Att ligga på moln


Jag har på begärna från flera av er nu fotat skötbädden
som införskaffats till kommande bebisen.

Skötbädden i skumgummi har ett överdag i plastad bomull,
lätt att ta av och tvätta. Jag kommer dock att ha en handduk
under rumpan på lillkillen för att slippa tvätta avdraget i tid
och otid.  

Så här ser den ut i sin helhet med det lite retro klassiska
överdragstyget MOLN från Gunilla Axén. Köpt från Sovtex.

Fredag och det hinns inte med många rader här inne denna morgon. Vill komma iväg så att jag kan traska hem i god tid i eftermiddag för det stundar ju Alla Helgona helg!

Gårdagen spenderades i soffan i lugn och ro, maken var ute och träffade en gammal FN-polare över ett glas öl efter jobbet så han kom hem väldigt sent. Så jag hade egen tid och gjorde då inte mycket, såg lite tv och sedan la jag mig och läste lite gravidlitteratur innan jag somnade skönt. 

Som sagt hinner inte skriva mer nu, så på återseende förhoppningsvis lite senare!

Kram/Anna ♥ 

Kommentarer
Postat av: elin

Åh så fin!:)

2010-11-05 @ 08:29:40
URL: http://flieo.blogg.se/
Postat av: Ulle

Hejsan Anna,

Läser din blogg i stort sett dagligen men sällan kommentarerna. Ditt SUVERÄNA inlägg från igår fick mig att dra på smilbanden. Jag håller med dig till fullo. Fortsätt med din stil, sätt att skriva och LEVA! Snart blir ni tre och låt ingens avundsjuka spoliera den lycka ni snart ska få uppleva!

Kram

Ulle

PS. Jag har 2 barn, en del vita möbler och vita kläder och jag har INTE dåligt samvete för det!!!;)

2010-11-05 @ 08:46:27
Postat av: Ulrika

så snyggt! =)

2010-11-05 @ 08:46:56
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Carolin

De är alltid lika kul att titta in hos dig (din blogg). Blir så inspirerad både vad gäller inredning, kläder och recept. Fortsätt gärna i samma takt. Jag är en trogen läsare :)



Visst är Gunilla Axéns Moln fina. Har själv införskaffat det gråa bäddsättet till vår vagn som förtillfället är tom. Har gått över 12 dagar nu från BF så de är en stor väntan.



Vill önska dig, Myran och din J en skön fredag!!

Kram Carolin

2010-11-05 @ 08:58:44
Postat av: Malin S

Toppenfint! En sådan hade jag gärna haft till Amy. Älskar molnmönstret!



Finns så många snygga skötbäddar. Vi har en vanlig sunkig uppblåsbar IKEA med handduk runt omkring. Väldigt praktiskt men inte så posh =)

Ett tips kan vara att ha någon liten minihandduk längst ned under rumpan så att du inte behöver tvätta överdraget så ofta. Fast det kanske är en självklarhet att man har på dessa bäddar?!



Enough med bajssnacket ;) Ha en urmysig helg Anna! Alltså jag kan inte fatta att Myris ska ploppa ut snart. Hur coolt är inte det?! Att vara mamma är det häftigaste ever. Jag trivs mer och mer i den rollen ju äldre Amy blir faktiskt. Kram kram

2010-11-05 @ 09:00:41
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: mmy

2010-11-05 @ 09:05:50
Postat av: Emmy

Oj, råkade trycka lite för snabbt på inlägget innan ;)



JÄTTEFIN skötbädd! Måste jag skaffa till säta barn, om det blir något till ;)



Vi har haft en från Polkadot till Ture, men den börjar bli lite sunkig nu efter 2,5 år..



Ha en bra dag!

