Dubbelmoral

Ibland blir jag en aning trött på människor med dubbelmoral (visst det har vi säkert lite till mans, men vissa är värre än andra) Fick en kommentar i inlägget om babysittern, ett inlägg som förövrigt "upprört" vissa av er och särskilt då personen som lämnat följande kommentar:


"Fy, riktigt äckligt tycker jag faktiskt. Tänker du nånsin på alla barn runtom i världen som inte ens har kläder på kroppen och mat i magen? Du borde besöka den riktiga världen! En annan sak, allt ska gå i vitt, kläder ska va vita, barnvagnen ska va vit etc, tänker du någon gång på hur otroligt mycket vatten det går åt för att hålla på att tvätta, hur mycket kemikalier i tvättmedel och sköljmedel du använder, alla rengöringsprodukter etc, hoppas verkligen att du ser till att använda miljövänliga produkter för det är inte bara ditt eget barns framtida resurser du använder upp utan mina barns också!
Ursäkta att jag blir arg men jag är så jäkla trött på så kallade smarta människor som lever som om det inte fanns en morgondag, hur sjutton ska våra barns framtid se ut? Bli lite medveten människa!! Läs på om miljöfrågor, kemikalier och deras påverkan så tror jag att du snart kommer förstå att det är helt ohållbart att konsumera på det sätt du gör. Var en del av lösningen istället för problemet! För barnens skull. Kommer inte läsa din blogg mer,,, huuh blir alldeles för upprörd,,,"


Mitt svar blir följande:


För det första är det helt frivilligt att läsa min blogg, ingen som tvingar någon att klicka in här. Du och andra får gärna ha åsikter och även lämna dem som kommentarer, men du verkar inte läsa bloggen särskilt väl medtanke på det du skriver och påstår att jag är för en person. Redan i din andra mening "förlorade" du därför mig…  


Jag och säkert många med mig håller säkerligen med dig om att vi alla måste hjälpas åt så gott det går och tänka till, både för våra framtida barn, för miljön och för att alla i världen ska ha det så drägligt som möjligt. Jag försöker göra detta bland annat genom att bidra varje månad till flera olika hjälporganisationer som hjälper både fattiga i tredje världen, djur och just miljön och har så gjort sedan jag fick en stadig inkomst för åtta år sedan. Därför har jag inte det minsta dåligt samvete för att jag sparar/spenderar resten av mina eget surt förvärvade kronor på precis vad jag vill. För det är ju egentligen detta som du och några fler i grund och botten upprör er över att jag spenderar mina pengar. Men jag har inget större intresse av att höra andras åsikter om vad jag borde göra för dem istället. Jag bidrar med det jag kan/vill och resten kan jag ärligt säga att jag valt att spendera på mig själv och nära och kära, precis som de flesta andra gör. Egoistiskt, ja säkert!      


Vad gör du själv? Bor du i en hydda i skogen utan el och andra bekvämligheter? Skänker du allt du tjänar/äger till bättre behövande? Om så vore fallet skulle jag ta till mig av din moralpredikan på ett helt annat sätt än jag nu gör för klart du har en poäng i det du skriver. Men du sitter inne i värmen bakom en dator som faktiskt om man ska se till ditt resonemang är en helt onödig pryl. Du som är en sådan förespråkare för både miljö och de fattiga barnen kunde istället för att ha anskaffat den skänkt vad den nu kostade till de fattiga barnen i tredje världen och indirekt sparat på miljön. Men du prioriterade dig själv och kanske din familj i första hand och med andra ord är du inte ett dugg bättre än varken mig eller många andra som lever i detta samhälle.    


Jag mår illa av människor som besitter så mycket dubbelmoral. Lätt att ha åsikter om hur andra borde göra och vara. Jag står åtminstone för att jag inte är perfekt eller att jag inte varken tänkt eller vill skänka allt jag äger och har. I den bästa av världar fungerar säkert ditt resonemang men jag säger som du sa till mig istället. Du borde besöka den riktiga världen, för jag tycker att du lever i en fantasivärld!


Tillsist vill jag avsluta detta inlägg med några ord till alla som nu orkat ta sig igenom hela texten att jag inget medhåll behöver på detta inlägg. Jag skriver det inte för att söka sympatier eller för att döva något dåligt samvete. För dåligt samvete det har jag inget och jag har inte tänkt bära världsamvetet på mina axlar. Vissa håller säkerligen med, andra inte i det jag skriver, vi behöver inte föra diskussion vidare helt enkelt. Detta är jag, detta är vad jag tycker och jag står för det!

End of discussion!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har inte ens läst ditt svar men jag sitter hemma och bara skrattar och skrattar. Nu har inte jag läst ditt svar och jag hoppas innerligt att du inte tog illa vid dig, lät för mig att sitta hemma i stugan och skratta kanske eftersom det inte var jag som blev påhoppad men seriöst, det där var för bombat! Haha!

Sen fick du även skit för era färgval på kläder, och att du därför skulle använda extra mycket tvättmedel till fara för miljön -whaaat!?



Det där var så ogrundat och löjligt så jag bara skakar på huvudet och skrattar åt det pinsamma.

Skaka bort det där och njut av er lilla fina babysitter!



Du är en bra, fin och medveten människa Anna! Det där var bara urtramsigt och som du alltid skriver säkert bottnat i lite avundsjuka...



Nu ska jag läsa ditt svar!



KRAMAR!!

