Tidig morgonpromenad



Morgonens promenad resulterade i ett besök på "BageriEtt" här i Sjöstaden

Som i sin tur resulterade i en frukoststund i solskenet på 
bryggorna här utanför. Första "picknicken" detta 2010.

Smoothie på blåbär, hallon & banan, varmt sommarte & en fralla med
ost & skinka.
All mat smakar bra mycket godare ute, så även denna.


Knäppte även några miljöbilder och som ni ser, så är grönskan inte långt
borta på vissa träd nu. Blir alldeles lycklig!


Solig söndagmorgon och andra maj är här. Maken och jag gick ut strax före klockan nio på en uppfriskande morgonpromenad här i våra vackra omgivningar. Så lugnt och fridfullt, vi mötte bara några hurtfriska joggare som var ute och motionerade, annars var vi få ute denna tidiga söndagsmorgon.

Vi passade på att stanna till vid "BageriEtt" på Hammarby Allé och köpte med oss frukostfrallor, smoothie och varsin take away te med mjölk. Sedan tog vi med oss vår nyinhandlade matsäck och satte oss på bryggorna och njöt av sol, vatten och frukosten. Lite kylslaget emellanåt i vinden, men en riktigt mysig och bra start på denna söndag. Bäst att passa på att mysa och utnyttja helgledigheten tillsammans för på tisdag åker maken till Barcelona fram till torsdag så då får jag husera ensam här hemma i några dagar.

Nu ska jag sjunka ner i en av sofforna på balkongen och läsa senaste "Plaza kvinna" med piffiga Emma Andersson på omslaget. Ha en mysig söndag!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: jessi

Det ser helt underbart ut, vad mysigt med picnick i vårsolen! Härligt att ni tar vara på små guldstunderna i livet!



KRAM

2010-05-02 @ 12:26:39
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Maja/Cactusvit

Vilken mysig morgonpromenad ni fick njuta av och dessutom med picknick på bryggan. Lovely!

Hoppas du får en fortsatt skön söndag, kram Maja

2010-05-02 @ 12:47:59
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: pillan

Vilken mysig söndag med picknick! Här har det inte varit tal om nåt sådant då det är full storm utomhus...Ha det så bra/Pillan

2010-05-02 @ 15:57:17
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Hej! Åh så skönt det ser ut med fika ute.Vi bor i Göteborg och idag (efter en hel helgs jobb) har jag och min man varit på Liseberg. Vi invigde våren med ett glas rött i solskenet.En mjukglass slank också ner.Ha en skön kväll.Kram

2010-05-02 @ 17:46:48
Postat av: EVA

VILKEN HÄRLIG START PÅ DAGEN.

EVA

2010-05-02 @ 19:21:49
Postat av: Ulrika

Ser ju helt underbart ut! Här uppe får vi vänta några veckor innan någon picknick kan intas ute i det gröna!



Har en liten fråga? Hur hittade du din klänning? Bröllopstidningar eller webben? Har så himla svårt att veta vart jag ska leta efter min drömklänning..



Hoppas dagen fortsatt lika bra som den började!

2010-05-02 @ 19:41:39
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vilken dag vi haft idag! Grönskan bokstavligen exploderar nu, på Reimersholme var det grönt!!



Mysigt med frukost på bryggan, skulle man ha varje dag!



Kram och ha en fin vecka!

2010-05-02 @ 21:42:22
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: C

Ser så mysigt ut! Visst smakar det godare ut :)

Kram

Postat av: Linda - Inspiration, Inredning, Design

Vilken härlig start på dagen ni fick. Då är det vår/sommar när man kan njuta av picknick på bryggan:)



KramKram

2010-05-02 @ 22:15:03
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: sara

ser ut som en riktigt underbar försommardag!

2010-05-03 @ 05:26:33
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det är så fint i Stockholm. Tittar på bilderna och kan inte låta bli att tänka på mina promenader runt Årstaviken som jag gjorde under den tid då jag besökte staden. Har sett att du tidigare skrivit om kollonilotterna och jag antar att de är samma "lotter" som jag har i åtanke. Så mycket fina minnen det finns på dessa grusgångar samt på skymda platser där man just då trodde man var ensam och att ingen kunde se. Nu ville livet annat men jag har mina minnen kvar och kommer så alltid att ha. Oj vilken nostalgitripp det blev, känns i hjärtat. Ha en bra dag, Kram

2010-05-03 @ 07:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0