2010-11-05 @ 09:07:06
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Dessa moln får mig verkligen att gå på moln, de är så ljuvliga och fluffiga. Har sängkläder till mina barn i denna serien och tycker att de sover bättre när det bäddas med dessa... men men... skall inte dra för hög växlar på detta...;)



Kram och ha en superduper fredag

Camilla

2010-11-05 @ 09:27:17
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Nina

Ett tips: köp ikeas femkronorshanddukar (eller något liknande) och ha på skötbädden. Visst går överdraget att tvätta men tro mig, om du inte har något emellan så kommer du att få tvätta överdraget varje dag. Kanske till och med flera gånger per dag... Så för att bespara dig själv det jobbet (dessutom lär du inte hinna få överdraget rent och torrt innan du behöver det igen!) så är handdukar eller liknande räddningen!

2010-11-05 @ 09:39:08
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Jessica - missa inte Fars dag tävlingen!

Vilken fin! Blir lite sugen på att shoppa den, fast min minsta är ett... å andra sidan kommer jag ju behöva byta blöjor i minst ett år till. Hm. :-)



Hoppas du får en bra fredag!

2010-11-05 @ 10:11:50
URL: http://bymombloggen.blogspot.com/
Postat av: Mirva ♥ m. -04 & -05

Hej Anna!



Det var en överraskning att du hade köpt ngt lite "retro" om man säger så :D



KRAM Mirva

2010-11-05 @ 10:40:55
Postat av: Anna - Starwoman

Mirva ♥ m. -04 & -05

Fniss, ja visst var det, men det kommer nog inte bli en vana ;P Trevlig helg! Kram/Anna

2010-11-05 @ 10:49:15
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nina

Haha, klart du är förberedd! Hur kunde jag tvivla på det? ;) Fast mitt tips om även större handdukar kvarstår, i alla fall om man får en sådan liten kräkskille som jag fick.



Hoppas resten av dagen inte blir lika dramatiskt som morgonen. Du får ha liverapportering genom fönstret! Ha en skön helg, själv ska jag på spa! Kram!

2010-11-05 @ 10:54:05
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Ninnie mamma till Noah

Visst är dom fina? :)

Snart har du din lille gosse här med! Myspys!



Soffan är helt underbar, jag köpte den på solheminreding.se!

Riktigt fina saker :)



Ha en bra fredag, kramar Ninnie

2010-11-05 @ 11:17:46
URL: http://www.misscandlee.se
Postat av: Signe

Hej du!



Jag hoppas att du inte tar åt dig av alla dumma kommentarer vissa kläcker ur sig?! Fattar inte varför vissa följer bloggar som de ändå tycker är kass. Dom har säkert inget bättre att lägga sin tid på. Bara tycka synd om stackarna och inte ta åt sig!!!

Jag tycker i alla fall din blogg är jätte mysig och längtar varje dag efter en uppdatering. Du verkar va en jätte mysig människa!

Ta hand om dig å magen och hoppas ni får en fantastisk helg.

Kram kram

2010-11-05 @ 11:32:41
Postat av: Ann-Louise

Tänk vad fina saker det finns nu till de så! Kanske fanns när jag var i farten också, men man pratade inte eller kollade på samma sätt då. Internet har ju fått oanade möjligheter i urval och köp, kanske på gott och ont. En annan tog det som fanns ha, ha.



Det stormar lite här nedan ser jag, men bry dig inte. Du gör som du vill!!



Hoppas du får en skön fredag och spring INTE till tåget idag. Gå lugnt och andas in den höga fina luften om du får vänta istället. Det gör nog mer gott än stressen!



KrameliKram

2010-11-05 @ 11:33:16
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Biscottin är inte svåra att göra, utan mycket enkelt faktiskt :)

Roligt att jag är tillbaka men det var inte det som var tanken med kommentaren ;)

Önskar dig en skön fredag och helg



Kramen

2010-11-05 @ 14:49:39
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Sofia

Och jag har inte så mycket mer att säga än..



Trevlig helg :)



Kram

Sofia

2010-11-05 @ 14:55:14
Postat av: Anna

Mycket tjusig!

Ypperligt god smak är ju också, enligt mitt tycke, ditt signum.



Mår inte som en prinsessa och inspirationen för helgens middagar tryter, så vad är väl inte bättre än ett besök här inne hos dig!? :-) Hittar alltid något som faller mig väl i smaken. Tack!♥



Trevlig helg!