2010-11-04 @ 17:20:42
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Sofie

Nu har jag läst, du har satt foten i backen.



WORD!

2010-11-04 @ 17:22:43
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Sofie

Anna! Btw! Tänkte på dig idag och attans alltså jag tror ni kommer få en November bebis så var beredd med babyväskan! Första advent.. säger min inre spåkula! :D



KramaR!

2010-11-04 @ 17:23:46
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Paula

Hej Anna!

Är egentligen inne för att kika i din recept-mapp, du har alltid något smarrigt recept på lager :)

Men blev ju bara "tvungen" att kommentera detta... Jag kan inte förstå? Babysittern är sjukt snygg och du spenderar dina pengar hur du vill [punkt] och vad andra tycker om det hoppas jag att du inte bryr dig om.

Visst, det finns en poäng med att bidra till en bättre framtid, men det borde väl var och en få göra på sitt eget sätt!

Vill slutligen citera min svärfar: "Pengarna ska rulla i samhället, för du har ingen nytta av dem i graven!"



Ha en fortsatt trevlig kväll! KRAM

2010-11-04 @ 17:43:42
URL: http://hallonmasken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet! Tycker din blogg är fantastisk så fortsätt gärna på samma spår.

MVH H

2010-11-04 @ 17:44:28
Postat av: Elisabeth H

Flott innlegg Anna! Støtter deg i alt du skriver.

2010-11-04 @ 17:49:58
Postat av: Siri

Jag har bara läst din blog i ett par dagar, men jag kan ju se att du har hjärna. Jag håller med dig om det du skriver, man ser om sitt eget först. Inget konstigt och inte ens egoistiskt! Det är så vi människor fungerar. Den personen som skrev det där är säkerligen bara avundsjuk. Du verkar ha det många söker; bra jobb, ordnad ekonomi, lyckligt gift och barn på väg.



Sen ska jag inte dra ut på det mer. Onödigt att ge det mer uppmärksamhet, men ville bara säga att jag håller inte med den som skrev det där :)

2010-11-04 @ 17:50:31
URL: http://livetblandannat.blogg.se/
Postat av: Ophelie

Dear Anna,



Don't you just love those people? lol I have come to realize that swedish and french people have something in common, they are envious. Everytime someone has something nice, hell breaks loose. Some people are so unbelievably miserable in their life that they need to complain about everything and attack people. First of all if this person is writing on a pc, she pollutes a lot because pc are full of mercury and other chemicals that pollute the environment and us as well!! Being green is one thing, but being totally hyprocrite and mean is another one. I am reading a lot of blogs and all the girls have experienced that kind of harsh treatment, this is the main reason why I have restrained myself from writing a blog. Whatever the childhood we had and the lifestyle we have, respect and kindness don't cost a thing. This world is so incredibly negative these days, but let's face it, life is what you make of it.

Have a good evening, and don't let the negative vibes enter your home, it's not worth it!!

French Hugs

2010-11-04 @ 17:55:15
Postat av: Anna

Å herregud vilka tråkiga männinskor det finns, tur att jag inte har några sånna som läser minblogg :D



Jag tycker din blogg är grym och älskar att allt gåt i vitt... babysitterna är skitsnygg, den är lite dyr men man prioriterar olika saker :) jag köpte en dyr skötväska istället ;)



2010-11-04 @ 17:58:37
URL: http://www.miccawhite.blogspot.com/
Postat av: linda

Hej Anna! Vill bara skriva att jag tycker att det är tråkigt att vissa människor inte kan glädjas med andra utan ständigt måste kritisera. Var och en väljer väl själva vad de vill köpa eller inte. Babysittern är jättefin och din blogg likaså! Kikar in varje dag för jag tycker om din blandning av inredning, skönhet, mat och vardagsliv. Men mest läser jag nog bloggen för att du är så duktig på att skriva. Du uttrycker dig bra och skriver fängslande! Stora kramar till dig. Kram Linda.

2010-11-04 @ 18:03:16
Postat av: Sofie

Ja, nog tycker jag allt att det börjar bli hög tid att packa! Ett tips då: nässpray. Jag vet inte om du som jag haft problem med gravidnästäppa men oavsett så kan jag knappast tänka mig ngt värre än att ligga där i krystvärkar och allt vad det innebär och dessutom inte kunna få in luft genom näsan. Så, nässpray är mitt tips! :-)



Haha vet du, härom natten så vaknade jag som vanligt och stånkade och stönade "oh aj aj aj oh ahhh aj" o skulle upp på toaletten. Tilläggas bör att så låter jag varje natt, eller snarare typ jämt. Men då flög Martin upp som skjuten ur en kanon och bara "VAD ÄR DET VAD HÄNDER SKA VI ÅKA IN SKA VI RINGA!!!!"



Haha.



"men sov din stolle, jag ska bara kissa" blev mitt svar och sen började jag tokskratta...



Har Jens börjat bli lite hispig och så, börjat vilja packa bb väskan o sådär? Oftast vad jag hört så är det männen som börjar "hispa" först.. :)



Kramar

2010-11-04 @ 18:03:39
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Sofie

PS!



Anna - jag är så nyfiken på vad ni ska ha för skötväskan!!!!

2010-11-04 @ 18:04:24
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Emmy

Jag undrar bara varför folk ska bry sig så förbaskat mycket om vad andra gör. Och nej, personen som skrev detta kan inte ha följt din blogg särskilt mycket..



