Brunlackade naglar


Blev även en liten uppfräschning i sminkväg på vår resa.
Bl.a. detta lack från amerikanska sminkmärket MAC i
färgen "Brown bag" fick flyga med hem till Sverige. 


Var egentligen ute efter färgen "Abalone shell" men det
fann jag aldrig, så det fick bli detta brun/beiga istället
som jag är väldigt nöjd med så här i efterhand.

Godkväll, har sjunkit ner i soffan en sväng fast jag borde ut på balkongen och gå lös med sopsäckar och röja bland krukor och vissnade grenar från ifjol. Vi var och inhandlade klinkerplattor härom kvällen och nu ska det börjas förberedas inför helgens omvandling. Äntligen ska vårt lite mjöliga och fullkomligt trista betonggolv bli "dressat", inte en dag för tidigt och ni frågar mig. När golvytan väl är klar ska våra vita dynor hämtas upp från källaren och vi kan då börja "fira" sommarmånaderna och utnyttja våra 14 kvadratmetrar mer än vi kunnat göra de senaste sju månaderna.   

Maken är påväg hem i denna stund från jobbet och det blir lasagne till middag. Till det ska jag fresta med ett stort glas med Pepsi Max med massor av is. Det är enligt mig den goooodaste colan, inget slår den. Efter middagen blir det troligtvis soffmys. Måste se till att komma i säng tidigt ikväll så jag är pigg imorgonbitti och hinner till Centralen utan att behöva stressa. Vet att en man från ett annat bolag ska med samma tåg, men jag vet inte hur han ser ut. Får försöka luska ut det under resans gång eftersom jag inte vet exakt väg dit jag ska. Hade jag tänkt hänga på honom väl framme i Göteborg, gäller och inte ta fel snubbe bara så jag hamnar helt fel ;-)

Nej nu ska jag ta tag i den där svarta sopsäcken. Ha en mysig kväll och på återseende!

Största kramen till er mina fina läsare ♥

PS: Det verkar vara fler än jag som tycker blodpudding är helt okej. Jag håller med om att bacon är gott till men "orkade" inte steka det igår. Någon av er hade sirap på er blodpudding, kanske man ska testa framöver fast det låter lite som en skum blandning tycker jag nog ;-)

Kommentarer
Postat av: Karin

Superfint nagellack!

Bra köp =)

Kram

2010-05-26 @ 19:22:08
URL: http://kalihy.blogg.se/
Postat av: MONIKA

Jag kör bacon i mikron i 8 minuter med hushållspapper över, blir super!

2010-05-26 @ 19:38:38
Postat av: Anna

Cocacola är den godaste! Flaskan ska vara nyöppnad och iskall. Ingen is.



Haha lycka till med snubben i morgon!



Tack för kommentaren ang magen, är rädd att den ser bättre ut på bild än i verkligheten :-) Jag känner mig bättre men är fortfarande snorig.

2010-05-26 @ 21:04:12
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Lycklig mormor

Hej!

jag läser din blogg varje dag!!kanon bra fina bilder hoppas du lägger före o efter bild på balkongen,gillar färgen på din lack hur får du till det runt nagelbandet???nyfiken jag gillar ha det bra kram=)

2010-05-26 @ 22:39:50
Postat av: Daniella

Snyggt nagellack!



Haha, själv älskar jag blodpudding. Jag kan rekommendera att steka äppelskivor i smör och lite honung till!

2010-05-26 @ 23:04:57
URL: http://iheartsthlm.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

En snabb hälsning såhär på morgonkvisten, i vanlig ordning. :)



Ja, apropå det vi diskuterade igår; hoppas ni gillar Nigellas cheesecake lika mycket som jag gjorde. :)



Hoppas det går bra på jobbresan idag och att du inte hakar på fel person! ;)



Massor kramar!

2010-05-27 @ 06:08:39
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lycklig mormor:

Tack vad glad jag blir =) Förstår inte riktigt vad du menar med nagelbanden? Jag målar bara inte ända längst in till nagelbanden utan lämnar alltid en liten bit, blir inte så kladdigt då :-) Men jag kanske missuppfattade din fråga? Kraaam

2010-05-28 @ 21:46:20
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ester Williams

åhh vad fint naglacket är! Det syns tydligt att du också tycker det - på utväxten.

2011-02-21 @ 15:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0