Kram

2010-11-05 @ 16:28:54
Postat av: Emma

God kväll Sötis!



Underbar bädd du hittat till liten! Tror kanske att jag härmar dig ; - )

Gillar verkligen molnmönster!



Verkligen en ascool babysitter! Förstår att ni föll för den : - )



Önskar dig & maken (bebis!) en jättemysig helg!



Stor Kraamis

2010-11-05 @ 16:55:25
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Anonym

HÄRLIGA OCH FINA SAKER TILL MYRAN.DU HAR MYCKET GOD SMAK MASTE JAG SÄGA.MIN DOTTER HAR OCKSÅ SAMMA

BABYSITTER SOM DU.HA EN TREVLIG HELG.



EVA

2010-11-05 @ 18:03:19
Postat av: Helena

Jättefint! Kan hälsa (som mamma till en liten kille) att det kissas i tid och otid och det kissas LÅNGT hihi, så bered dig på att få tvätta överdraget trots en extra handduk :-)



Såg ditt inlägg som var svar på en trist kommentar. usch vad trist att folk inte kan hålla sig från att skriva såna kommentarer. Tycker babysittern var jättehäftig, space-ig men lyxig! Har en babysitter till E och har använt den innan han blev en månad (dock korta stunder, typ när jag skulle på toa eller duscha) och han verkar inte ha lidit av det.



Ha en härlig helg, inte långt kvar tills er lille kille kommer nu ju :-)

Kram

2010-11-05 @ 18:19:53
URL: http://tausert.wordpress.com
Postat av: Donna

Hej!



Jag har följt din blogg här ett tag och tycker den är underbart mysig. Sen tycker även jag att du har väldigt bra smak när det gällar inredning och shopping. Så kan inte du ge lite fler tips på webbutiker som riktar sig in på barnkläder och barntillbehör. Det vore väldigt tacksamt :)

2010-11-05 @ 18:21:44
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vad FIN den var! Tänk att det snart ska ligga en liten bebispojke där på :-) Ha en skön kväll!



KRAM!

2010-11-05 @ 18:39:36
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh vilken fin! Tycker serien med moln har mycket fint! Hoppas ni får en bra helg! Kram

2010-11-05 @ 19:53:11
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Anna i Svall

Hej Anna,

Ta INTE åt dig av dummisar på bloggen, du inspirerar till MAX och var och en sköter sitt eget liv! Kom i håg det!

Kramar från en annan Anna

2010-11-06 @ 08:38:14
Postat av: Nina

Babysitterna var så sjukt fin! MIna barn har alla ÄLSKAT att sitta i babysittern! Jag tycker att det är fantastiskt att man idag faktiskt kan "smälta" in sina barnprylar i inredningen. Man samlar nämligen på sig en del och det ligger i stort sett överallt i huset så att det blir en matchning är ju så KANON!



Sööööt skötbädd. Älskar moln.. Det är så avslappnande på nåt sätt. Min bebis har en pyjamas med moln på och den har blivit MIN favvo! :)



Kram och önskar dig en skön lördag!

2010-11-06 @ 10:22:08
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Henric

Åh, vilken fin bädd! Tänk den som kunde få vara bebis igen :]

2010-11-06 @ 10:33:19
URL: http://nsh.blogg.se/
Postat av: jennie

Fina saker...men herregud!? stackars lilla barn. Bara vitt,grått och något enstaka blått? Det är ett barn vi pratar om här! borde man inte inreda sitt barnrum efter barnen, och inte för att imponera på andra föräldrar? Barn vill ha färg, saker de kan inspireras av och känna sig lyckliga kring. Mycket osäkert om de känner sig lyckliga i ett barnrum med endast vita /grå möbler och leksaker?? hmm,tycker det är så fruktansvärt egoistiskt att göra som ni och så många andra gör!? att ni inte skäms!? Tycker att din blogg är fin i övrigt, men snälla dra inte in barnen i erat märkesgalna inredningsliv??

2010-11-19 @ 09:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0