Du ska inte ens behöva försvara dig över saker du köper till ert barn. Det är ditt val.



Jag vet att du inte vill ha medhåll, men jag skriver det ändå! GO ANNA!

2010-11-04 @ 18:20:13
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Till skillnad från vissa andra så ska du veta att jag (och jag tror även många andra) ser på dig som en förebild och att det faktiskt går att skapa sig en fantastisk framtid med "oändliga" möjligheter bara man lägger manken till...



Kram

2010-11-04 @ 18:20:16
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Pia

Kära Anna,



Jag blir så trött på alla som har så ont av allt.

Du har köpt en fin sak till din bebis och gläds över den, och direkt kommer det någon ondsint avundsjuk person menen dum onödig kommentar.

Bry dig inte....

Lycka till med din lilla bebis!



//P

2010-11-04 @ 18:28:43
Postat av: Michelle

Bra att du står på dig Anna! Ett jättebra svar fick du till. Man ska verkligen inte bry sig om sådana människor, de är bara avundsjuka. Självklart ska du spendera de pengarna du jobbar för på det du tycker om, det är du säkerligen värd!



Kram =)

2010-11-04 @ 18:35:07
URL: http://michellesundberg.blogg.se/
Postat av: Lina

Så bra skrivet!

2010-11-04 @ 18:39:18
Postat av: Elins blogg

Men herregud, fattar inte hur folk orkar lägga sig i så mycket. Du spenderar DINA pengar hur du vill och det har ingen annan med att göra tycker jag.



Ha en skön kväll. Kraamar

2010-11-04 @ 18:39:34
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vet att du inte söker sympati eller medhåll men det var bra skrivet Anna. Den siste idioten är inte född! Förstår inte varför folk har så mycket huvudbry med vad man lägger sina pengar på. Den som tjänar pengarna har också rätten att spendera dom hur man vill utan att behöva bli ifrågasatt!

2010-11-04 @ 18:46:55
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Elin

Bra svarat!



Du får gärna berätta när babysittern kommer till användning hur den är och så. Jag har själv suktar efter dn ända sedan jag för första gången såg den, men är tyvärr inte välsignad med ett under att placera där i än:) den ser ruskigt behaglig ut:)borde nästan finnas i vår storlek;P

2010-11-04 @ 18:47:10
URL: http://flieo.blogg.se/
Postat av: Tella

En sak ska du veta tjejen. Avundsjuka, jantelag och bitterhet kommer ALLTID finnas omrking dig sålänge du mår bra, har framgång, är frisk och framför allt är LYCKLIG. Det är något som svider rejält i andras ögon.



Vill man hitta fel, så finner man, så enkelt är det. Vad bra att du biter ifrån. Jag kan många ggr bara bli tyst och undviker sånt istället. Det känns som att hur man en förklarar eller försvarar sig så hjälper det inte.



Man kan bara egentligen tycka synd om dem som är så insiktslösa och bittra. DET är fattigdom..inte hur mkt man har i plånboken.



kram

2010-11-04 @ 18:58:08
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej

Jag går in och läser din blogg för att jag tycker om att du delar med dig av ditt liv. Fortsätt vara dig själv och bry dig inte om de personer som vill fostra dig...de vågar nog inte se och arbeta med sig själva. Lycka till med lilla myran...mina "små" myror är vuxna nu så njut av det du har framför dig.

Jag kommer fortsätta att läsa.

Mvh Pia

2010-11-04 @ 19:03:14
Postat av: Cattis

Jag måste bara säga och jag har sagt det tidigare att jag älskar din blogg, jag tycker att babysittern är helt underbart fin och det är så roligt att se allt fint ni köper till erat barn.Om jag hade haft möjlighet hade jag köpt en sådan till min dotter när hon väntade barn, jag tycker du verkar vara en jätterar och ödmjuk tjej och jag förstår att du vill ha det bästa till ditt barn vem vill inte det. Kram

2010-11-04 @ 19:04:15
Postat av: Anonym

2010-11-04 @ 19:04:58
Postat av: Pethra

Det är bra att folk reagerar och tycker till ibland men i många fall skall man nog tänka sig för innan man gör sig hörd, lätt att det blir dubbelmoral annars. Måste för övrigt säga att babysittern var riktigt snygg. :o)

2010-11-04 @ 19:14:15
URL: http://frupethra.blogspot.com
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Nämen, Anna, skojar du, än är inte den sista idioten född... Detta var det mest absurda jag läst på länge.



Bra att du står på dig, Vackra Gravida Anna..



KRAM



PS, Tack så mycket för den fina kommentaren hos mig... ja de har fantastiska ögon

2010-11-04 @ 19:17:54
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Katja

Det var verkligen ord och inga visor, jag kunde inte ha sagt det bättre själv!! Visst blir man alldeles matt av vissa människors negativitet och dubbelmoral - de suger alldeles för mycket energi ur en vare sig man vill det eller inte. I detta fall, tror jag nog i grund och botten att allt handlar om ren avundsjuka, snarare än något annat. Och som du säger Anna, det är ju faktiskt frivilligt att klicka in på bloggen. Mår man så dåligt av att läsa, så kanske man ska låta bli helt enkelt.

Hade god lust att kommentera en del kommentarer redan igår, men lät bli. Idag kunde jag inte låta det bero.



Kram på dig!!



