postat av: Anna

Snygg tvålpump. Får jag fråga var du har hittat den någonstans?

2010-11-10 @ 10:40:57
URL: http://annasvardagsliv.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Jag har köpt tvålpumpen i butiken "Länna möbler" =)

2010-11-10 @ 17:26:20
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0