Katja

2010-11-04 @ 19:18:03
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej, vill bara säga att jag läser din blogg varje dag och tycker att den är underbar. Känner inte dig men du verkar vara en lika underbar person. Jag ser framemot att följa dig och er lilla myra.



KRAM

2010-11-04 @ 19:31:39
URL: http://attasmaplommon.blogspot.com
Postat av: Karolina

Hej!

Jag är en av de nästan varje dag läser din blogg men som sällan kommenterar. Jag läser din blogg för den är trevlig och positiv. Nu när jag läser den kommentar som du fått vill jag bara säga att jag hoppas att du bara struntar i kommentarer som den du fått. En del människor kan inte glädjas åt andras lycka och kan inte heller skilja mellan "stort och smått" i vår värld. Jag hoppas att du kommer fortsätta vara samma positiva människa och blogg.

2010-11-04 @ 19:32:48
Postat av: Anonym

rätt åt dig håller med henne i komentaren.. jag skrev till dig förut o du svarade inte ens.. slutar läsa din blogg nu för du e bara patetisk!

2010-11-04 @ 19:41:20
Postat av: Emelie Rommedahl

En klockren text! Du skriver väldigt intelligent och personen som skrev kommentaren bor knappast i en hydda i skogen så det skriker verkligen dubbelmoral. Den svenska avundsjukan...

2010-11-04 @ 19:44:47
URL: http://erommedahl.blogg.se/
Postat av: Ambrosial moments

Åh herregud!! Menar hon allvar??

Jag är ledsen men nu blir jag arg bara av att läsa hennes inlägg.

Tycker du ska skratta åt det här, hur färgstark avundsjuka är...



Jag tycker din babysitter var grymt snyggt och jag kommer definitivt köpa en likadan den dagen jag får barn. Bättre att köpa saker man älskar och håller än allt annat slit och släng som "smarta" kvinnor som henne gör.

Vem förbrukar då mer av miljön??

Och varför ska alltid kvinnor klanka på varandra?? Det undrar jag, alla ska få leva som de vill. Och för guds skull, hälsa henne att passa på och leva lite i stunden istället för alla kommande framtida problem!



Som sagt, skratta av dig detta!! Och jag hoppas hon hittar andra bloggar som faller henne i smaken :)



Kram

2010-11-04 @ 19:46:22
URL: http://ambrosialmoments.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anonym:

Vet inte ens varför jag ödslar min tid på att svara på din fåniga kommentar som du inte ens lyckat stava rätt. Men du roar mig på ditt lilla vis med din fjortis kommentar =) Men är glad om du låter bli att klicka dig in hit igen. Jag har ingen respekt för personer som dig överhuvudtaget och du har det inte för mig, så perfekt då slipper våra vägar mötas mera. Slutet gott allting gott!

2010-11-04 @ 19:55:29
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nina

Mycket bra skrivet! En del människor förstår jag inte hur dem orkar bry och reta sig så mycket över andras lycka. Du rockar!

2010-11-04 @ 20:00:01
Postat av: Evelina

Hej! Jag har följt din blogg nu ett tag, MEN jag är såååå dålig på att kommentera. Tycker att den är superhärlig och ärlig samtidigt som den är mysig och jag blir alltid så glad över att läsa den. Tycker att du verkar vara en otroligt omtänksam tjej som njuter av livets goda. Är så glad för dig o din mans skull, grattis till er lilla myra :)



Skriver inte här idag för att sympatisera! Men visst, kan inte komma ifrån att tycka att det svaret du skrev var SÅ MITT I PRICK! Väldigt bra skivet! Nä jag hade faktiskt tänkt att äntligen lämna en liten kommentar här. Och kanske blir jag lite bättre på det. Men fortsätt att vara den härliga tjej du verkar vara, up´s and down´s har vi alla. Blir också väldigt inspirerad när jag läser din blogg. Keep going! Tack för en otroligt bra blogg! Jag kommer iaf fall att fortsätta läsa den ;)

2010-11-04 @ 20:01:41
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Svägerskan

Hahahaha, detta handlar väl knappast om miljön eller att barn svälter i världen. Helt enkelt en person som drabbats av den svenska avundsjukan!!! Heja dig Anna, klart att fasters lilla myra ska sitta fint, massa kramar till er!

2010-11-04 @ 20:12:39
URL: http://marikrokodil.blogg.se/
Postat av: Karolina Enström

Jag tyckte i alla fall att babysittern var jättefin!

2010-11-04 @ 20:29:39
Postat av: Annie (som inte har en egen blogg)

Jag inte ge dig "tröstsympatier". Jag tänker bara säga att du svarade exakt precis på samma sätt som jag själv hade svarat! Mycket bra skrivet!



Det är väl inte en människa (bortsett från din man kanske) som har ett dyft med hur du, eller på vad du, spenderar dina pengar. Du jobbar och betalar skatt och ligger knappast samhället till last.



Det förvånar mig mycket att någon ens ids att uppröra sig över detta. Själv tyckte jag att babysittern var fin och tänkte inte ens tanken på hur eller vad den skulle kosta. Det är liksom inte min buisness att ha en åsikt om det.



Det är din babysitter, din baby, ditt liv och ditt hem och du gör precis som du vill.



F.ö skänker du mer pengar till behövande än vad jag någonsin gjort och det gör dig, idet avsendet, åtminstone till en "bättre" person än vad jag är, och jag är rätt så bra:-)



Stora fina varma kramar till dig Anna, som jag inte känner, men som gett åtminstone mig ett mycket gott bloggintryck!



Väl talat som sagt!

2010-11-04 @ 20:32:16
Postat av: Jill

Åhh man slutar aldrig förvånas över vad för människor det finns. Du gör helt rätt tycker jag!! Bra!!!!!

2010-11-04 @ 20:44:41
URL: http://jillh.blogg.se/
Postat av: Lisa

Dubbelmoral eller ej, det lägger jag mig inte i. Däremot tycker jag du på något sätt står för "materialsporten barn" och konsumtionssamhället på ett helt makalöst sätt. Ifrågasätter du aldrig nödvändigheten i dina inköp? De dryga 3000 kronorna hade kunnat läggas på mer nödvändiga inköp av mer praktisk karaktär till knodden istället för en pryl som den kanske inte vill ligga i?

2010-11-04 @ 20:57:13
URL: http://civilekonomen.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Personangrepp eller andra påhopp är inte okej vare sig i "verkliga" livet eller på nätet, t.ex. i en blogg. Däremot måste det vara okej att ha sin åsikt och framföra den. Jag har läst din blogg länge därför att den fascinerar mig. Troligtvis för att det du skriver om är väldigt olikt mitt eget liv. Och visst hajar jag också till då och då över en konsumtion som jag inte anser är varken hållbar för miljön eller nyttig för själen. Även om jag hade en högre inkomst/mer pengar skulle jag inte ha hjärta att lägga så mycket pengar på, i mitt tycke, "ytliga" saker. Men som sagt, alla är olika och ingen är perfekt.

Hoppas däremot att det även i fortsättningen är tillåtet att framföra sin åsikt även om man inte alltid tycker lika...



Trevlig helg!

2010-11-04 @ 21:11:45
Postat av: camilla engström

Du behöver inget medhåll men det får du ändå :)

Det finns så många knäppgökar som inte vet vad de talar om...

Den där babysittern hade jag span på men min lilla Lucas väger redan 9!!! kilo (japp jag har grädde i brösten) och de flesta babysitters har ju maxvikt på runt 9 så jag tror jag går på en fisherprice hoppgunga snart istället då han snart inte kommer att behöva en babysitter...



Börjar du bli nervös än? Ni kommer verkligen att få vara med om en fantastisk och obeskrivlig upplevelse. har varit med om 3 stycken förlossningar nu och det är helt fantastiskt!



jag var så fokuserad och livrädd för förlossningarna men det är den lätta biten, det svåra är att vara en förälder, att vara föräldrar och fortsätta vara man och hustru, kvinna och man...



Lycka till iallafall, hälsa Jens!



kram kram /camilla

2010-11-04 @ 21:13:33
URL: http://lillmillans.blogg.se/
Postat av: Anniken

Ojoj då... Har nog bara ett ord till denna människa. Avundsjuka. Jag som faktiskt HAR läst din blogg läste bara härmomveckan i ett inlägg att du skänkte pengar varje ånad, och dessutom stödde ett projekt genom att länka till deras tävling.. Men de e sådär, allt man gör kan så ofta, utan att man ens fattar vad de e som e galet, sticka så hårt i andras ögon/öron. Synd de där...

2010-11-04 @ 21:34:42
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lisa:

Varför skaffar man sig en utbildning, varför går man till arbetet dag ut och dag in, varför försöker man kämpa sig framåt? För min del är det för att jag ska slippa välja mellan det ena och andra, nödvändiga saker eller ej.



Du själv verkar lägga din energi för att komma runt ett maratonlopp på kortast möjliga tid vilket jag i min värld inte finner någon som helst nytta med överhuvudtaget så alla är vi olika och har olika "mål" här i livet.



Ingen säger att ditt sätt att leva är bättre än mitt och vice versa!



Trevlig helg!



//Anna



Ulrika:

Självklart kan man ha avvikande åsikter och man får såklart lämna kommentarer även om man inte sympatiserar med allt jag gör. Jag mår inte dåligt av det och kan säkert få mig en och annan tankeställare emellanåt.



Trevlig helg!



//Anna

2010-11-04 @ 21:43:41
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hade det funnits en "gilla knapp" hade jag varit där och klickat bums!

Word!

Kram raring!

2010-11-04 @ 21:52:45
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Mirka

Oj, vad bra du svarade.



Vet du vad jag tror? Jag tror att ju mer läsare du får desto fler kommer det som det "sticker i ögonen" på.



Den kommentaren som du fick var ett typiskt sådant. En missunnsam person som förmodligen inte har förmågan att förstå tanken bakom din blogg. Det finns fruktansvärt många design och inredningsbloggar och det finns fruktansvärt mycket möbler och pryttlar som kostar en slant. Och det finns JÄTTEMÅNGA glada människor som älskar att läsa om det.

För mig blir det en avkopplande paus att titta in här, att läsa bloggar kan nästan liknas med att läsa inspirerande veckotidningar men att man uppdateras snabbt och får något nytt spännande varje dag.

Alla intressanta inlägg behöver inte alltid handla om saker man köpt, ibland får man läsa fina personliga saker.



Fattar inte läsare att det bara är toppen av isberget man ser i bloggen. Det ligger förmodligen ett ganska vanligt liv bakom; man stiger upp på morgonen, äter, arbetar och ja... kanske skänker pengar till välgörenhet. Saker som kanske inte kommer upp i en blogg när man har ett syfte att skriva om andra saker.



Nähedu, gå aldrig o köp en ful babysitter som inte faller dig i smaken för att stryka nån avundsjuk människa medhårs.



Fortsätt skriva som du gör:)Jag har en svindyr hobby och om jag skulle skriva om kostnaderna skulle väl folk ramla av pinnen för att jag inte skänker dessa pengar till nån organisation.

2010-11-04 @ 21:59:23
URL: http://mirkajohanna.blogg.se/
Postat av: Hanna

William älskar och bada mycket varför han gillar det var nog babysimmet vi gick på tror jag det var riktigt mysigt:) Blir bara så ARG och LEDSEN när folk kastar ur sig saker som detta mot dig! Handlar bara om avundsjuka, tycker man ska få köpa det man tycker om och gillar varför kan folk bara inte vara glad åt en i stället. Tycker Babysittern ni har köpt är dööö häftig och hunden ni har köpt är bara så cool vi var i en butik igår där dem hade en sådan William blev helt till sig och just det att man kunde dra i svansen utan att det gör ont hihi;)Stor kram

2010-11-04 @ 22:18:33
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Nilla - Blogg and Babies

Hoppas verkligen att du inte tar åt dig, och att personen i fråga aldrig går in och tittar på din fina blogg igen!



Hoppas att du får en fin torsdagskväll!



// Nillalala

2010-11-04 @ 22:19:22
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: Elin

Stå på dig Anna, du gör vad du vill med dina pengar. Dock tror jag du är en av ett fåtal som verkligen hjälper andra genom att skänka pengar till olika hjälporganisationer och liknande. Du är min förebild där. Ska jag vara helt ärlig så är jag som så många andra väldigt, väldigt dålig på att dela med mig av mitt till andra. Jag är egoistisk helt enkelt, men jag lovar, jag ska bättra mig. Du och din man gör vad ni vill med era pengar och det har inte vi med att göra. Jag gillar dig! Ha en bra helg. Kram Elin

2010-11-04 @ 22:30:09
Postat av: Jenny

Du har hittat problemet, o det handlar inte om miljön eller kemikalier i tvättmedlet. Det är bara en skygglapp för att få klanka ner och försöka ge dig lite dåligt samvete. Utan det handlar om att du köpte en dyr babysitter. Men det tycker jag att alla andra ska strunta i! Som så många andra säger, du gör precis vad du vill med dina pengar!



You go girl! Du är en klok och varm människa. Låt ingen få dig att tro något annat.



Kram!

2010-11-04 @ 23:09:23
URL: http://"Livets krusiduller"
Postat av: Helena

haha..vilken sjuk kommentar, människan kan ju inte må bra. Jante härskar tyvärr fortfarande i lilla landet lagom. Älskar denna livsstilsblogg, keep up the good work.



Förresten gör vi sjöstadsbor av med mindre vatten än genomsnittet tack vare ny teknik för vattenbesparing m.m. ;)



2010-11-04 @ 23:09:56
Postat av: Sabina

Det kommer alltid att finnas avundsjuka människor, tyvärr!!

Jag fattar inte ens varför den här människan tar sin tid att skriva nåt sånt till dig. Skulle det inte vara enklare för henne att bara sluta klicka sig in på din blogg?? Kanske då hade hon kunnat spara det el/ström som gick åt under tiden hon skrev till dig :)

Eftersom hon nu är så insatt på miljö & sånt, kan hon väl skippa datorn och gå ut och plocka svamp istället.



Du har en otrolig bra smak på inredning, Anna! Blir alltid så inspirerad av att klicka mig in här :) Och dina välförtjänta pengar kan du spendera på exakt vad du än vill, så e det bara!



Ha en trevlig helg framför,, och ta hand om dig & Myris :) Kramis

2010-11-05 @ 00:38:57
Postat av: Eva johansson

Hej Anna!



Du har en fin blogg och är en fin medmänniska,

Låt inte en idiot ta bort din glädje för bloggen ..



Kram Eva

2010-11-05 @ 00:46:54
Postat av: Linda Dahlqvist

BRA SKRIVET ANNA!!

håller med dig hundra.

tycker att hela onödiga kommentaren luktar ren svensk avundsjuka, rakt igenom.

kramar

2010-11-05 @ 00:56:38
URL: http://lindadahlqvist.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Var männsika har rätt att göra sina egna val, ha sina åsikter och välja sin egen livsstil. Jag gillar att du står upp för din Anna!

2010-11-05 @ 03:19:31
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Så mycket för "end of discussion"...! ;)



Till andra saker alltså. Jösses, det är redan fredag! Igen! Hur gick det till? ;)



Äntligen har vi i alla fall en adventsljusstake i vår ägo och det är den modellen som jag suktade efter förra året, men aldrig fick. Tjuvprovade den igår (grannarna trodde väl jag var galen!) men har flyttat på den nu, så ingen annan känner sig manad att julpynta redan. ;) Blev jättenöjd iaf och det enda som återstår att komplettera med inför juletider, är nån småsak som min man ska välja ut.



Ha en fin fredag och helg också, så klart!

Massor kramar till dig, goa Anna!

2010-11-05 @ 05:41:56
Postat av: Lisa

Att springa ett maratonlopp bidrar till bättre hälsa, det rekommenderas. Jag tvivlar på att en babysitter på något sätt skulle förbättra din kondition. Men det är väl tur att vissa kan hålla igång Sveriges ekonomi.

2010-11-05 @ 06:25:32
URL: http://civilekonomen.blogg .se
Postat av: Sara

En som gillar din blogg :) är jätte nyfiken på vad du har för utbildning och hur du gjorde din karriär. Hoppas det inte är för personligt men är en tvåbarnsmamma som ska försöka välja rätt utbildning trevlig helg!

2010-11-05 @ 06:42:25
Postat av: Annaish

Ja, och varför finns märken som LV, Pucci, Gucci och allt vad dom heter? Borde man inte eliminiera alla högkostnadsgrejer och istället skänka det som man SKULLE ha lagt ut på plagget eller prylen? Och varför köper man fina hus i skärgården när det finns så fina lägenheter i betongdjungeln? Tycker man kan ta dom två, tre miljonerna och skänka till Unicef istället.



Och vita kläder? Nej, ve och fasa - bättre vi köper färgade, det är ju mindre kemikalier i klädfärg. Eller ännu bättre, alla affärer som säljer vita plagg/saker borde sluta med det och skänka överskottet till bättre behövande.



Och kom ihåg i butiken att falukorv är minst lika gott som oxfilé, gäller bara att hålla för näsan när du tuggar. Och skänka överskottet. Såklart.



Så får det bli.

2010-11-05 @ 07:10:16
URL: http://annaish.blogspot.com
Postat av: Susanne

Jag läser din blogg varje dag men har dessvärre sett att du tagit bort mig på din länklista ;(

Jag vet att jag inte skriver så intressant ;)

Vad jag vill komma till i denna kommentar är att även jag får kommentarer om att jag handlar för mycket och då handlar det inte om tusenlappar utan kanske några tjugor hit och dit. Det finns alltid människor som har åsikter och jag har lärt mig att inte ta åt mig av det. Är det jag eller andra som ska må bra och skulle man ta åt sig av allt så skulle man bli tokig för vi människor är inte alltid så snälla emot varandra tyvärr!!!

Ha en bra dag Anna och jag ser fram emot att snart få se er lilla myra.



Kramen

2010-11-05 @ 07:19:53
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tycker det du skrev var så himmla bra!

2010-11-05 @ 07:31:11
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Ja precis så mycket för den "End of discussion" ;-)



Ha en bra helg nu!



Kraaam



Lisa:

Träning i måttliga mängder är med all säkerhet bra och bidrar till bättre hälsa, men att överdriva sliter på kroppen och kan i slutändan leda till onödiga kostnader att belasta sjukvården med. Men det vet du säkert redan. Jag har "diskuterat" detta klart nu.



Lycka till med livet!



2010-11-05 @ 08:05:06
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Karin Josefsson

Hej Anna



Brukar inte göra inlägg, men är bara tvungen idag. Skall det vara så svårt att låta bli och gå in och läsa en blogg som man har så mycket idiotiska synpunkter på?? Jag förstår inte dessa människor.

Du har en otroligt bra och inspirerande blogg



Kram

Karin

2010-11-05 @ 08:10:28
Postat av: Lisa

Att inte träna leder till ohälsa, övervikt och en rad andra problem som även de belastar sjukvården med onödiga kostnader, men det visste du säkert redan. Jag är skattebetalare precis som du.



Lycka till med livet som lattemamma, hoppas att ni kan lära er son att det finns glädje och kärlek att hämta i andra värden än det som är materiellt.

2010-11-05 @ 08:29:10
URL: http://civilekonomen.blogg.se/
Postat av: MalinSt

Miljön är ett "hett" ämne som berör alla. Men vissa tror visst att man ska sluta ha ett liv för att rädda planeten. Men vad är det då för mening att rädda den?



Jag tycker din blogg är supermysig - tycker allt det vita är skitsnyggt (en av orsakerna jag läser - du inspirerar med din inredning)! Och framförallt om jag skulle ha en bebis inom närmaste tiden - då skulle jag oxå vilja ha en sådan babysitter.



Kram

2010-11-05 @ 08:36:04
URL: http://blogg.amelia.se/malinstrom/
Postat av: Tess

Hej,

Jag har följt din blogg ett tag och gillar den skarpt. Jag har varit usel på att kommentera men kunde verkligen inte låta bli idag. YOU ROCK! Nä men allvarligt, starkt att stå på dig. Bara för man har en blogg ger inte det rätt att fritt kritisera ditt liv. Hoppas detta inte tar udden av ditt bloggande!

/Therese

2010-11-05 @ 10:04:27
Postat av: Mira

Anna - förlåt men jag kan inte låta bli att skratta åt det här ;) .

Om du vore en hemsk människa som bara handlade och handlade och struntade i omvärlden så skulle jag förstå kritiken.. men inte nu!



Vad du gör med dina pengar är din sak. Jag tycker iallafall att det är roligt att läsa om vad du handlar. =) Gillar själv att handla saker som ibland kan vara "onödiga" och vad gör väl det? Äsch, fram för mer komsumtion ;) Och det ÄR underbart att kunna handla till sitt älskade barn. De behöver inte bli bortskämda för det. =)



Ha en underbar helg snäckan!

Kram Mira

2010-11-05 @ 10:37:50
URL: http://mirandalux.blogspot.com
Postat av: Maria

Märkligt att folk har åsikter om vad du lägger dina pengar på eller hur mycket du betalar för något... Tyvärr den svenska avundsjukan som än en gång gör sig påmind. Sorgligt! Ha en underbar helg fina Anna! KRAM

2010-11-05 @ 12:16:55
Postat av: Tilda

Jag tycker att det luktar avundsjuka lång väg här! Ta inte åt dig, du har världens finaste hem och är en så stor inspirationskälla på många plan för oss läsare! Allt gott till dig och myran! Kram!

2010-11-05 @ 13:00:47
URL: http://flygirl.blogg.se/
Postat av: Ulrika Tegman

Hej!!!



Jag tycker du är en underbar person och du har en blogg som jag älskar att läsa! Stå på dig och lycka till med lill killen som kommer snart!!!

Stor Kram

2010-11-05 @ 13:11:07
Postat av: Finna

Många har redan sagt vad jag vill säga. Lev ditt liv på det sätt som gör dig lycklig! De som orkar klanka ner på andra - oftast anonymt - är nog enormt olyckliga och missnöjda med sina egna liv.

Kram och ha en skön helg!

2010-11-05 @ 14:09:56
URL: http://www.finna.it
Postat av: SS

Mycket bra svar! Undrar vad det var för surtant som skrev det där egentligen! Miserabel människa i alla fall!

2010-11-05 @ 16:12:56
Postat av: Mamma till William

God kväll fina du..

Vissa människor är bara för mycket man kan tycka och tänka men man har inte rätt att säga till andra hur de ska göra och inte gör..Det är väl upp till var o en var man lägget sina pengar på.Inget har med det att göra..Förvånar mig inte att det är samma människa som skriver till många av mina blogg vänner och säger så mycket hur man kan köpa märkes kläder o allt som är dyrt till sina barn o till sig själva...Fan vad arg man blir när man läser sånt,,,Stör det henne eller honom så behöver de inte läsa dessa fina bloggar.Jag tror att det är så rena avundsjuka det handlar om...för de inte kan själva o har så trist liv och vill hoppa på andra som har det bra...Trist med såna människor..Det roligast så har de nog inte så stor koll på att man kan ta reda på vem som gömmer sig baka dessa kommentarer genom ip numret..Har man sina kontakter så har man...Jag gillar din blogg jätte mycket och är här inne varje dag och tittar och får massa insperation till mitt hem...Hoppas att allt är bra med dig o bebisen i magen och ha en skön helg söta.kram kram kra

2010-11-05 @ 16:27:18
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att du ens orkar, till att vara patetisk! Är du inte över 30 år? Herregud, sånna som du får mig att vilja spy.

2010-11-05 @ 18:38:49
Postat av: Amelie

Jag har inte samma smak som du när det gäller inredning.

Jag har inte samma smak som du när det handlar om babysitter.

Jag prioriter mina inköp på ett annat sätt än du.

Jag lever mitt liv på ett annat sätt än du.

MEN jag gillar din blogg och har läst den länge,länge och hör och häpna alla ni som skriver taskiga kommentarer: JAG HAR ALDRIG SKRIVIT NEGATIVT ELLER ELAKT!!

Det går faktiskt. ;)

2010-11-05 @ 19:06:41
Postat av: Mia

Oj här var det livat!

Klart vi alla delar ansvaret för vad som händer med vår jord och om man inte är ondskan personifierad så bryr man sig och man gör det lilla man kan.

Förstår inte riktigt hur någon lägger en sådan kommentar utan att ens "lära känna dig" eller fråga dig först om dina åsikter. Hon/han ser ju onekligen lite korkad ut när det visar sig att du bryr dig precis lika mycket eller kanske rent av mer än andra.

Sen är det jantelagen att man aldrig ska få vara glad över vad man unnar sig själv. Jag har bott i Frankrike, jag har bott i England, jag har t.o.m bockat av L.A och ALDRIG har jag upplevt den missunsamhet som det tyvärr finns alldeles för mycket av i detta land.



Väl skrivet tjejen, jag tycker särskilt om att du påpekade att du är mänsklig och att du inte har några baktankar med det här inlägget - ödmjukhet, det är helt klart vad jag gillar och beundrar mest hos dig.



Stor kram!

2010-11-05 @ 21:01:21
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Åh herregud, var tvungen att läsa igenom denna galna debatt om ditt "lilla inköp"! Snacka om att det väckte känslor :-)



Ville bara titta in och önska dig en fin kväll, och tacka för dina gulliga kommentarer under den här galna veckan. Sköt om dig!



Kram!

2010-11-05 @ 21:21:50
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Molly

Bra skrivet! Bra gjort att du står på dig tycker jag! :)

2010-11-06 @ 01:21:46
Postat av: Lisa

Ha ha vilka I-landsproblem folk har. Hoppas det var miljövänlig el som användes för att skriva den kommentaren.

Skit i alla förbannade miljömuppar och bara NJUUUUUT av sista tiden, även om den är jobbig är den tusen gånger mer underbar =D

2010-11-06 @ 09:55:24
URL: http://lafamila.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Bra skrivet, Starwoman! Helt underbar blogg för övrigt.

2010-11-06 @ 12:51:03
URL: http://rosyred.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sara:

Tack, du kan läsa lite bakgrund här:



http://starwoman.blogg.se/2010/october/valkommen-hit.html#comment



Trevlig helg!



KRAM

2010-11-06 @ 13:35:40
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Liw

Mycket bra svar av dig Starwoman! Ska följa din blogg mer nu.. jättefint hem!

2010-11-06 @ 15:13:31
URL: http://finalyan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0